Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό, υψηλής τέχνης, ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ

Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό υψηλής τέχνης ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ Facebook Twitter
Το μωσαϊκό πιθανόν ήταν μέρος ενός αρχοντικού της βυζαντινής εποχής. Credit: Assaf Peretz/Courtesy Israel Antiquities Authority
0

Οι αρχαιολόγοι στο κεντρικό Ισραήλ ανακάλυψαν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό 1.600 ετών που μπορεί να ήταν μέρος ενός αρχοντικού της βυζαντινής εποχής.

Η Ισραηλινή Αρχή Αρχαιοτήτων (IAA) πραγματοποίησε μια ανασκαφή στο χώρο πριν από την κατασκευή νέων κατοικιών στην πόλη Yavne και η ομάδα βρήκε το γεωμετρικό έργο τέχνης κοντά σε μια αρχαία βιομηχανική ζώνη.

Η λευκή πατίνα που το είχε επικαλύψει για χρόνια δεν άφηνε να φανούν οι μικρές ψηφίδες με τα χρώματα. Οι αρχαιολόγοι κατάλαβαν ότι τα μαύρα μπαλώματα που έβλεπαν υποδήλωναν την παρουσία και άλλων χρωμάτων.  

Μετά τον καθαρισμό του μωσαϊκού με ειδικό οξύ, οι μελετητές είδαν με έκπληξή τους ότι αποκαλύφθηκε ένα πολύχρωμο μωσαϊκό χαλί, διακοσμημένο με γεωμετρικά μοτίβα.

Το Yavne, που βρίσκεται περίπου 15 μίλια νότια του Τελ Αβίβ, ήταν κάποτε γνωστό ως Jabneh. Σύμφωνα με την Εγκυκλοπαίδεια Britannica, κατοικήθηκε από τους Φιλισταίους πριν τεθεί υπό τον εβραϊκό έλεγχο τον όγδοο αιώνα π.Χ.. Αφού οι Ρωμαίοι κατέστρεψαν τον Ναό της Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ., η ακαδημία της πόλης έγινε ένα από τα σημαντικότερα επιστημονικά κέντρα στον εβραϊκό κόσμο.

Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό υψηλής τέχνης ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ Facebook Twitter
Μετά τον καθαρισμό του αποκαλύφθηκε ένα μωσαϊκό χαλί διακοσμημένο με γεωμετρικά μοτίβα. Credit: Assaf Peretz/Courtesy Israel Antiquities Authority

Τη στιγμή της δημιουργίας του μωσαϊκού, περίπου το 400 μ.Χ., μεγάλο μέρος του σημερινού Ισραήλ ήταν υπό τον έλεγχο της Βυζαντινής ή της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αν και μερικές φορές αντιμετώπιζαν εχθρική μεταχείριση από τους χριστιανούς ηγέτες της αυτοκρατορίας, οι εβραϊκές κοινότητες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου διατήρησαν τα πολιτιστικά τους ιδρύματα και τις τοπικές δομές ηγεσίας, όπως γράφει η on line Εβραϊκή Βιβλιοθήκη.

Μετά την τεκμηρίωση της τοποθεσίας του μωσαϊκού, οι ερευνητές το μετέφεραν σε μια εγκατάσταση της αρχαιολογικής υπηρεσίας για συντήρηση σύμφωνα με τους Times of Israel. Στόχος των αρχαιολόγων είναι να μπορέσει να προβληθεί σε μια κεντρική τοποθεσία στην πόλη, ώστε αυτό το μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς να γίνει προσβάσιμο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό. Όπως ανέφεραν θα επιχειρήσουν να συντηρήσουν το μωσαϊκό των 1.600 ετών με τεχνολογικές μεθόδους που χρησιμοποιούνταν στην αρχαιότητα.

Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό υψηλής τέχνης ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ Facebook Twitter
Λεπτομέρεια του ευρήματος. Credit: Assaf Peretz/Courtesy Israel Antiquities Authority
Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό υψηλής τέχνης ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ Facebook Twitter
Credit: Assaf Peretz/Courtesy Israel Antiquities Authority
Ένα πολύχρωμο μωσαϊκό υψηλής τέχνης ανακαλύφθηκε στο Ισραήλ Facebook Twitter
Η περιοχή της ανασκαφής. Credit: Assaf Peretz/Courtesy Israel Antiquities Authority
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM