Ντίτα φον Τιζ: Ακόμη κι όταν ήμουν μοντέλο bondage είχα όρια

Ντίτα φον Τιζ: Ακόμη κι όταν ήμουν μοντέλο bondage είχα όρια Facebook Twitter
Πηγή φωτό AP
0

Για τις φορές που νιώθει ότι την αντιμετωπίζουν ως αντικείμενο, την τωρινή «χρυσή εποχή» του burlesque, αλλά και τη διαφορά της σεξουαλικότητας επί σκηνής και στην κρεβατοκάμαρα μίλησε η Ντίτα Φον Τιζ

Ενόψει της νέας ταινίας της, «Night of the Teese», η ιέρεια του burlesque μίλησε στον Guardian για πολλά θέματα, μεταξύ άλλων για την εποχή που ήταν μοντέλο bondage, όταν έθετε τα δικά της όρια και είχε αποχωρήσει από δουλειές. 

«Υπάρχουν πολλά πράγματα από τα οποία αποχώρησα, σε ό,τι αφορά τη δουλειά, γιατί δεν ήμουν διατεθειμένη να παίξω το παιχνίδι. Ακόμη κι όταν ήμουν μοντέλο bondage, τη δεκαετία του ‘90, είχα μεγάλα όρια. Έλεγαν ότι δεν είμαι πολύ διασκεδαστική. “Δεν πίνει ποτά, απλά εμφανίζεται και κάνει τη δουλεια”», λέει και αναφέρει ότι εκείνη την εποχή έπαιρνε μαζί της τον σύντροφό της, για ασφάλεια. 

«Ακομη και τότε, ενδιαφερόμουν πολύ για τη δουλειά και να κάνω το καλύτερο που μπορώ για να μείνω σε θέση ισχύος», συμπληρώνει. 

Ο πρώην σύζυγός της, Μέριλιν Μάνσον, νωρίτερα φέτος αρνήθηκε τις σε βάρος του καταγγελίες για κακοποίηση από αρκετέ γυναίκες. Σε ανάρτηση που είχε κάνει στο Instagram η Ντίτα φον Τιζ ότι οι κατηγορίες δεν αντικατοπτρίζουν τις δικές της εμπειρίες από την επταετή σχέση τους και ότι εκείνη εγκατέλειψε τον Μάνσον εξαιτίας της «απιστίας του και της κατάχρησης ναρκωτικών». Αυτή είναι η μόνη τοποθέτηση που έχει κάνει για το θέμα. 

Πώς όμως το κίνημα #MeToo την έκανε να σκεφτεί το παρελθόν της; «Όταν ήμουν 14-15 χρονών ένιωθα θήραμα. Θυμάμαι ότι δούλευα σε ένα κατάστημα εσορούχων και κάποιος ήρθε, προσπάθησε να με ρίξει στο πάτωμα και να με τραβήξει κάτω, πίσω από το ταμείο», περιγράφει. Τελικά, κατάφερε να τον απωθήσει και να τον κυνηγήσει για να φύγει από το κατάστημα. 

Σε ό,τι αφορά το στριπτίζ, εκφράζει την άποψη ότι «Δεν πρέπει να λέμε στους ανθρώπους τι τους κάνει να νιώσουν ταπεινωμένοι και τι τους δίνει δύναμη. Αυτό εξαρτάται από το κάθε άτομο». 

Μπορεί όμως κάποια performer να νιώθει ενδυναμωμένη, αλλά αυτό να μην εμποδίζει το κοινό να αντιμετωπίζει το σώμα της ως αντικείμενο; «Σίγουρα παρατηρώ τις φορές στις οποίες νιώθω ότι με αντιμετωπίζουν σαν “αντικείμενο” και ποτέ δεν συμβαίνει όταν δίνω παράσταση γυμνή. Είναι όταν κάποιος ξέρει ότι είμαι διάσημη, αλλά δεν ξέρει για ποιο λόγο και θέλει να βγάλει μια φωτογραφία. Είναι πιο εύκολο απλά να χαμογελάω, αλλά τότε είναι που νιώθω ότι με αντιμετωπίζουν σαν αντικείμενο», απαντά η ίδια. 

Στην ίδια συνέντευξη αναφέρθηκε στη διαφορά ανάμεσα στην performance της σεξουαλικότητας και την πραγματική σεξουαλική σχέση. «Υπάρχει το σέξι επί σκηνής και η πραγματικότητα του ποιος είσαι στην κρεβατοκάμαρα. Υπάρχει ευαλωτότητα. Δεν ντρέπομαι να με δουν χωρίς μακιγιάζ. Η ερωτική πλευρά μου είναι κάτι που δεν βλέπει ο κόσμος επί σκηνής», δηλώνει.  

Είναι, λοιπόν, η Ντίτα φον Τιζ ή η Χέδερ Σουίτ (το πραγματικό της όνομα) στην κρεβατοκάμαρα; «Υποθέτω λίγο κι από τα δύο. Έχω μια εκπαίδευση, αν ξέρετε τι εννοώ. Και πάντα υπερηφανεύομαι ότι μαθαίνω περισσότερα. Πάντα νόμιζα ότι ξέρω τα πάντα για το σεξ και μετά άρχισα να ασχολούμαι με το tantra. Ενθαρρύνω τον κόσμο να το ανακαλύψει, αφορά τη σύνδεση σε βαθύτερο επίπεδο με τους συντρόφους. Αυτό είναι που με ενδιαφέρει», λέει. 

Όσο για το burlesque, δηλώνει ότι πάντα της αρέσει να προσπαθεί να βρει το πιο περίπλοκο κοστούμι για στριπτίζ και να κάνει κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Επισημαίνει παράλληλα ότι η «χρυσή εποχή» του είδους είναι η τρέχουσα. 

«Έχουμε μία πολύ δυνατή κοινότητα που έχει γίνει ένα μέρος για τιμώνται τα διαφορετικά σώματα και χρώματα δέρματος και οι διαφορετικές πολιτικές. Έχουμε τρανς performer και ανθρώπους που πραγματικά αμφισβητούν τα στερεότυπα. Είναι μια υπέροχη εποχή να είσαι χορεύτρια του burlesque. Στη δεκαετία του ‘40, θα έπρεπε να έχω παραιτηθεί όταν έγινα 30», τονίζει. 


 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ξεκίνησε η επανεκδίκαση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν στη Νέα Υόρκη – Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση

Διεθνή / Ξεκίνησε η επανεκδίκαση του Χάρβεϊ Γουάινσταϊν στη Νέα Υόρκη – Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση

Η εισαγγελέας Σάνον Λούσι παρουσίασε την υπόθεση με ιδιαίτερα γλαφυρές περιγραφές των περιστατικών, τονίζοντας ότι ο Γουάινσταϊν, επί δεκαετίες, δρούσε «ως πύλη του Χόλιγουντ» και εκμεταλλευόταν τη θέση του για να εξαναγκάζει γυναίκες σε σεξουαλικές πράξεις
LIFO NEWSROOM
Τελεσίγραφο Τζέι Ντι Βανς για την Ουκρανία - «Υπάρχουν πολλές λεπτές διαφορές» απαντά η Ρωσία

Διεθνή / Τελεσίγραφο Τζέι Ντι Βανς για την Ουκρανία - «Υπάρχουν πολλές λεπτές διαφορές» απαντά η Ρωσία

Η πρόταση για κατάπαυση πυρός και εδαφικές παραχωρήσεις - Το Κρεμλίνο δεν θεωρεί τελεσίγραφο την αμερικανική στάση και ζητά διαπραγματεύσεις μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Ο Αμπάς ζητά από την Χαμάς να απελευθερώσει τους ομήρους και να παραδώσει τα όπλα

Διεθνή / Γάζα: Ο Αμπάς ζητά από την Χαμάς να απελευθερώσει τους ομήρους και να παραδώσει τα όπλα

Σε ομιλία του που μεταδόθηκε τηλεοπτικά ο Αμπάς ζήτησε επίσης από τη Χαμάς να παραχωρήσει την ευθύνη για τη Λωρίδα της Γάζας, να παραδώσει τα όπλα της στην Παλαιστινιακή Αρχή και να μετατραπεί σε πολιτικό κόμμα
LIFO NEWSROOM
Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ: «Η ζάχαρη είναι δηλητήριο» – Νέα επίθεση στη βιομηχανία τροφίμων

Διεθνή / Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ: «Η ζάχαρη είναι δηλητήριο» – Νέα επίθεση στη βιομηχανία τροφίμων

Ο Υπουργός Υγείας Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ κλιμακώνει τη μάχη του κατά της επεξεργασμένης διατροφής, χαρακτηρίζοντας τη ζάχαρη «δηλητήριο» και ανακοινώνοντας συμφωνία για την αφαίρεση συνθετικών χρωστικών έως το 2026
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Κινέζοι εργάζονται σε ρωσικό εργοστάσιο drones – Ίσως με κλεμμένη τεχνολογία

Διεθνή / Ουκρανία: Κινέζοι εργάζονται σε ρωσικό εργοστάσιο drones – Πιθανόν με κλεμμένη τεχνολογία

Η Ουκρανία καλεί τον Κινέζο πρέσβη μετά από κατηγορίες ότι Κινέζοι πολίτες εργάζονται στη ρωσική βιομηχανία drones με πιθανώς κλεμμένη τεχνολογία - Ο Ζελένσκι απαιτεί εξηγήσεις από το Πεκίνο
LIFO NEWSROOM