Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε»

Βερολίνο- Καμπάνια για την απαγόρευση του αυτοκινήτου: «Αφορά το πώς θέλουμε να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε» Facebook Twitter
Πηγή φωτό ΑP
0

Μία πρωτοβουλία πολιτών που ζητά την απαγόρευση της χρήσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κεντρικό Βερολίνο, θα μπορούσε να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη αστική περιοχή χωρίς οχήματα, στον κόσμο. 

Η ομάδα Berlin Autofrei έκανε το πρώτο βήμα για τη διαδικασία που μπορεί να οδηγήσει σε δημοψήφισμα, υποβάλλοντας αίτηση με περισσότερες από 50.000 υπογραφές, που ζητά απαγόρευση των αυτοκινήτων σε περιοχή 88 τετραγωνικών χιλιομέτρων, στο κέντρο του Βερολίνου. 

Άνθρωποι που βασίζονται στα αυτοκίνητά τους για επαγγελματικούς λόγους ή λόγω κινητικών δυσκολιών, θα εξαιρούνται, όπως και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Για όλους τους άλλους, θα επιτρέπεται η πραγματοποίηση 12 διαδρομών με νοικιασμένο αυτοκίνητο τον χρόνο, σύμφωνα με την πρόταση. 

Στο ερώτημα για το αν θα μπορούσαν τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελέσουν τη λύση, ο Νικ Κάεστνερ, της καμπάνιας, απαντά: «Θα έπρεπε περίπου τα μισά από τα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά του χρόνου, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της κυβέρνησης για τις εκπομπές αερίων από τις μεταφορές». 

Είναι σαφές ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί, συνεχίζει. «Αυτή τη στιγμή μόλις το 1,3% των οχημάτων στη Γερμανία είναι ηλεκτρικά. Οπότε, η λύση είναι να μειωθεί η οδήγηση, όχι μόνο να αλλάξουμε το πώς οδηγούμε», συμπληρώνει. 

Ο Μανουέλ Βίεμαν, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας, τόνισε ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν και με τα ελαστικά τους, ενώ επεσήμανε ακόμη ότι «καταλαμβάνουν υπερβολικά πολύ δημόσιο χώρο και θέτουν αχρείαστα σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, είτε είναι ηλεκτρικά είτε καίνε ντίζελ».  

Έκθεση του 2014, την οποία ζήτησε το κοινοβούλιο του Βερολίνου, διαπίστωσε ότι το 58% του χώρου κυκλοφορίας είναι αφιερωμένος στα αυτοκίνητα, παρότι μόλις το ένα τρίτο των μετακινήσεων στους δρόμους της πόλης- και μόλις το 17% στην περιοχή που αφορά το αίτημα απαγόρευσης- γίνονται με αυτοκίνητα. Μόλις το 3% του χώρου προορίζεται για ποδήλατα, με τα οποία γίνονται το 15% των μετακινήσεων. 

Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καταλαμβάνουν 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, σύμφωνα με την ίδια έκθεση. Συνολικά ο χώρος για τα αυτοκίνητα ήταν περίπου 20 φορές μεγαλύτερος από εκείνον που ήταν αφιερωμένος στα ποδήλατα. Και αυτό σε μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις της Ευρώπης. Επίσης, τα τρία τέταρτα των θανάτων στον δρόμο ήταν πεζοί ή ποδηλάτες, σύμφωνα με την έρευνα. 

«Αφορά τόσο το άμεσο περιβάλλον μας όσο και το περιβάλλον γενικότερα. Αφορά το πώς θέλουμε όλοι να ζούμε, να αναπνέουμε και να παίζουμε μαζί», δήλωσε η Νίνα Νομπλέ, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν αυτή την πρωτοβουλία για την απαγόρευση. «Θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να κοιμηθούν με τα παράθυρά τους ανοιχτά και τα παιδιά να μπορούν να παίζουν ξανά στον δρόμο. Και οι παππούδες θα έπρεπε να μπορούν να κάνουν ποδήλατο με ασφάλεια και να υπάρχουν άφθονα παγκάκια για να πάρουν μια ανάσα», συμπλήρωσε. 

Αν και ιστορικά οι καμπάνιες κατά του αυτοκινήτου στην Ευρώπη τείνουν να έχουν περιορισμένη επιτυχία, η Berlin Autofrei μπορεί να αποδειχθεί διαφορετική, σχολιάζει ο Guardian, λόγω της διαδικασίας που προβλέπεται από το γερμανικό σύνταγμα. 

Η διαδικασία έχει τρεις φάσεις. Στην πρώτη, η ομάδα πρέπει να συγκεντρώσει τις υπογραφές 20.000 πολιτών υπέρ της προτεινόμενης αλλαγής νόμου, σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη δεύτερη φάση πρέπει να συγκεντρωθούν 170.000 υπογραφές. Αν η κυβέρνηση αρνηθεί να προχωρήσει στις αλλαγές έπειτα από αυτές τις δύο φάσεις, το ερώτημα τίθεται σε δημοψήφισμα. 

Έχοντας συγκεντρώσει 50.333 υπογραφές στην πρώτη φάση, οι άνθρωποι της πρωτοβουλίας νιώθουν αυτοπεποίθηση για το εγχείρημά τους. «Το ομοσπονδιακό υπουργείο Περιβάλλοντος έκανε πρόσφατα έρευνα και το 91% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ήταν πιο ευτυχισμένοι χωρίς αυτοκίνητο. Επιπλέον, μόλις το ένα τρίτο των Βερολινέζων έχουν αυτοκίνητο», επεσήμανε ο Κάεστνερ. Παραδέχθηκε όμως πως αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι οι πολίτες θα είναι υπέρ της αλλαγής. 

Προηγούμενη πρωτοβουλία που ζητούσε νόμο φιλικό προς το ποδήλατο δεν έφτασε ποτέ σε δημοψήφισμα, γιατί η κυβέρνηση υιοθέτησε την πρόταση έπειτα από τις δύο φάσεις της διαδικασίας. Υπάρχει η πιθανότητα να γίνει και τώρα αυτό, καθώς οι Πράσινοι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στον επόμενο κυβερνητικό συνασπισμό, σημειώνει ο Guardian. 

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ουκρανία

Διεθνή / Ουκρανία: Η Ρωσία χτύπησε με πυραύλους τη γενέτειρα του Ζελένσκι

Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σε ρωσική επίθεση, ανακοίνωσε η Ουκρανία, εν μέσω ανησυχιών για την αεράμυνα μετά την ανακοίνωση των ΗΠΑ ότι αναστέλλουν τη στρατιωτική βοήθεια και τη βοήθεια πληροφοριών.
LIFO NEWSROOM
Fyre Festival 2: «Δεν ξέρουμε τίποτα για την εκδήλωση» λέει το δημαρχείου του νησιού που θα φιλοξενήσει το φεστιβάλ 

Διεθνή / Fyre Festival 2: Το «μεγαλύτερο φιάσκο των μουσικών φεστιβάλ» επιστρέφει - ή μήπως όχι;

Οι αρχές δεν έχουν ενημερωθεί, άδειες δεν έχουν εκδοθεί και κανένας καλλιτέχνης δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, αλλά το φεστιβάλ είναι προγραμματισμένο για τον Μάιο του 2025 και ο διοργανωτής επιμένει πως θα γίνει κανονικά
LIFO NEWSROOM
WSJ: Γιατί ο Τραμπ θα καταργήσει το υπουργείο Παιδείας

Διεθνή / WSJ: Γιατί ο Τραμπ ετοιμάζεται να καταργήσει το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο εποπτεύει, μεταξύ άλλων, τα φοιτητικά δάνεια ύψους 1,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που κατέχουν δεκάδες εκατομμύρια Αμερικανοί, οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το πανεπιστήμιο εξ ολοκλήρου
LIFO NEWSROOM