Σχέδιο για τη δραστική μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο του Παρισιού από το 2022 προωθεί το δημοτικό συμβούλιο της γαλλικής πρωτεύουσας.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει απαγόρευση διέλευσης αυτοκινήτων σε τέσσερα κεντρικά διαμερίσματα, ενώ θα δίνεται προτεραιότητα στους ποδηλάτες, στους πεζούς και στα ΜΜΜ. Σύμφωνα με το δημοτικό συμβούλιο η περιοχή μειωμένης κυκλοφορίας θα έχει ως αποτέλεσμα μία πόλη με λιγότερη ρύπανση, πιο πράσινη, περισσότερο ειρηνική και ασφαλέστερη. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας άλλωστε το Παρίσι προσέθεσε εκατοντάδες χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων.
Η δήμαρχος Αν Ινταλγκό, εξελέγη εκ νέου πέρυσι με την πλατφόρμα για την «πόλη των δεκαπέντε λεπτών». Η βασική ιδέα είναι πως μέσα στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, είτε με τα πόδια είτε με το ποδήλατο, ο κάτοικος της πόλης θα έχει πρόσβαση – από το σπίτι του – σε καταστήματα, σχολεία και υπηρεσίες. Ένα συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν και κάτοικοι, για το νέο σχέδιο πεζοδρομήσεων, παρουσιάστηκε την Τετάρτη.
Η επιτροπή υποστηρίζει πως τα σχέδια είναι κομμάτι «μίας κίνησης για την ανάκτηση αστικού χώρου που έχει αφιερωθεί στο αυτοκίνητο προς όφελος νέων, φιλικών προς τον χρήστη και λιγότερο ρυπογόνων χρήσεων».
Παράλληλα δόθηκε στη δημοσιότητα χάρτης των περιοχών που συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο της πόλης το σχέδιο ακολουθεί τα παραδείγματα άλλων πόλεων όπως η Μαδρίτη, η Νάντη και η Ρώμη, που έχουν προχωρήσεις σε πεζοδρομήσεις.
Ωστόσο δεν πρόκειται για ολική απαγόρευση της κυκλοφορίας, κάτοικοι και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και ΑμεΑ θα μπορούν να μετακινούνται με το αυτοκίνητό τους από και προς το κέντρο της πόλης. Και τα ταξί θα επιτρέπονται στη συγκεκριμένη ζώνη. Το έργο της επιτροπής αναμένεται να ολοκληρωθεί αργότερα μέσα στην φετινή χρονιά.
Με πληροφορίες από BBC