The Reefline: Το υποβρύχιο πάρκο με γλυπτά ανοίγει στο Μαϊάμι τον Δεκέμβριο του 2021- Πάνω από 11 χλμ μήκος

The Reefline: Το υποβρύχιο πάρκο με γλυπτά ανοίγει στο Μαϊάμι τον Δεκέμβριο του 2021- Πάνω από 11 χλμ μήκος Facebook Twitter
Ανοίγει υποβρύχιο πάρκο με γλυπτά στο Μαϊάμι - Πάνω από 11 χλμ μήκος (OMA)
0

Παρά την ανησυχία για την κλιματική αλλαγή και την πανδημία του κορωνοϊού που πλήττει την υφήλιο, στο Μαϊάμι Μπιτς βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια για ένα υποβρύχιο πάρκο με γλυπτά, που θα προσελκύσει λάτρεις της τέχνης και τουρίστες με οικολογική συνείδηση.

Το έργο, που ονομάζεται The Reefline (Η γραμμή του Ύφαλου), έχει σχεδιαστεί από την καλλιτέχνιδα και συλλέκτρια έργων τέχνης, Ximena Caminos.

Τον σχεδιασμό του πάρκου έχει αναλάβει ο αρχιτέκτονας Shohei Shigematsu σε συνεργασία με θαλάσσιους βιολόγους και μηχανικούς.

Το πάρκο θα έχει πάνω από 11 χλμ μήκος, και η πρώτη φάση περίπου 1.600 μέτρα, αναμένεται να ανοίξει τον Δεκέμβριο του 2021.

Θα φέρει το όνομα Concrete Coral και την υπογραφή του Αργεντίνου καλλιτέχνη, Leandro Erlich, ο οποίος «έχει την παράξενη ικανότητα να μας ενθαρρύνει να σταματήσουμε για λίγο και να σκεφτούμε πώς βλέπουμε τον κόσμο γύρω μας», λέει η Caminos στην The Art Newspaper.

Το πιο πρόσφατο έργο του Erlich, με τίτλο Order of Importance, «μίλησε άμεσα για την κλιματική αλλαγή και την άνοδο της στάθμης της θάλασσας», σημειώνει η Caminos.

Ανατέθηκε από την Πόλη του Μαϊάμι Μπιτς για την Εβδομάδα Τέχνης του Μαϊάμι πέρυσι και περιελάμβανε αυτοκίνητα και φορτηγά βυθισμένα στην άμμο ως μία εμφανή μεταφορά για την καταστροφική φύση της βιομηχανίας και των εκπομπών άνθρακα στον πλανήτη.

Η νέα επιτροπή θα δημιουργήσει χώρο για το σχηματισμό φυσικών κοραλλιογενών υφάλων, οι οποίοι βρίσκονται σε παρακμή σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά στο Μαϊάμι αντιμετωπίζουν σημαντικές συνθήκες αποσύνθεσης την τελευταία δεκαετία.

Το έργο στοχεύει όχι μόνο «να είναι ένα εκπληκτικό έργο τέχνης αλλά να αποτελέσει έναν ύφαλο από γλυπτά που εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη περιβαλλοντική λειτουργία», λέει ο Caminos.

Ο κύριος σχεδιαστής του πάρκου Shohei Shigematsu (OMA) σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα γλυπτό που θα λειτουργεί ως μια μνημειώδης υποβρύχια σκάλα, προσθέτοντας μια άλλη διάσταση στην εμπειρία των επισκεπτών.

Σε μεταγενέστερες φάσεις, το πάρκο ανέθεσε στους καλλιτέχνες Ernesto Neto και Agustina Woodgate να δημιουργήσουν υποβρύχια έργα.

Οι καλλιτέχνες επιλέχθηκαν ως μέρος του στόχου να αναλάβουν δημιουργοί «των οποίων το έργο σχετίζεται και ανταποκρίνεται στο περιβάλλον και ευαισθητοποιεί σε ό,τι αφορά στα επείγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας», τονίσει η Caminos.

Το φιλόδοξο υποβρύχιο έργο εκτιμάται ότι κοστίζει περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια στην πρώτη φάση και θα είναι προσβάσιμο στο κοινό από την ακτογραμμή της παραλίας, με τους επισκέπτες να μπορούν να περιηγηθούν στο χώρο χρησιμοποιώντας αναπνευστήρα.

Το έργο έλαβε χρηματοδότηση από το Art Knight Foundation και το Ίδρυμα της Οικογένειας Blavatnik.

Είναι «μια μοναδική επένδυση σε πολιτικές υποδομές, δημόσια τέχνη και προστασία του περιβάλλοντος που θα αποφέρει μερίσματα τις επόμενες δεκαετίες», σημειώνει η Caminos.

The Reefline: Το υποβρύχιο πάρκο με γλυπτά ανοίγει στο Μαϊάμι τον Δεκέμβριο του 2021- Πάνω από 11 χλμ μήκος Facebook Twitter
(Leandro Erlich Studio)

Και καθώς η πόλη, και ειδικά ο τομέας των τεχνών, συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, το πάρκο είναι «ένα σημαντικό έργο που πρέπει να έχουμε στον ορίζοντα καθώς βλέπουμε τον αντίκτυπο της πανδημίας στην κοινότητά μας».

Η Caminos είναι επίσης καλλιτεχνική διευθύντρια ενός άλλου πρωτοποριακού δημόσιου έργου τέχνης, του Underline, του γραμμικού πάρκου κάτω από το μονό σιδηρόδρομο του Μαϊάμι, το οποίο σε πρώτη φάση ανοίγει σύντομα.

Η ανάπτυξη του The Reefline ηγείται από το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα BlueLab Preservation Society, με επικεφαλής την Caminos και την συνεργασία της Coral Morphologic, μιας υβριδικής συλλογικής τέχνης, μουσικής και επιστήμης με βάση την παραλία του Μαϊάμι, η οποία λειτουργεί για να καταγράψει την παρακμή των κοραλλιογενών υφάλων και να εξερευνήσει τη συμβίωση ανθρώπων και κοραλλιών με οπτικά «υπνωτιστικές» εγκαταστάσεις και βίντεο.

Το συγκρότημα είναι πιο γνωστό για την παραγωγή του κοσμικού οπτικοακουστικού άλμπουμ Tangerine Reef που κυκλοφόρησε το 2018.


Στο έργο συμμετέχουν επίσης η διαχείριση της παραλίας της πόλης του Μαϊάμι και ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μαϊάμι.

Ο Dan Gelber, δήμαρχος του Μαϊάμι Μπιτς, υποστήριξε την σχετική πρόταση για το έργο, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, δηλώνοντας ότι το Μαϊάμι Μπιτς έχει ένα «παγκοσμίου φήμης περιβάλλον και παραλίες, και τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί ως πραγματικός διεθνής προορισμός τέχνης και πολιτισμού».

Το «ανθεκτικό, μοναδικό έργο» θα βοηθήσει τους αξιωματούχους της πόλης «να συνεχίσουν να συνεργάζονται με τους καλύτερους της επιστημονικής και καλλιτεχνικής κοινότητας και να αναβαθμίσουν την κοινότητά μας».

Με πληροφορίες του The ArtNewspaper

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM
Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Περιβάλλον / Κλιματική κρίση: Ο στόχος του 1,5°C «έχει πεθάνει» - Το 2024 η πρώτη χρονιά πάνω από το όριο, λένε οι επιστήμονες

Τρεις από τις πέντε επιστημονικές ομάδες που παρακολουθούν την παγκόσμια θερμοκρασία λένε ότι η αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη δεν μπορεί να περιοριστεί στους 1,5°C
LIFO NEWSROOM