Το Twitter έκλεισε χιλιάδες λογαριασμούς στην Κίνα που έκαναν κρατική προπαγάνδα

Το Twitter έκλεισε χιλιάδες λογαριασμούς στην Κίνα που έκαναν κρατική προπαγάνδα Facebook Twitter
Πηγή φωτό AP
0

Το Twitter έκλεισε χιλιάδες λογαριασμούς που συνδέονται με το κράτος στην Κίνα, οι οποίοι επεδίωκαν να αντικρούσουν τις αποδείξεις για τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην επαρχία Σιντζιάνγκ. 

Επρόκειτο για δύο δίκτυα με περισσότερους από 2.000 λογαριασμούς, που επιχειρούσαν να υπονομεύσουν τις κατηγορίες για τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη συγκεκριμένα επαρχία, εναντίον των Ουιγούρων και άλλων μειονοτήτων. 

Τα δίκτυα χρησιμοποιούσαν φωτογραφίες, πιθανόν αυτόματους λογαριασμούς και ψεύτικα προφίλ Ουιγούρων, προκειμένου να διαδώσουν την κρατική προπαγάνδα και ψεύτικες μαρτυρίες για «χαρούμενη» ζωή στην περιοχή. Με αυτό τον τρόπο, επιχειρούσαν να διαψεύσουν τις αποδείξεις για καταπίεση χρόνων με μαζικές φυλακίσεις, προγράμματα επανεκπαίδευσης και τις καταγγελίες για αναγκαστική εργασία και στειρώσεις. 

Αμφότερα τα δίκτυα προωθούσαν βίντεο που τραβήχτηκαν στην επαρχία, που είχαν στόχο να παρουσιάσουν την Σιντζιάνγκ ως μια περιοχή με ευημερία και ελευθερία. Ένα από τα δίκτυα, το οποίο το Twitter απέδωσε στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα, συντόνιζε επίσης λεκτικές επιθέσεις εναντίον ακτιβιστών και δημοσιευμάτων που είναι επικριτικά για την Κίνα. 

Παράλληλα, ενίσχυε τα κρατικά κινεζικά ΜΜΕ με θετικά σχόλια και likes, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Stanford Internet Observatory, ερευνητική ομάδα που επικεντρώνεται στην κατάχρηση της τεχνολογίας και των social media. 

Τα δίκτυα είχαν κοινό θέμα και περιεχόμενο, αλλά συχνά χρησιμοποιούσαν για άλλο σκοπό λογαριασμούς αφιερωμένους στην πορνογραφία ή σε κορεατικές σαπουνόπερες, με ελάχιστο engagement εκτός από τις περιπτώσεις που ενισχύονταν από Κινέζους διπλωμάτες και αξιωματούχους. 

Το ένα δίκτυο αποτελούνταν από 2.048 λογαριασμούς που προωθούσαν το αφήγημα του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος σχετικά με την  Σιντζιάνγκ. Το δεύτερο αποτελούνταν από 112 λογαριασμούς που συνδέονται με την Changyu Culture. Πρόκειται για ιδιωτική εταιρεία που φαίνεται να είχε συμβόλαιο με τις τοπικές αρχές για τη δημιουργία βίντεο με Ουιγούρους που στηρίζουν την κυβέρνηση, σύμφωνα με ASPI, αυστραλιανό think tank. 

Εντοπίστηκαν πάνω από 30.000 tweet από κάθε δίκτυο, συχνά που απαντούσαν σε άλλες αναρτήσεις χαρακτηρίζοντας «ψέματα» τις αποδείξεις για τις παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων με το hashtag #StopXinjiangRumours. Επίσης, δημοσίευαν βίντεο που υποστήριζαν ότι έδειχναν την «αλήθεια» για την περιοχή ή έβαζαν στο στόχαστρο ξένους πολιτικούς με δήθεν αναρτήσεις από Ουιγούρους. 

Το ASPI διαπίστωσε ότι το 97% των λογαριασμών είχαν λιγότερους από πέντε followers, ενώ το 73% δεν είχαν κανέναν. Αν και το 98% των tweet δεν είχαν καθόλου like ή retweet, τα υπόλοιπα συχνά τα υποστήριζαν Κινέζοι διπλωμάτες και αξιωματούχοι, διαδίδοντας το περιεχόμενο και προσδίδοντάς του αξιοπιστία.  

«Ο στόχος δεν ήταν στην πραγματικότητα άνθρωποι που είναι επιφυλακτικοί απέναντι στην κινεζική κυβέρνηση, αλλά το να δοθεί περιεχόμενο σε εκείνους που εμπιστεύονται τα κρατικά ΜΜΕ και είναι επιφυλακτικοί απέναντι στα μεγάλα δυτικά μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η προπαγάνδα απευθυνόταν στη βάση», δήλωσε ο ερευνητής του ASPI, Άλμπερτ Ζανγκ. 

Με πληροφορίες από Guardian, NYT
 

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Υποβαθμίζει τη συντριβή του Embraer η Ρωσία: «Λάθος να γίνονται εικασίες για το δυστύχημα»

Διεθνή / Υποβαθμίζει τη συντριβή του Embraer στο Καζακστάν η Μόσχα: «Λάθος οι εικασίες για το δυστύχημα»

Αξιωματούχος εθνικής ασφάλειας της Ουκρανίας ισχυρίστηκε ότι η συντριβή στο Καζακστάν, στην οποία σκοτώθηκαν 38 άνθρωποι την ημέρα των Χριστουγέννων, προκλήθηκε από πυρά ρωσικής αεράμυνας
LIFO NEWSROOM
Απατεώνες στην Κίνα εμπνέονται από το Squid Game για να εκμεταλλευτούν υπερχρεωμένα άτομα - Τι κερδίζουν

Διεθνή / Απατεώνες στην Κίνα εμπνέονται από το Squid Game για να εκμεταλλευτούν υπερχρεωμένα άτομα - Τι κερδίζουν

Οι λεγόμενες «προκλήσεις απομόνωσης» έχουν γίνει δημοφιλείς στην πλατφόρμα Douyin (η κινεζική έκδοση του TikTok), ιδιαίτερα φέτος, καθώς η κινεζική οικονομία σημειώνει αδύναμη ανάπτυξη
LIFO NEWSROOM