Πέθανε o βασικός ύποπτος της πιο μεγάλης κλοπής έργων τέχνης στο μουσείο Γκάρντνερ, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται

Πέθανε ένας βασικός ύποπτος της πιο μεγάλης κλοπής έργων τέχνης στο μουσείο Γκάρντνερ, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται Facebook Twitter
Το κενό πλαίσιο από ένα έργο τέχνης που κλάπηκε μαζί με άλλα δώδεκα από το μουσείο Ιζαμπέλα Στιούαρτ Γκάρντνερ | AP Photo/Josh Reynolds
0

Μπορεί να έχουν περάσει 31 χρόνια από την διάσημη κλοπή έργων τέχνης από το μουσείο Ιζαμπέλα Στιούαρτ Γκάρντνερ της Βοστώνης με πίνακες αξίας άνω των 500 εκ. δολαρίων να κάνουν φτερά σε μια νύχτα και να μην έχει βρεθεί πουθενά το παραμικρό ίχνος τους, αλλά οι έρευνες δεν έχουν σταματήσει.  

Ο επικεφαλής ερευνητής του μουσείου της Βοστώνης ελπίζει ότι θα εμφανιστούν νέοι λόγοι μετά το θάνατο ενός ύποπτου μαφιόζου που ήταν επί σειρά ετών στο μικροσκόπιο των ερευνών.

Ο Ρόμπερτ Τζεντίλε, που πέθανε σε ηλικία 85 ετών ήταν εδώ και χρόνια ύποπτος ότι κατείχε κάποια στιγμή μερικά από τα κομμάτια που είχαν κλαπεί από το Μουσείο. Αρνήθηκε ότι είχε οποιοδήποτε ρόλο ή γνώση της θέσης των πινάκων μέχρι το τέλος της ζωής του.

Αλλά ο Άντονι Αμόρε, ο οποίος είναι διευθυντής ασφαλείας του μουσείου, είπε ότι οι ερευνητές δεν είχαν επικεντρωθεί εξ ολοκλήρου στον Τζεντίλε.

«Όταν κλέβονται αριστουργήματα όπως αυτά, συχνά ανακαλύπτονται και συχνά συμβαίνει μια ή δύο γενιές μετά τη ληστεία», είπε ο Αμόρε σε μια συνέντευξη. «Και μερικές φορές αυτό συμβαίνει επειδή όταν κάποιος πεθαίνει οι επόμενοι μπορεί να νιώσουν ελεύθεροι να μιλήσουν για αυτά που ξέρουν».

Πέθανε ένας βασικός ύποπτος της πιο μεγάλης κλοπής έργων τέχνης στο μουσείο Γκάρντνερ, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται Facebook Twitter
Έρευνες στο σπίτι του μαφιόζου Ρόμπερτ Τζεντίλε | AP Photo/Josh Reynolds

Ο εν ενεργεία εισαγγελέας των ΗΠΑ στη Μασαχουσέτη Νατ Μέντελ δήλωσε ότι το γραφείο του ενθαρρύνει οποιονδήποτε έχει πληροφορίες να επικοινωνήσει με το FBI.

Το μουσείο, το οποίο προσφέρει αμοιβή 10 εκατομμυρίων δολαρίων για πληροφορίες που θα οδηγήσουν στην ανάκτηση των έργων τέχνης, διεξάγει την έρευνά του παράλληλα και σε συνεργασία με το FBI, δήλωσε ο Αμόρε.

Στις 18 Μαρτίου 1990, δύο άνδρες που μεταμφιέστηκαν σε αστυνομικούς της Βοστώνης μπήκαν στο μουσείο λέγοντας σε έναν φύλακα ότι έφτασαν λόγω του συναγερμού που χτύπησε, σύμφωνα με τις αρχές. Ο φύλακας και ένας συνεργάτης του βρέθηκαν με χειροπέδες στο υπόγειο, ενώ οι κλέφτες έφυγαν με 13 έργα τέχνης.

Τα κομμάτια που λείπουν περιλαμβάνουν το μόνο γνωστό θαλασσινό τοπίο του Ρέμπραντ, «Ο Χριστός στη Θύελλα στη Θάλασσα της Γαλιλαίας» και το «The Concert» του Βερμέερ, έναν από τους 40 γνωστούς πίνακες του Ολλανδού ζωγράφου του 17ου αιώνα.

Πέθανε ένας βασικός ύποπτος της πιο μεγάλης κλοπής έργων τέχνης στο μουσείο Γκάρντνερ, αλλά οι έρευνες συνεχίζονται Facebook Twitter
Το έργο «The Concert» του Βερμέερ. Φωτο: Wikipedia

Οι ομοσπονδιακές αρχές είχαν στοχοποιήσει τον Τζεντίλε, λέγοντας ότι μίλησε για τους κλεμμένους πίνακες με τους συγκρατούμενούς του στη φυλακή που βρισκόταν για άλλα αδικήματα και είπε κάποτε σε μυστικό πράκτορα του FBI ότι είχε πρόσβαση σε δύο από τους πίνακες και θα μπορούσε να διαπραγματευτεί την πώληση του καθενός έναντι 500.000 δολαρίων. Το σπίτι του έξω από το Χάρτφορντ ερευνήθηκε αρκετές φορές από ομοσπονδιακούς πράκτορες και εξέτισε αρκετά χρόνια στη φυλακή αφού βρήκαν πυροβόλα όπλα που απαγορευόταν να κατέχει ως καταδικασμένος.

Ο Ρόμπερτ Φίσερ, ο οποίος εργάστηκε για την έρευνα ως μέλος του αμερικανικού εισαγγελέα στη Βοστώνη μέχρι το 2016, είπε ότι «αν όντως ήξερε ή είχε πληροφορίες για τους πίνακες εφόσον ήταν πολύ άρρωστος και η αμοιβή ήταν 10 εκατομμύρια δολάρια θα είχε μιλήσει».

Η εκπρόσωπος του FBI στη Βοστώνη, Κρίστεν Σέτερα, δήλωσε ότι η έρευνα για την κλοπή στο μουσείο παραμένει ενεργή. «Ερευνούμε δυναμικά κάθε συμβουλή που λαμβάνουμε», είπε.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ