Η Αυστραλία την επόμενη εβδομάδα θα θεσπίσει νομοθεσία - ορόσημο για να αναγκάσει τη Google και το Facebook της Alphabet να πληρώσουν εκδότες και ραδιοτηλεοπτικούς φορείς για περιεχόμενο που χρησιμοποιούν, δήλωσε ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος.
Η νομοθεσία, την οποία η Google θεωρεί «ανεφάρμοστη», θα κάνει την Αυστραλία την πρώτη χώρα, που απαιτεί από το Facebook και την Google να πληρώνουν για περιεχόμενο ειδήσεων.
«Το νομοσχέδιο θα εξεταστεί από το κοινοβούλιο, την εβδομάδα από τις 15 Φεβρουαρίου 2021», δήλωσε ο αρμόδιος για το θέμα Josh Frydenberg. Η συγκεκριμένη νομοθεσία παρακολουθείται στενά σε όλο τον κόσμο.
Με την απαραίτητη υποστήριξη, η νομοθεσία αυτή θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ, ήδη από αυτόν τον μήνα, παρά τις αμφιβολίες της Google, η οποία λέει ότι ο νόμος θα την αναγκάσει να αποσύρει τη λειτουργία αναζήτησης της πλατφόρμας της.
Ο κολοσσός της Microsoft Corp δήλωσε ότι είναι πεπεισμένος ότι το προϊόν αναζήτησής του Bing θα μπορούσε να καλύψει το κενό στην Αυστραλία εάν η Google αποσυρθεί.
Η Lucinda Longcroft, επικεφαλής κυβερνητικών υποθέσεων και δημόσιας πολιτικής για την Google στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, δήλωσε ότι η εταιρεία είχε προτείνει τροποποιήσεις σε έρευνα της Γερουσίας, οι οποίες ωστόσο απορρίφθηκαν.
Παρόλα αυτά η εταιρεία εξακολουθούσε να ελπίζει σε μία συζήτηση με μέλη του κοινοβουλίου.
«Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας για να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες μας και να επιτύχουμε έναν κώδικα που να λειτουργεί για όλους - εκδότες, ψηφιακές πλατφόρμες και αυστραλιανές επιχειρήσεις και χρήστες», ανέφερε η Longcroft σε δήλωσή της.
Το Facebook δεν απάντησε σε αιτήματα του Reuters για να σχολιάσει.
Οι τεχνολογικοί κολοσσοί των ΗΠΑ έχουν πιέσει την Αυστραλία να περάσει ηπιότερη νομοθεσία, με ανώτερα στελέχη και από τις δύο εταιρείες να συνομιλούν με το ανώτατα πολιτικά κλιμάκια.
Η Google την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε μια πλατφόρμα στην Αυστραλία που προσφέρει ειδήσεις, για τις οποίες έχει πληρώσει, επιτυγχάνοντας τις δικές της συμφωνίες για το περιεχόμενο, με εκδότες, σε μια προσπάθεια να δείξει ότι η προτεινόμενη νομοθεσία είναι περιττή.
Τον περασμένο μήνα, το Reuters ανέφερε ότι είχε υπογράψει συμφωνία με την Google για να είναι ο πρώτος παγκόσμιος πάροχος ειδήσεων στο Google News Showcase. Το Reuters ανήκει στον πάροχο ειδήσεων και πληροφοριών Thomson Reuters Corp.
Η Google και μια ομάδα Γάλλων εκδοτών συμφώνησαν επίσης τον Ιανουάριο για ένα πλαίσιο πνευματικών δικαιωμάτων, όπου η εταιρεία τεχνολογίας θα πληρώνει εκδότες ειδήσεων για περιεχόμενο στο διαδίκτυο.
Με πληροφορίες του Reuters