ΚΙΝΗΣΗ

«Μπλόκο» από το Facebook στην Αυστραλία- Χρήστες και εκδότες δεν θα βλέπουν ούτε θα κοινοποιούν ειδήσεις

«Μπλόκο» από το Facebook στην Αυστραλία- Χρήστες και εκδότες δεν θα βλέπουν ούτε θα κοινοποιούν ειδήσεις Facebook Twitter
ΕPA
0

Το Facebook ανακοίνωσε ότι μπλοκάρει τη δυνατότητα των χρηστών και των εκδοτών στην Αυστραλία να κοινοποιούν ή να βλέπουν εγχώριο και διεθνές ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

Η εταιρεία προχώρησε σε αυτή την κίνηση ως απάντηση στο νομοσχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση της Αυστραλίας, το οποίο θα απαιτεί από τη Google και το Facebook να πληρώνουν τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς για το ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

Πρακτικά η απόφαση του Facebook σημαίνει ότι οι Αυστραλοί εκδότες δεν θα μπορούν να δημοσιεύουν ή να κάνουν share οποιοδήποτε περιεχόμενο σε σελίδες της πλατφόρμας, ενώ οι Αυστραλοί χρήστες δεν θα μπορούν να δουν ή να κοινοποιούν εγχώριο ή διεθνές ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

«Ο προτεινόμενος νόμος παρερμηνεύει θεμελιωδώς τη σχέση ανάμεσα στην πλατφόρμα μας και τους εκδότες, που τη χρησιμοποιούν για να μοιράζονται ειδησεογραφικό περιεχόμενο», αναφέρει σε blog με το οποίο ανακοίνωσε την απόφαση η Facebook.

«Αυτό μας έφερε αντιμέτωπους με μια σκληρή επιλογή: να προσπαθήσουμε να συμμορφωθούμε με έναν νόμο που αγνοεί την πραγματικότητα αυτής της σχέσης ή να πάψουμε να επιτρέπουμε το ειδησεογραφικό περιεχόμενο στις υπηρεσίες μας στην Αυστραλία. Με βαριά καρδιά, επιλέγουμε το δεύτερο», αναφέρει το κείμενο.

Το νομοσχέδιο, που έχει διακομματική υποστήριξη, θα δώσει στον υπουργό Οικονομικών την εξουσία να επιλέξει ποιες εταιρείες υπόκεινται σε αυτόν. Σύμφωνα με τον νέο κώδικα, μία επιτροπή θα ακούσει τις προσφορές και θα αποφασίσει για τις πληρωμές για ειδησεογραφικό περιεχόμενο.

«Σήμερα πήραμε μία απίστευτα δύσκολη απόφαση να περιορίσουμε τη διαθεσιμότητα των ειδήσεων στο Facebook στην Αυστραλία», δήλωσε η Κάμπελ Μπράουν, αντιπρόεδρος ειδησεογραφικών συνεργασιών της εταιρείας. «Σε αντίθεση με αυτό που κάποιοι υπονόησαν, το Facebook δεν κλέβει το ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Οι εκδότες επιλέγουν να μοιραστούν τα δημοσιεύματά τους στο Facebook», συμπλήρωσε.

«Από την εύρεση νέων αναγνωστών έως την απόκτηση νέων συνδρομητών και την αύξηση των εσόδων, οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί δεν θα χρησιμοποιούσαν το Facebook αν αυτό δεν βοηθούσε τα κέρδη τους», δήλωσε ακόμη η Μπράουν.

Στο blog με το οποίο ανακοίνωσε την απόφαση η εταιρεία επεσήμανε ότι έχει καταστήσει σαφές στην κυβέρνηση της Αυστραλίας πως «η ισοτιμία ανάμεσα στο Facebook και τους εκδότες είναι υπέρ των εκδοτών, κάτι που είναι αντίστροφο από αυτό που το νομοσχέδιο θα απαιτούσε να συμπεράνει ο διαμεσολαβητής. Πέρυσι το Facebook δημιούργησε περίπου 5,1 δισεκατομμύρια δωρεάν παραπομπές σε Αυστραλούς εκδότες, η αξία των οποίων εκτιμάται σε 407 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας».

Τech & Science
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM