Η Apple θα επεκτείνει τις υπηρεσίες διαφήμισης φέρνοντας ταυτόχρονα νέους κανόνες ιδιωτικότητας στα iPhone που ενδέχεται να πλήξουν τις διαφημίσεις των αντιπάλων της, μεταξύ άλλων του Facebook.
Η κατασκευάστρια εταιρία των iPhone ήδη πουλά διαφημίσεις αναζήτησης για το App Store που επιτρέπουν στους εμπορικούς πελάτες της να πληρώνουν για το κορυφαίο αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, σε αναζητήσεις για το Twitter, το πρώτο αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή το TikTok.
Ο τεχνολογικός κολοσσός σκοπεύει τώρα να ενσωματώσει στο Apple Store ειδικό τμήμα με προτεινόμενες διαφημίσεις, που αναμένεται να κάνει πρεμιέρα μέχρι το τέλος του μήνα και θα επιτρέπει στους διαφημιστές να προωθούν τις εφαρμογές τους σε όλο το δίκτυο, αντί ως απάντηση σε συγκεκριμένες αναζητήσεις.
Ουσιαστικά οι εμπορικοί πελάτες της εταιρείας θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διαφημίζουν τα προϊόντα τους σε περισσότερους χρήστες την ώρα που βρίσκονται στο Apple store και όχι μόνο μέσα από συγκεκριμένες αναζητήσεις τους.
Την ίδια στιγμή, το επερχόμενο λογισμικό iOS 14.5 θα εμποδίζει εφαρμογές και διαφημιστές να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες των iPhone χωρίς την ρητή τους συναίνεση.
Η Apple είπε ότι οι αλλαγές θα βελτιώσουν την ιδιωτικότητα των χρηστών, αν και πολλοί επικριτές κατηγόρησαν την εταιρία πως απλώς στοχεύει να ενισχύσει τη νεοσύστατη διαφημιστική της επιχείρηση. «Η Apple μπορεί να λέει ότι το κάνει για να βοηθήσει τον κόσμο, αλλά η κίνηση ξεκάθαρα συνάδει με τα ανταγωνιστικά ενδιαφέροντά της», σχολίασε ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ.
Η Apple φιλοδοξεί από καιρό να μπει δυναμικά στην διαφημιστική αγορά των κινητών. Το 2010, έδωσε 275 εκατ. δολάρια για να αποκτήσει την Quattro Wireless, μια διαφημιστική εταιρία για κινητά, αφού προηγουμένως ηττήθηκε από την Google στη διεκδίκηση της 750 εκατ. δολαρίων AdMob.
Την ίδια χρονιά, κυκλοφόρησε το iAd, μια πολυετή προσπάθεια να χτίσει διαφημιστικής επιχείρηση. Η Apple προσπάθησε να διατηρήσει τον έλεγχο των διαφημίσεων ενώ ήταν επίσης επιφυλακτική στην κοινοποίηση δεδομένων χρηστών στους εμπορικούς πελάτες της με την όλη απόπειρα να διακόπτεται οριστικά το 2016.
Στο μεταξύ, η αγορά των online διαφημίσεων έχει εκτοξευτεί με τις ετήσιες πωλήσεις να ανέρχονται σε 378 δισεκ. δολάρια, σύμφωνα με το Insider Intelligence.
Google και Facebook παραμένουν οι δυο μεγαλύτερες παίκτες της αγοράς, αλλά ο Τιμ Κουκ έχει επανειλημμένα διαμαρτυρηθεί για επιχειρηματικά μοντέλα τους, που χαρακτηρίζει μη βιώσιμα επειδή συλλέγουν τεράστιες ποσότητες δεδομένων για να είναι στοχευμένες οι διαφημίσεις τους.
Η Apple εκτιμάται πως κερδίζει περίπου 2 δισεκ. δολάρια ετησίως από αναζητήσεις διαφημίσεων στο App Store, ενώ πουλά επίσης διαφημίσεις στις εφαρμογές Stocks και News.
Με πληροφορίες από Financial Times