Κατερίνα Βρανά: Ο κόσμος παρκάρει όπου να 'ναι- Μεγάλα προβλήματα για τα ΑμεΑ, η Αθήνα χρειάζεται δουλειά

Κατερίνα Βρανά: Facebook Twitter
0

Για την περιπέτεια της υγείας της, τα προβλήματα στις παλιές πόλεις και την κριτική που δέχτηκε για τον όρο «ανάπηρη», μίλησε η κωμικός Κατερίνα Βρανά, στο The 2Night Show με τον Γρηγόρη Αρναούτογλου. 

«Το 2017 σχεδόν πέθανα. Διάτρηση εντέρου, που οδήγησε σε σηψαιμία και σηπτικό σοκ, σχεδόν πέθανα, αλλά δεν πέθανα - σπόιλερ. Άφησε πάρα πολλά κατάλοιπα», αφηγήθηκε η δημοφιλής stand up comedian. 

«Τι σου έχει μείνει από αυτή την ιστορία;» την ρώτησε ο Γρηγόρης Αρναούτογλου προτρέποντάς την να μοιραστεί τι θα έγραφε σε ένα βιβλίο για την εμπειρία της με το αμαξίδιο.

«Ότι η αναπηρία δεν είναι κάτι κακό, είναι μία κατάσταση. Δηλαδή, “τι να κάνουμε, έγινε κι αυτό" και δεν είναι ανάγκη να κρυβόμαστε από αυτό, ούτε από την λέξη «αναπηρία». Νομίζω έχει αρχίσει λίγο και η πολιτεία κι η κοινωνία και κινείται όχι μόνο προς την αποδοχή, αλλά και την ένταξη ανθρώπων με δυσκολίες στην κοινωνία, την καθημερινή ζωή», είπε η κωμικός

Ασχολίαστη δεν έμεινε ούτε η κατάσταση στις μεγάλες, παλιές πόλεις, όπως είναι οι πρωτεύουσες της Ελλάδας και της Ιταλίας: «Αλλά αντιμετωπίζω ακόμα μεγάλα θέματα, ιδίως σε παλιές πόλεις, όπως η Αθήνα ή η Ρώμη. Είχα πάει Ρώμη παλιά και ξαναπήγα ως ανάπηρη. Γρηγόρη, μου βγήκε η πίστη. Δηλαδή, οι αρχαίες πόλεις, λόγω αρχαιότητας και δομής, έχουν στενούς δρόμους, χάλια πεζοδρόμια, γλιστράνε, δεν υπάρχουν προσβάσεις, ο κόσμος παρκάρει όπου να 'ναι και δεν μπορείς να περάσεις από ράμπα σε πεζοδρόμιο». 

Και η Αθήνα είναι βέβαια μία από τις πόλεις που χρειάζεται πολλή δουλειά, σχολίασε ο Γρηγόρης Αρναούτογλου, με την Κατερίνα Βρανά να απαντά: «πάρα πολλή δουλειά, ναι. Δυσκολεύει το ότι είμαστε και σε ανηφόρες. Παγκράτι, Κολωνάκι, Κυψέλη είναι δύσκολες περιοχές.» Σχολιάζοντας μάλιστα την παρατήρηση του Γρηγόρη Αρναούτογλου ότι φωτιστικά και δέντρα είναι συχνά στη μέση των πεζοδρομίων και όχι στην άκρη (σ.σ ώστε να περνούν άνετα τα αμαξίδια», η Κατερίνα Βρανά σχολίασε σκωπτικά: «Χάνεται η ομορφιά, πώς θα το δεις το φωτιστικό;»

Ερωτηθείσα για την κριτική που είχε δεχθεί όταν σε σχόλιό της προς τον Κώστα Μακεδόνα παράλλαξε την τηλεοπτική ατάκα της Τζένης Μπότση, γράφοντας «Τι έγινε Κωστάκη σε γουστάρει η ανάπηρη;», η Κατερίνα Βρανά απάντησε: «Λένε ότι το ανάπηρη, ενώ αυτοσαρκαζόμουν, μου είπαν ότι δεν είναι σωστό να το λέω αυτό. Κι είπα, πρώτον είμαι ανάπηρη, δεν χάθηκε ο κόσμος, είναι ο επιστημονικός, ιατρικός όρος. Ανάπηρη.»

«Μήπως η φράση «ειδικές ικανότητες» είναι πιο...;» ρώτησε ο Γρηγόρης Αρναούτογλου χωρίς να ολοκληρώσει την σκέψη του.

«Όχι, δεν είμαι ο σούπερμαν. Καλά είμαι, είμαι θεά», συνέχισε. «Μου είπαν ότι υπάρχουν και όρια. "Δεν μπορείς". Τι δεν μπορώ; Να λέω τον εαυτό μου «ανάπηρη;» Η απάντησή μου ήταν να μη θίγεστε με τις λέξεις, να θιχτείτε που δεν υπάρχει πρόσβαση σε όλη την Ελλάδα για τους ανάπηρους. Η λέξη σε έφαγε;»

Δείτε απόσπασμα από τη συνέντευξη

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM