Lighthouse Sessions: μουσικά πορτρέτα στο ΚΠΙΣΝ

Lighthouse Sessions: μουσικά πορτρέτα στο ΚΠΙΣΝ Facebook Twitter
Γιώργης Μανωλάκης
0

Την Κυριακή 28 Μαρτίου στις 20.30 καλεσμένος του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη στην ενότητα μουσικών εκδηλώσεων Lighthouse Sessions του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) είναι ο Γιώργης Μανωλάκης.

Η ενότητα Lighthouse Sessions του ΚΠΙΣΝ εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο 2021 με στόχο να αναδείξει τη δύναμη της μουσικής γλώσσας. Κάθε μήνα, ο συνθέτης και ντράμερ Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης, έχοντας ως αφετηρία την τζαζ, συνομιλεί στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ με έναν εκπρόσωπο της εγχώριας μουσικής σκηνής για τη ζωή και τις μουσικές του αναζητήσεις, ενώ παράλληλα τον καλεί σε έναν μουσικό διάλογο, ανοικτό στον αυτοσχεδιασμό και την πειραματική διάθεση, με τη συνοδεία ενός τζαζ τρίο και ενός κουαρτέτου εγχόρδων. Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από πρωτότυπα μουσικά πορτραίτα των καλλιτεχνών που φιλοξενούνται, τα οποία συνδέουν την ελληνική παραδοσιακή μουσική και τα ρεμπέτικα με την τζαζ και την κλασική μουσική.

Όλες οι συναυλίες της ενότητας παραμένουν αναρτημένες στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org) δημιουργώντας έτσι μια ιδιαίτερη «μουσική βιβλιοθήκη», σημείο αναφοράς για τους μουσικόφιλους.

Τρίτος καλεσμένος του Δράκου Κτιστάκη στις 28 Μαρτίου είναι ο λαουτιέρης Γιώργης Μανωλάκης, δημιουργός των Couleur Locale, ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν το μουσικό σχήμα Τακίμ και ο Δημήτρης Μυστακίδης.

Τα Lighthouse Sessions πραγματοποιούνται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και μεταδίδονται μέσω live streaming στον ιστότοπο του ΚΠΙΣΝ (www.snfcc.org), στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

O Γιώργης Μανωλάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1982 και γνώρισε τη μουσική μέσα από την οικογένειά του. Στα οκτώ του χρόνια ξεκινά μαθήματα λαούτου με τον πατέρα του, Κώστα Μανωλάκη, δεξιοτέχνη στη λύρα και το λαούτο, και αρχίζει να τον συνοδεύει σε παραδοσιακά κρητικά γλέντια.  Στα 14 μαθαίνει μπουζούκι και ανακαλύπτει τους πρωτομάστορες της Κρητικής μουσικής (Φουσταλιέρης, Κουτσουρέλης), οι οποίοι θα αποτελέσουν και πρότυπα στη μετέπειτα μουσική πορεία του. Από τα 16 του και για αρκετά χρόνια παίζει κυρίως ρεμπέτικα τραγούδια σε μουσικές σκηνές, νυχτερινά κέντρα και ρεμπετάδικα του Ηρακλείου. Εκτός από λαούτο και μπουζούκι, παίζει επίσης μαντολίνο, τζουρά, μπαγλαμά, κιθάρα, μπουλγαρί και σάζι.

Η πρώτη του επαφή με ένα μεγαλύτερο και πιο ετερόκλητο κοινό γίνεται με τους Χαΐνηδες και τις περιοδείες τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Το 2005 ηχογραφεί μαζί τους το άλμπουμ Ο γητευτής και το δρακοδόντι, όπου ερμηνεύει τον «Συρτό του ουρανού» ένα τραγούδι σε στίχους και μουσική του Δημήτρη Αποστολάκη (Χαΐνη), καθώς και το άλμπουμ Ο Καραγκιόζης στη Γιουροβίζιον το 2007.

Το 2009 συναντά τον Ross Daly και ξεκινά μαζί του μια στενή συνεργασία που κρατάει μέχρι σήμερα. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί η πρώτη του προσωπική δουλειά, Το σπαθί, με δώδεκα τραγούδια. Το ομώνυμο κομμάτι του δίσκου ερμηνεύει ο Ψαραντώνης. Το 2013 κυκλοφορεί ο διπλός δίσκος Διττό: Ο καύκος και η μέδουσα και ακολουθούν άλλες πέντε προσωπικές δισκογραφικές δουλειές: Κόκκινες πλάκες, Couleur Locale, Νέφαλο, Τα πρέπει δε μου πρέπουνε και Χαβάς.

Συμμετέχει σε πολλές δισκογραφικές δουλειές άλλων μουσικών (Other Side και Την άνοιξη περίμενες του Ross Daly, Άμα κοπάσουν οι καιροί της Κέλυ Θωμά κ.ά.) και συνεργάζεται με κορυφαίους μουσικούς και συγκροτήματα, όπως οι Νίκος Σιδηροκαστρίτης, Σωκράτης Σινόπουλος, Μπάμπης Παπαδόπουλος, Ψαραντώνης, Ανδρέας Πολυζωγόπουλος, κ.α.

Σήμερα, εμφανίζεται με προσωπικά του πρότζεκτ (Couleur Locale και Νέφαλο) που βασίζονται σε συνθέσεις του ίδιου, με έντονο το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού, αλλά και ως ένας από τους βασικούς συντελεστές του Ross Daly Quintet.

Ο συνθέτης, ενορχηστρωτής και ντράμερ Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης με ακαδημαϊκή πορεία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη μουσική εκπαίδευση, ασχολείται ενεργά με τη διδασκαλία, εμπνέοντας με τη δημιουργικότητά του τη νέα γενιά που θα αποτελέσει το νέο αίμα της εγχώριας μουσικής σκηνής. Πέντε χρόνια μετά το δισκογραφικό του ξεκίνημα με το άλμπουμ Tora και την υπογραφή του Alex Drakos Trio που δημιούργησε μαζί με τον κοντραμπασίστα Ντίνο Μάνο και τον πιανίστα Γιάννη Παπαδόπουλο, και εν αναμονή της νέας δισκογραφικής του δουλειάς, o Aλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης εξερευνά εκ νέου ήχους και μουσικές του κόσμου έχοντας πάντα ως αφετηρία την τζαζ, οδηγό τον αυτοσχεδιασμό και επιρροές από τη ροκ, την παραδοσιακή και την κλασική μουσική.  Ο Κτιστάκης αποτελεί, λοιπόν, τον ιδανικό οικοδεσπότη για τα Lighthouse Sessions, τη σειρά ξεχωριστών μουσικών συναντήσεων που συνδυάζει ετερόκλητες μουσικές σε ένα απροσδόκητο αποτέλεσμα.

Συντελεστές:

Ντίνος Μάνος – μπάσο

Γιάννης Παπαδόπουλος – πιάνο

Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης  - ντραμς

Διονύσης Βερβιτσιώτης - βιολί

Κώστας Παναγιωτίδης - βιολί

Ηλίας Λιβιεράτος - βιόλα

Μαρίνα Κολοβού – τσέλο

Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης: σύνθεση και ενορχήστρωση εγχόρδων

Γιώργος Μανωλάκης και  Αλέξανδρος Δράκος Κτιστάκης: διασκευή

Παρακολουθήστε τα Lighthouse Sessions ζωντανά στο snfcc.org/LighthouseSessionsManolakis καθώς και στη σελίδα του ΚΠΙΣΝ στο Facebook @SNFCC και στο κανάλι του στο YouTube την Κυριακή 28/03 στις 20.30.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM