Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
35 live παραστάσεις, καθεμιά τους βασισμένη σε έναν αντίστοιχο χαρακτήρα από τις ταινίες Women’s Tales (οι οποίες προβάλλονταν στο σύνολο τους μέσα στον χώρο) δημιούργησαν έναν διαδραστικό περίπατο στο σύμπαν της γυναίκας Miu Miu.
0

«Με τις "Ιστορίες" δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα για ταλαντούχες σκηνοθέτιδες. Μέσα από το δικό τους βλέμμα ανοίξαμε έναν διάλογο γύρω από τη θηλυκότητα και τη ματαιοδοξία, έναν διάλογο με γυναίκες, για γυναίκες». 

Έτσι έχει περιγράψει η Miuccia Prada την ιδέα των «Women’s Tales», των ταινιών μικρού μήκους που δημιουργήθηκαν για λογαριασμό του οίκου από σκηνοθέτιδες, από το 2011 μέχρι σήμερα. Καθόλου περίεργο, τα ταινιάκια αυτά έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τα ρούχα Miu Miu αλλά και με την ίδια την περσόνα της Miuccia, αφού είναι πολυεπίπεδα και παράδοξα, σύνθετα, αλλά όχι περίπλοκα.

Μέσα σε δεκατρία χρόνια η πρωτοβουλία συγκέντρωσε μια σημαντική ανθολογία με έργα κινηματογραφιστριών, ανάμεσά τους οι Άβα Ντιβερνέ, Μιράντα Τζουλάι, Λιν Ράμσεϊ και Ανιές Βαρντά, αλλά και τις Κλόι Σεβινί και Ντακότα Φάνινγκ. Από το 2021, οι «Ιστορίες» έχουν εμπλουτιστεί με μια σειρά καλλιτεχνικών παρεμβάσεων, πάλι από καλλιτέχνιδες που ενσωματώθηκαν στις επιδείξεις μόδας του brand. 

Στοχευμένο digital μάρκετινγκ, μια δυνατή πλατφόρμα e-commerce, καμπάνιες με αγαπημένους σταρ, συλλογές που γίνονται viral στα social και συνεργατικές δράσεις σε διάφορες πρωτεύουσες του κόσμου έχουν χτίσει για το brand ένα φανατικό και νεανικό, στην πλειονότητά του, κοινό. 

Στο πλαίσιο του Art Basel στο Παρίσι, το πρότζεκτ παρουσιάστηκε στο Palais d’Iena στη νέα του, ευρύτερη φάση ξαναβαφτισμένο ως «Tales & Tellers»: 35 live παραστάσεις, καθεμιά τους βασισμένη σε έναν αντίστοιχο χαρακτήρα από τις ταινίες «Women’s Tales» (οι οποίες προβάλλονταν στο σύνολό τους μέσα στον χώρο), δημιούργησαν έναν διαδραστικό περίπατο στο σύμπαν της γυναίκας Miu Miu. Γυναίκες –κεντρικοί, περιφερειακοί και διφορούμενοι χαρακτήρες– ντυμένες με ρούχα του οίκου ερμήνευσαν, αυτοσχεδίασαν, χόρεψαν και αλληλοφωτογραφήθηκαν σε ένα πρότζεκτ που θα μπορούσε κανείς να περιγράψει ως αναδρομική ή εγκατάσταση ή και χάπενινγκ.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Η δράση, μια ιδέα του εικαστικού Γκόσκα Μακούγκα σε επιμέλεια της Ελβίρα Ντιαγκάνι Οσέ, διευθύντριας του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης (MACBA), πρόσφερε ένα είδος χρονικού των πολλαπλών εκδοχών της γυναικείας ενδυνάμωσης, ένα θέμα κεντρικό στη μόδα της Miu Miu που διαρκώς αναζητά τη φύση της θηλυκότητας, ακολουθώντας άλλοτε τον δρόμο της ποίησης ή της τέχνης κι άλλοτε της αντίστασης και του ακτιβισμού.

Η δυναμική στάση του οίκου απέναντι στη σύγχρονη γυναίκα αποτελεί το βασικό συστατικό επιτυχίας του ομίλου Prada τους πρώτους εννιά μήνες του 2024. Με τα καθαρά του έσοδα να αυξάνονται κατά 16% από τον έναν χρόνο στον άλλο, αγγίζοντας τα 1,19 δισ. ευρώ, ο όμιλος κινείται σε αντίστροφη πορεία σε σχέση με τους άλλους μεγάλους παίκτες στον πολυτελή κλάδο, που την ίδια περίοδο ανέφεραν μείωση στις πωλήσεις τους από 5% (η LVMH) έως 15% (η Kering). Οι ζηλευτές αυτές επιδόσεις εν μέσω γενικής αναδουλειάς και ανησυχίας στο luxury business οφείλονται κυρίως στη Miu Miu που υπερδιπλασίασε τις ούτως ή άλλως πολύ υψηλές πωλήσεις λιανικής της το τρίτο τετράμηνο του '24, καταγράφοντας μια πρωτοφανή αύξηση του 105%.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Ο όμιλος κινείται σε αντίστροφη πορεία σε σχέση με τους άλλους μεγάλους παίκτες στον πολυτελή κλάδο, που την ίδια περίοδο ανέφεραν μείωση στις πωλήσεις τους.

Οι αναλυτές το αποδίδουν στις ευαίσθητες κεραίες της Miu Miu ως προς το τι είναι επίκαιρο αλλά και στη «στραβή» της ματιά στη μόδα, που ξεπερνά σεζόν και ηλικίες: στοχευμένο digital μάρκετινγκ, μια δυνατή πλατφόρμα e-commerce, καμπάνιες με αγαπημένους σταρ, συλλογές που γίνονται viral στα social και συνεργατικές δράσεις σε διάφορες πρωτεύουσες του κόσμου έχουν χτίσει για το brand ένα φανατικό και νεανικό, στην πλειονότητά του, κοινό. 

Χαρακτηριστική ενέργεια πολιτιστικού μάρκετινγκ της Miu Miu υπήρξαν οι «Καλοκαιρινές Αναγνώσεις», μια σειρά από λογοτεχνικά pop-up σε πρωτεύουσες του κόσμου από το Παρίσι και τη Νέα Υόρκη έως τη Σεούλ, τη Σανγκάη και το Τόκιο στις αρχές Ιουνίου. Σε newsstand που προσαρμόστηκαν για το πρότζεκτ ή κατασκευάστηκαν από την αρχή, φασιονίστας, φιλότεχνοι ή απλώς περίεργοι σχημάτισαν ουρές (ιδίως στην Ασία) για να αποκτήσουν δωρεάν αντίτυπα κλασικών κειμένων φεμινιστικής λογοτεχνίας, όπως η «Πειθώ» της Τζέιν Όστεν, το «Α woman» (1906) της Σιμπίλα Αλεράμο ή το «Απαγορευμένο τετράδιο» (1952) της Κουβανής Άλμπα ντε Σέσπεντες, όλες τους γενναίες απόπειρες να ακουστεί η γυναικεία φωνή σε διαφορετικούς τόπους και στιγμές της Ιστορίας.

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Φασιονίστας, φιλότεχνοι ή απλώς περίεργοι σχημάτισαν ουρές (ιδίως στην Ασία) για να αποκτήσουν δωρεάν αντίτυπα κλασικών κειμένων φεμινιστικής λογοτεχνίας. Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Η δράση αυτή, όπως και οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», αντανακλούν την ευρύτερη στρατηγική της Miu Miu να προσεγγίζει τη μόδα ως ένα πολιτιστικό σχόλιο.

Πρόκειται, φυσικά, για μια τάση που αφορά ευρύτερα το high fashion και εκφράζεται με συμμετοχές επωνυμιών μόδας σε υψηλού προφίλ καλλιτεχνικά events ή απευθείας συνεργασίες με καλλιτέχνες – αυτήν τη σεζόν η Louis Vuitton ζήτησε από πέντε δημιουργούς (γραφίστες, εικονογράφους, σχεδιαστές κόμικ και pixel-art) να φρεσκάρουν την εικόνα του εμβληματικού λουλουδιού-μονογράμματος του οίκου και τύπωσε τα έργα τους σε ολομέταξα καρέ μαντίλια. Ο «δύσκολος» Ρομάν Μπουρουλέκ δέχθηκε να σχεδιάσει για τον Issey Miyake, ενώ ο Τεξανός Ρίτσαρντ Χόκινς, του οποίου τα παραληρηματικά κολάζ εφηβικών φαντασιώσεων φιλοξενούνται στο MoMΑ και το Whitney, «εμφανίστηκε» σε ρούχα και αξεσουάρ της ανδρικής σειράς του Jonathan Anderson για τη Loewe.

Η ειλικρινής δέσμευση, όμως, και η συνέπεια κάνει τη διαφορά στη Miu Miu. 

Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας Facebook Twitter
Δημιουργεί ολιστικές καλλιτεχνικές εμπειρίες που προσκαλούν το κοινό να τις συνδιαμορφώσει. Φωτ.: courtesy of Miu Miu

Ο λόγος που κατάφερε να καθιερωθεί ως ισχυρή φωνή στον διάλογο γύρω από θέματα ταυτότητας, τέχνης και γυναικείας ενδυνάμωσης είναι ότι δεν δανείζεται απλώς από τις τέχνες για να τις χρησιμοποιήσει ως αφήγημα και να τις πετάξει την επόμενη σεζόν. Αντίθετα, δημιουργεί ολιστικές καλλιτεχνικές εμπειρίες που προσκαλούν το κοινό να τις συνδιαμορφώσει. 

Πλάι στον πολιτισμό, η τεχνολογία από το μέλλον στα καταστήματά της, η διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα και η επένδυση του οίκου σε οικολογικά υλικά πείθουν και τους πιο δύσπιστους ότι για τη Miu Miu η μόδα είναι ένας τρόπος να ζει μια γυναίκα το σήμερα.

Miu Miu Tales & Tellers | A Celebration of Fashion and Art at Palais d’Iéna

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ