Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Μπαλενσιάγκα στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών

0

Ο Ντέμνα Γκβασάλια, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Balenciaga, δεν σταματά να εκπλήσσει τον κόσμο της μόδας. Αυτήν τη φορά, με την ευκαιρία των εορτασμών των 50 ετών του οίκου υψηλής ραπτικής, δημιούργησε το πρώτο σαλόνι ραπτικής και εκθεσιακό χώρο στην Κίνα, στο εσωτερικό του μουσείου Tank Shanghai, καλύπτοντας όλο τον χώρο με κρεμ κουρτίνες και δημιουργώντας ένα μοναδικό σκηνικό.

Ο προκλητικός σχεδιαστής Ντέμνα Γκβασάλια, επιστρέφοντας στο ημερολόγιο της υψηλής ραπτικής με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο, αποκατέστησε το διάσημο ιστορικό σαλόνι του Balenciaga, 52 χρόνια μετά την τελευταία επίδειξη υψηλής ραπτικής του οίκου, που ιδρύθηκε το 1937 στο Παρίσι, στην αριστοκρατική λεωφόρο Georges V 10, μια διεύθυνση που αποτελούσε διαβατήριο κομψότητας για κάθε καλοντυμένη και πλούσια Παριζιάνα.

Με την ευκαιρία αυτής της επίδειξης, το σαλόνι, διακοσμημένο σε εκλεπτυσμένο στιλ, με λευκούς τοίχους και επιχρυσωμένα έπιπλα, που ήταν κλειστό για περισσότερο από μισό αιώνα, αποκαταστάθηκε πλήρως στην αρχική του μορφή.

Στην κουλτούρα που δημιούργησε για τη γυναικεία σιλουέτα, ο Μπαλενσιάγκα έφερε όλα τα χαρακτηριστικά της καταγωγής του, τα ζωηρά χρώματα της θάλασσας, το κόκκινο του φλαμένκο, τα περίτεχνα κεντήματα στα κοστούμια των ταυρομάχων, το μεγαλείο των αυτοκρατορικών ενδυμασιών, την εκκλησιαστική αυστηρότητα των καθολικών.

Ο Γκβασάλια δεν έχει κρύψει την αγάπη του για τις δημιουργίες του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα, ιστορικού ιδρυτή του οίκου και μεγάλου αναμορφωτή της γαλλικής μόδας, και προσπαθώντας να διαιωνίσει την απίστευτη τεχνογνωσία και την κληρονομιά του ανατρέχει διαρκώς στα αρχεία του μεγάλου μόδιστρου και παρουσιάζει ρούχα εμπνευσμένα από τις δημιουργίες του από τις δεκαετίες του '50 και του '60.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το σαλόνι-αντίγραφο του παρισινού σαλονιού που ήταν κλειστό από το 1968. | Balenciaga

Η συλλογή και το σαλόνι ραπτικής βρίσκονται στο Tank Shanghai, ένα μουσείο που αποτελείται από μια ομάδα πέντε ανενεργών δεξαμενών καυσίμων αεροσκαφών στην τοποθεσία του πρώην αεροδρομίου Longhua, που μεταμορφώθηκε από την Open Architecture.

Η ομάδα εσωτερικής αρχιτεκτονικής του οίκου Balenciaga, η οποία ήταν υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, μετέτρεψε το μουσείο σε σαλόνι ραπτικής με υφασμάτινα υφάσματα, εκθεσιακό χώρο και αίθουσα δεξιώσεων. Οι χώροι είναι επιπλωμένοι με αντίγραφα αυθεντικών κομματιών από το σαλόνι και το ατελιέ του Κριστομπάλ Μπαλενσιάγκα της δεκαετίας του 1930, ενώ καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί σε ανοίγματα ανάμεσα στις κουρτίνες για να αντανακλούν άπειρα τα δωμάτια που καταλαμβάνουν.

Από την πλακόστρωτη αυλή του μουσείου, η θέα προς το εσωτερικό καλύπτεται από το δάπεδο μέχρι την οροφή από κουρτίνες σε κρεμ απόχρωση που τυλίγονται και γύρω από τον εξωτερικό χώρο.

Κατά την είσοδό τους στον χώρο, οι επισκέπτες συναντούν ένα εσωτερικό που απηχεί το πρόσφατα ανακαινισμένο ατελιέ της Avenue George V 10 της Balenciaga, το οποίο σχεδιάστηκε ως πλήρες αντίγραφο του ατελιέ του Μπαλενσιάγκα, αλλά σαν αφημένο στη φθορά του χρόνου. «Καθώς ούτε η Κίνα μπορεί να ταξιδέψει στην Ευρώπη, ένιωσα ότι ήταν καθήκον μας να φέρουμε την Balenciaga 50th Couture Collection εκεί», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής Ντέμνα Γκβασάλια.

Δεκαεννέα «μανεκέν» που παρουσιάζουν τη συλλογή βρίσκονται σε ίσες αποστάσεις γύρω από τον εκθεσιακό χώρο, σε έναν κυκλικό σχηματισμό που ακολουθεί το αποτύπωμα των δεξαμενών της αεροπορίας και των κουρτινών, δημιουργώντας ένα σκηνικό βιωματικό και καθηλωτικό, μνημειώδες και θεαματικό, αλλά και εξαιρετικά οικείο.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών ντυμένο όλο με κουρτίνες. | Balenciaga

Το προσωρινό αυτό σαλόνι φιλοξενεί πενθήμερες επιδείξεις, παραστάσεις και ξεναγήσεις, ενώ δημιουργήθηκε μια ειδικά σχεδιασμένη σουίτα ραπτικής που χτίστηκε κατά μήκος της όχθης του παρακείμενου ποταμού Huangpu, για να προσφέρει στους πελάτες του οίκου μια παραδοσιακή εμπειρία ραπτικής. Η σουίτα περιλαμβάνει εξειδικευμένα χαρακτηριστικά ενός οίκου υψηλής ραπτικής, όπως σαλόνι με μοναδικά κομμάτια και έναν ιδιωτικό χώρο για πρόβες.

Στην κουλτούρα που δημιούργησε για τη γυναικεία σιλουέτα, ο Μπαλενσιάγκα έφερε όλα τα χαρακτηριστικά της καταγωγής του, τα ζωηρά χρώματα της θάλασσας, το κόκκινο του φλαμένκο, τα περίτεχνα κεντήματα στα κοστούμια των ταυρομάχων, το μεγαλείο των αυτοκρατορικών ενδυμασιών, την εκκλησιαστική αυστηρότητα των καθολικών.

Ο Γκβασάλια θεωρεί καθήκον του να επαναφέρει την υψηλή ραπτική στον οίκο που αντιπροσωπεύει γι' αυτόν έναν νέο χώρο ελευθερίας, δημιουργίας και καινοτομίας ο οποίος θα του επιτρέψει να συνδυάσει το σύγχρονο δημιουργικό του όραμα με την πρωτότυπη τεχνογνωσία του οίκου. «Η υψηλή ραπτική είναι εκτός όλων των τάσεων, μια έκφραση ομορφιάς στο υψηλότερο επίπεδο αισθητικών και ποιοτικών απαιτήσεων» λέει ο 40χρονος Γκβασάλια.

Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Τα "μανεκέν" στον εσωτερικό των δεξαμενών. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών ντυμένο όλο με κουρτίνες. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Το εσωτερικό των δεξαμενών και η παρουσίαση των ενδυμάτων υψηλής ραπτικής. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Η εξωτερική όψη της εγκατάστασης για την παρουσίαση των ρούχων υψηλής ραπτικής του οίκου. | | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Ο χώρος σχεδιάστηκε ως πλήρες αντίγραφο του ατελιέ του Μπαλενσιάγκα, αλλά σαν αφημένο στη φθορά του χρόνου. | Balenciaga
Υψηλή ραπτική σε δεξαμενές καυσίμων: Ο οίκος Balenciaga στα άκρα των εκκεντρικών ιδεών Facebook Twitter
Η εξωτερική όψη της εγκατάστασης του οίκου. | Balenciaga
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ