Βρετανία: Χάος στο Ντόβερ παρά το άνοιγμα των συνόρων - Εγκλωβισμένοι οι οδηγοί φορτηγών

Βρετανία: Χάος στο Ντόβερ παρά το άνοιγμα των συνόρων - Εγκλωβισμένοι οι οδηγοί φορτηγών Facebook Twitter
Βρετανία: Χάος στο Ντόβερ παρά το άνοιγμα των συνόρων - Εγκλωβισμένοι οι οδηγοί φορτηγών (Getty Images)
0

Οργισμένοι οδηγοί φορτηγών ενεπλάκησαν νωρίτερα με αστυνομικούς στους δρόμους του Ντόβερ καθώς συνεχίζεται το χάος στην περιοχή, από τη στιγμή που η Γαλλία έκλεισε τα σύνορα για 48 ώρες στο άκουσμα της είδησης του νέου στελέχους κορωνοϊού.

Η κατάσταση παραμένει έκρυθμη παρά το γεγονός ότι Γαλλία και Ην. Βασίλειο συμφώνησαν μερικώς και ήδη από το πρωί έχει επιτραπεί υπό όρους, η μετακίνηση των εμπορευμάτων.

Παρίσι και Λονδίνο συμφώνησαν αργά χθες ότι οι οδηγοί με αρνητικό τεστ COVID-19 μπορούν να επιβιβαστούν στα πλοία για το Καλέ μετά την απόφαση πολλών χωρών να κλείσουν τα σύνορά τους στη Βρετανία προκειμένου να ανακόψουν το νέο μεταλλαγμένο στέλεχος.

Ο Βρετανός υπουργός Στέγασης Ρόμπερτ Τζένρικ δήλωσε ότι ο στρατός θα αρχίσει να διενεργεί τεστ στους οδηγούς αλλά προειδοποίησε ότι θα χρειαστεί χρόνος για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.

Το γεγονός αυτό προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη σημαντικότερη εμπορική δίοδο της Βρετανίας για τρόφιμα μερικές ημέρες πριν από την οριστική αποχώρηση της χώρας από την ΕΕ.

Σε εικόνες που μεταδόθηκαν από τηλεοπτικά δίκτυα φαίνονται οδηγοί να πατούν τις κόρνες των φορτηγών τους συντονισμένα και να αναβοσβήνουν τα φώτα τους ενώ τις πρώτες πρωινές ώρες πολλοί συγκεντρώθηκαν στους δρόμους γύρω από το λιμάνι για να εκφράσουν την απογοήτευση τους και να προσπαθήσουν να ενημερωθούν από αξιωματούχους και αστυνομικούς.

Κάποια στιγμή σημειώθηκαν επεισόδια, καθώς ορισμένοι οδηγοί ενεπλάκησαν με αστυνομικούς.

Εταιρίες μεταφορών έχουν προειδοποιήσει ότι πολλοί Ευρωπαίοι οδηγοί φορτηγών έχουν ήδη αρνηθεί να πάνε στη Βρετανία τη νέα χρονιά όταν θα πρέπει να έχουν μαζί τους τελωνειακά έγγραφα, ενώ η ανάγκη διενέργειας τεστ COVID-19 θα επιδεινώσει την κατάσταση, αυξάνοντας τις τιμές μεταφοράς.

Οι οδηγοί υποβάλλονται πρώτα σε rapid τεστ και όποιος βρίσκεται θετικός υποβάλλεται σε τεστ PCR. Αν εντοπιστεί και πάλι θετικός τίθεται σε απομόνωση σε ξενοδοχείο.

«Δεν έχουμε καμία ενημέρωση»

Οι οδηγοί φορτηγών, κυρίως Ευρωπαίοι, πολλοί εκ των οποίων είναι αποκλεισμένοι στα οχήματά τους χωρίς πρόσβαση σε φαγητό και χώρους προσωπικής υγιεινής, άρχισαν να εξοργίζονται καθώς αντιλαμβάνονται ότι ίσως να μην γυρίσουν εγκαίρως στα σπίτια τους για να κάνουν Χριστούγεννα με τις οικογένειές τους.

Μεταξύ αυτών και Έλληνες οδηγοί. Ο Κώστας Καρανάσος, ξεκίνησε την περασμένη Πέμπτη από Ελλάδα. Εγκλωβισμένος στην περιοχή περιέγραψε στο Πρώτο Θέμα, την χαοτική κατάσταση που επικρατεί.

«Τι να περιγράψω μόνο φορτηγά βλέπεις παντού και τίποτε άλλο. Είμαστε όλοι πάνω στον αυτοκινητόδρομο, δεν έχουμε επαφή με κανέναν και δεν έχουμε και καμία ενημέρωση.

»Ρωτάω τους αστυνομικούς που είναι εδώ αν ξέρουν κάτι και μου λένε πως δεν γνωρίζουν τίποτα, πως είναι απόφαση της κυβέρνησης και πως πρέπει να περιμένουμε.

»Eίμαι εγκλωβισμένος εδώ από το μεσημέρι της Δευτέρας. Έφυγα από την Ελλάδα την περασμένη Πέμπτη με προορισμό την Αγγλία και τώρα βρίσκομαι στο ταξίδι της επιστροφής. Φυσικά και είναι κι άλλοι Έλληνες εδώ. Εγώ μιλάω με άλλους 6 που είναι εγκλωβισμένοι εδώ, αλλά σίγουρα πρέπει να υπάρχουν κι άλλοι».

Ο κ. Καρανάσος δεν υπολογίζει ωστόσο να κάνει Χριστούγεννα με την οικογένειά του, δεδομένων των συνθηκών.

«Το μόνο που με στενοχωρεί είναι πως θα κάνω Χριστούγεννα μακριά από την οικογένεια μου. Δεν νομίζω πως θα προλάβουμε να γυρίσουμε. Τόσο πολλοί που είμαστε, δεν νομίζω κάποιος να προλάβει να κάνει γιορτές στο σπίτι του» λέει χαρακτηριστικά.

Σε ό.τι αφορά στο τεστ κορωνοϊού στο οποίο θα πρέπει να υποβληθούν οι εγκλωβισμένοι, ο Έλληνας οδηγός αναφέρει πως «αυτό είναι αδύνατον να συμβεί. Η αλήθεια είναι πως στην Ηγουμενίτσα όταν είναι να ταξιδέψουμε μας κάνουν τεστ, κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει κι εδώ.

»Αλλά τόσοι οδηγοί που είμαστε, που θα βρούμε να κάνουμε τεστ. Είναι δύσκολο αυτό. Βρίσκομαι 10χιλ μακριά από το λιμάνι του Ντόβερ. Αν υποθέσουμε πως κάθε αυτοκίνητο έχει μήκος 20μέτρα, υπολογίστε πόσα έχω μπροστά μου. Πρέπει να έχω τουλάχιστον 500 φορτηγά και άλλα τόσα είναι στην άλλη πλευρά, αν προσθέσουμε και αυτά που είναι πίσω ο αριθμός είναι μεγάλος».

«Δεν μας δίνουν φαγητό, δεν μας δίνουν νερό, δεν έχουν τουαλέτες, δεν μας δίνουν τίποτα», δήλωσε ένας οδηγός στα ισπανικά, μιλώντας στο Reuters.

«Η κατάσταση είναι ουσιαστικά απάνθρωπη, άρα αυτό που ζητάμε είναι μία λύση. Πιστεύω ότι αυτό που συμβαίνει τώρα δεν οφείλεται στον κορvνοϊό ή κάτι τέτοιο, οφείλεται στο Brexit, σε εσωτερικές πολιτικές διεργασίες ή κάτι τέτοιο».

Νωρίτερα ανάλογη άποψη εξέφρασαν και ορισμένοι Βρετανοί αξιωματούχοι. Είπαν πως  ένας παράγοντας στην απόφαση του Γάλλου Προέδρου Μακρόν να κλείσει απότομα τα σύνορα ήταν η επιθυμία να δώσει στη Βρετανία μια γεύση για το πώς θα μπορούσε να μοιάζει το Brexit χωρίς συμφωνία όταν λήξει η μεταβατική περίοδος την 1η Ιανουαρίου.

Το γραφείο του Μακρόν διέψευσε την άποψη αυτή λέγοντας πως δεν υπάρχει σχέση με το Brexit και ότι τα σύνορα έκλεισαν για λόγους υγείας. «Δεν πρόκειται για εκδίκηση, αλλά για ανάληψη ευθύνης», δήλωσε Γάλλος αξιωματούχος.

Με πληροφορείς του Reuters/BBC/ΠρώτοΘέμα/Financial Times

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έλον Μασκ: Θέλει να κόψει «ζόμπι» προγράμματα ύψους $500 δισ. - Ανάμεσά τους και της NASA

Διεθνή / Έλον Μασκ: Θέλει να κάνει περικοπές $500 δισ. σε «ζόμπι» ομοσπονδιακά προγράμματα, μεταξύ τους και της NASA

Στα προγράμματα που αναμένεται cost cutting περιλαμβάνονται η ιατρική περίθαλψη για βετεράνους, τα κουπόνια στέγασης χαμηλού εισοδήματος, τα Pell Grants για φοιτητές, το FBI και πρωτοβουλίες της NASA
LIFO NEWSROOM
COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
Η επικίνδυνη εναέρια κυκλοφορία στη Μέση Ανατολή- Απειλούνται οι εμπορικές πτήσεις

Διεθνή / Μέση Ανατολή: Δίπλα-δίπλα πύραυλοι και εμπορικές πτήσεις σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους αεροδιαδρόμους

Τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν οι αεροπορικές εταιρείες - Από τα συστήματα αντιπυραυλικής άμυνας της ισραηλινής ElAl μέχρι την απόφαση να μην πετούν νύχτα τα αεροσκάφη της Wizz Air
LIFO NEWSROOM
Αυστρία: Υδραυλικός ανακάλυψε στο υπόγειο βίλας σεντούκι με κρυμμένο θησαυρό αξίας πάνω από 2 εκατ. ευρώ

Διεθνή / Αυστρία: Υδραυλικός ανακάλυψε στο υπόγειο βίλας σεντούκι με κρυμμένο θησαυρό αξίας πάνω από 2 εκατ. ευρώ

Πώς η περιέργεια του για ένα μυστηριώδες σχοινί τον οδήγησε σε ένα σεντούκι γεμάτο χρυσά νομίσματα - Σε ποιον ανήκει ο θησαυρός, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία στην Αυστρία
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Γερμανία: Σχέδια για υποδοχή 800.000 στρατιωτών του ΝΑΤΟ υπό το φάσμα ενός Τρίτου Παγκοσμίου Πολέμου

Διεθνή / Γερμανία: Πάρτε γεννήτριες, προβλέπει το σχέδιο Deutscland για το ενδεχόμενο Παγκοσμίου Πολέμου

Σχέδια για υποδοχή 800.000 στρατιωτών του ΝΑΤΟ στο ενδεχόμενο επέκτασης του πολέμου στην Ουκρανία - Η αλλαγή στρατηγικής της Ρωσίας και οι απειλές Κιμ μετά την εκτόξευση αμερικανικών και βρετανικών πυραύλων από το Κίεβο
LIFO NEWSROOM
Και ο Κιμ Γιονγκ Ουν προειδοποιεί για πυρηνικό πόλεμο - Κατηγορεί τις ΗΠΑ πως πυροδοτούν την ένταση

Διεθνή / Και ο Κιμ Γιονγκ Ουν, μετά τον Πούτιν, προειδοποιεί για πυρηνικό πόλεμο

Ποτέ πριν η αντιπαράθεση στην κορεατική χερσόνησο δεν ήταν τόσο επικίνδυνη και οξεία ώστε να κλιμακωθεί στον πιο καταστροφικό θερμοπυρηνικό πόλεμο, είπε ο Κιμ Γιονγκ Ουν - Κατηγορεί τις ΗΠΑ πως πυροδοτούν την ένταση
LIFO NEWSROOM
Η κόντρα Μασκ και Άλτμαν: Από την ίδρυση της OpenAI έως τη σκληρή μάχη για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης

Διεθνή / Η κόντρα Μασκ και Άλτμαν: Από την ίδρυση της OpenAI έως τη σκληρή μάχη για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης

Ο Μασκ επένδυσε περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια και χαρακτήρισε την OpenAI ως «απόλυτη προτεραιότητά» του. Ωστόσο, όπως αποκαλύπτουν τα emails, οι διαφωνίες για τη διαχείριση και τη χρηματοδότηση ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως
LIFO NEWSROOM