Εδώ και μήνες το Ever Given, το πελώριο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει μετακινηθεί από τη Διώρυγα του Σουέζ όπου είχε προσαράξει εμποδίζοντας τον διάπλου για έξι ημέρες.
Ωστόσο, οι συνέπειες εκείνης της κρίσης διαρκούν ακόμα, με πλήθος εταιρειών να υπομένουν μια μακρά νομική μάχη μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και της αιγυπτιακής κυβέρνησης προκειμένου να παραλάβουν προϊόντα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων που βρίσκονται ακόμα στα κοντέινερ του πλοίου.
Λεμόνια, βρώσιμα μπαμπού και τόφου, καθώς και ξαπλώστρες, μαγιό, μηχανές του γκαζόν, μπάρμπεκιου, είναι μεταξύ των προϊόντων που παραμένουν από τον Μάρτιο εγκλωβισμένα στα κοντέιντερ του πλοίου και αναμένεται να φτάσουν στον προορισμό τους πολύ μετά το τέλος του καλοκαιριού.
Μετά την αγωνιώδη και τελικά επιτυχή επιχείρηση αποκόλλησης του 220.000 τόνου πλοίου από τη διώρυγα, εξακολουθεί να παραμένει παροπλισμένο, αυτή τη φορά λόγω της νομικής διαμάχης ανάμεσα σε πλοιοκτήτρια εταιρεία, ασφαλιστικές και την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ που έχει και τη διαχείριση του καναλιού.
Η ΙΚΕΑ, η Lenovo, η Dixons Carphone είναι μερικές από τις εταιρείες που πλήττονται από τη νομική αυτή διαμάχη.
«Είμαστε απογοητευμένοι. Και μερικοί πελάτες μας είναι εξοργισμένοι» παραδέχεται ο Τζάι Σάρμα από την νομική εταιρεία Clyde & Co που εκπροσωπεί επιχειρήσεις με προϊόντα άνω των 100 εκατομμυρίων σε κάποια από τα 18.300 κοντέινερ του πλοίου.
Αιγυπτιακό δικαστήριο έθεσε υπό περιορισμό το Ever Given μετά την αγωγή της Αρχής της Διώρυγας για αποζημίωση 916 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας εταιρείας Shoei Kisen Kaisha για ζημιές και απώλειες εσόδων λόγω της προσάραξης. Όσο εκκρεμεί η υπόθεση, το πλοίο δεν μπορεί να βγει από τα χωρικά ύδατα της Αιγύπτου.
Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εμπορίου, άρχισε εκ νέου στις 29 Μαρτίου μετά τη ρυμούλκηση του πλοίου στη λίμνη Great Bitter, λίγα χιλιόμετρα από το σημείο προσάραξης.
Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση.
Σύμφωνα με την SCA, η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων ημερησίως όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.
Με πληροφορίες από CNN/Guardian