S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας

S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας Facebook Twitter
0

Οι Matteo Arietti και Andrea Bulloni, που διευθύνουν το αρχιτεκτονικό γραφείο Space Travellers σχεδίασαν το νέο μουσείο τέχνης Sara Hildén για να τιμήσει την γυναίκα επιχειρηματία και συλλέκτρια που συνέδεσε το όνομά της με το Τάμπερε της Φινλανδίας, στο οποίο έζησε όλη της τη ζωή. Με το όνομα «Sara Hildén's Eye» (S.H.E.), το μουσείο έχει σχεδιαστεί ως ορόσημο και καταλύτης για την περιοχή, ένα έργο τεράστιο, τολμηρό και άμεσα αναγνωρίσιμο που δεν χάνει την κομψότητά του.

Οι αρχιτέκτονες έχουν επιχειρήσει να φτάσουν την ομορφιά των έργων τέχνης που θα φιλοξενήσει μετά την ολοκλήρωσή του αποτίνοντας φόρο τιμής σε μια μοναδική φιλανδική συλλογή έργων τέχνης.

Το μουσείο Sara Hildén έχει σχεδιαστεί για να καταλάβει το κέντρο ενός ευρύτερου σχεδίου που περιλαμβάνει και την διαμόρφωση του γύρω τοπίου. Με τη στρατηγική αυτή ενισχύεται η σύνδεση μεταξύ του μουσείου και της πόλης. Η πρόταση εμπεριέχει μια αρχιτεκτονική ποιότητα που επιτρέπει τόσο στους γύρω δρόμους όσο και στο πάρκο Wilhelm von Nottbeck να διεισδύσουν μέσα στο κτίριο, ενισχύοντας τη σύνδεση του εξωτερικού με τον εσωτερικό χώρο.

Το μουσείο έχει θεμελιωθεί σε έναν παλιό βιομηχανικό χώρο σε παλιές αποθήκες και όλοι φιλοδοξούν ότι θα γίνει ένας κόμβος ανάπτυξης της γύρω περιοχής.

S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας Facebook Twitter

Το ισόγειο και το υπόγειο θα φιλοξενήσουν ένα μπλοκ εκθεσιακών εγκαταστάσεων, ιδανικά, τη μόνιμη συλλογή της Sara Hildén. Οι περιοδικές εκθέσεις θα τοποθετηθούν στο δεύτερο ψηλότερο τμήμα, το πιο εμβληματικό του μουσείου. Χάρη στο ύψος του, οι επισκέπτες μπορούν να επωφεληθούν από την ανεμπόδιστη θέα προς το όμορφο τοπίο του Τάμπερε απολαμβάνοντας τα μεγαλύτερα έργα τέχνης που τοποθετούνται εδώ λόγω του πιο μεγάλου ύψους των οροφών.

Η διαφάνεια είναι κάτι που χαρακτηρίζει το μουσείο και επιτρέπει στο φυσικό φως να δημιουργήσει μια ενιαία εικόνα της πόλης και του μουσείου. Μέρη του εργαστηρίου και των εκθεσιακών εγκαταστάσεων καλύπτονται με ένα διάτρητο μεταλλικό στρώμα που παρέχει έλεγχο της πρόσβασης του φυσικού φωτός και λειτουργεί ως υλικό μετάβασης μεταξύ των πιο αδιαφανών και των πιο διαφανών τμημάτων του κτηρίου.

Η ιδρύτρια της συλλογής ήταν μια γυναίκα διάσημη για την επιχειρηματική δραστηριότητα και τη συλλογή έργων σύγχρονης τέχνης. Η Sara Hildén γεννήθηκε το 1905 στο Τάμπερε και ήταν έφηβη όταν πέθαναν οι γονείς της. Εργαζόταν σαν νταντά και υπηρέτρια, ενώ το 1922 άρχισε να εργάζεται σε ένα κατάστημα ενδυμάτων ως μαθητευόμενη. Το 1926 έγινε πωλήτρια στο κύριο κατάστημα ενδυμάτων της πόλης και το 1938 άρχισε να διευθύνει ένα εργοστάσιο κοστουμιών. Το 1952, ίδρυσε τα δικά της καταστήματα μόδας, με την επωνυμία Modehus Hildén.

S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας Facebook Twitter

Άρχισε να ενδιαφέρεται για την πολιτιστική ζωή του Τάμπερε τη δεκαετία του 40 και ίδρυσε το  Tampereen Teatterikerho, ένα κέντρο στο οποίο προσέλκυσε συγγραφείς, καλλιτέχνες και ανθρώπους του θεάτρου. Αφού παντρεύτηκε τον ζωγράφο Erik Enroth το 1949 και σχετίστηκε με την καλλιτεχνική κοινότητα, άρχισε το 1961 να συγκροτεί τη δική της συλλογή που χρηματοδοτούσε από κέρδη από τα καταστήματα μόδας που είχε ανοίξει. Η συλλογή της επεκτάθηκε από τους Φιλανδούς και σε άλλους σύγχρονους καλλιτέχνες. Ταξίδευε στις Μπιενάλε και το Παρίσι, σε μουσεία και γκαλερί και το 1979 η συλλογή μεταφέρθηκε για το κοινό στο Μουσείο Τέχνης Sara Hildén. Χάρη στις προσπάθειές της, η Φινλανδία έχει αναγνωριστεί για το ενδιαφέρον της για τη σύγχρονη τέχνη.

Η συλλογή της περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα έργα των Pierre Soulages, Antoni Tápies, Jean Dubuffet, Jean Fautrier, Rafael Canogar, Roger Bissière, Hans Hartung, Alfred Manessier  Zao Wou-Ki, George Segal, Edward Kienholz, Christo and Jean Ipousteguy, Alberto Giacometti, Henry Moore, Francis Bacon, Paul Klee, Paul Delvaux, Joan Miró, Victor Brauner, Giorgio de Chirico, Giorgio Morandi, Yves Tanguy, Graham Sutherland, Aristide Maillol, Georges Rouault, Pablo Picasso, Fernand Léger, Juan Gris και Pierre Bonnard.

S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας Facebook Twitter
S.H.E.: Αυτό είναι το νέο μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Φινλανδία, έργο μιας πρωτοπόρου συλλέκτριας Facebook Twitter

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ