Ο CEO της Roblox, Dave Baszucki, έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους γονείς που ανησυχούν για την ασφάλεια των παιδιών τους στην πλατφόρμα: «Αν δεν αισθάνεστε άνετα, μην τα αφήσετε να παίξουν».
Η Roblox, η πιο δημοφιλής πλατφόρμα gaming στη Βρετανία για παιδιά ηλικίας 8-12 ετών, έχει δεχθεί επικρίσεις για περιπτώσεις ακατάλληλου περιεχομένου, διαδικτυακού εκφοβισμού και grooming. Ωστόσο, ο Baszucki επιμένει ότι η εταιρεία επενδύει στην ασφάλεια των χρηστών και ότι «δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι απολαμβάνουν εξαιρετικές εμπειρίες» στην πλατφόρμα.
Η Justine Roberts, επικεφαλής της Mumsnet, σχολίασε ότι πολλοί γονείς δυσκολεύονται να ελέγξουν τη χρήση της Roblox από τα παιδιά τους: «Υπάρχουν γονικοί έλεγχοι, αλλά κανείς δεν μπορεί να παρακολουθεί τα παιδιά του συνεχώς».
Αντίστοιχα, η Ellie Gibson από το podcast Scummy Mummies τόνισε ότι η δήλωση του CEO της Roblox ακούγεται σαν «υπεκφυγή». «Είναι πολύ εύκολο να πεις στους γονείς ‘ανησυχείτε; Μην τα αφήνετε’. Τι γίνεται όμως όταν όλα τα άλλα παιδιά παίζουν;».
Το Roblox έχει περισσότερους μηνιαίους χρήστες από το Nintendo Switch και το PlayStation μαζί, με πάνω από 80 εκατομμύρια ενεργούς παίκτες καθημερινά – εκ των οποίων το 40% είναι κάτω των 13 ετών.
Παρά τη θέσπιση αυστηρότερων νόμων για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο – όπως ο Online Safety Act στη Βρετανία που τίθεται σε ισχύ τον Απρίλιο – ο Baszucki διαβεβαιώνει ότι το Roblox ξεπερνάει τα νομικά όρια προστασίας.
«Ακόμη και ένα μόνο περιστατικό είναι υπερβολικό. Παρακολουθούμε εκφοβισμό, παρενόχληση, αναλύουμε κάθε επικοινωνία και, αν χρειαστεί, ενημερώνουμε τις αρχές», υποστηρίζει.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί AI και φίλτρα ασφαλείας, ενώ πρόσφατα απαγόρευσε τα direct messages για χρήστες κάτω των 13 ετών και τους απέκλεισε από chat-based «hangout» εμπειρίες.
Δημοσιογραφική έρευνα του BBC κατάφερε να δημιουργήσει δύο λογαριασμούς (ένας 15χρονου και ένας 27χρονου), οι οποίοι επικοινώνησαν μεταξύ τους. Παρόλο που οι φίλτρα ασφαλείας απέτρεψαν ορισμένες απόπειρες μεταφοράς της συζήτησης σε άλλη πλατφόρμα, βρέθηκαν τρόποι να παρακαμφθεί ο έλεγχος.
Ο Baszucki, ωστόσο, υποστήριξε ότι αυτό δεν αποδεικνύει ελλείψεις στην ασφάλεια του Roblox, αλλά αντίθετα δείχνει πως οι χρήστες αναγκάζονται να βρουν άλλες πλατφόρμες για να συνεχίσουν ακατάλληλες συνομιλίες.
Ακατάλληλα παιχνίδια για παιδιά;
Ο CEO της Roblox ερωτήθηκε και για παιχνίδια που η πλατφόρμα πρότεινε σε 11χρονο χρήστη, όπως:
- Late Night Boys And Girls Club RP
- Special Forces Simulator
- Squid Game
- Shoot down planes… because why not?
Ο Baszucki υπερασπίστηκε το σύστημα αξιολόγησης της εταιρείας, τονίζοντας ότι η αξιολόγηση γίνεται με βάση το περιεχόμενο του παιχνιδιού και όχι μόνο τον τίτλο του.
Το Roblox ιδρύθηκε το 2004 από τον Dave Baszucki και τον Eric Cassel και αρχικά λειτουργούσε ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Το 2007, όμως, με την εισαγωγή του εικονικού νομίσματος Robux, η πλατφόρμα μετατράπηκε σε κολοσσό του gaming.
Σήμερα, η εταιρεία αξίζει 41 δισ. δολάρια, ενώ στοχεύει να προσελκύσει το 10% των παικτών παγκοσμίως και να εξελιχθεί σε ένα Metaverse-style περιβάλλον.
Σε ερώτηση για το πώς θα περιέγραφε το Roblox με τρεις λέξεις, ο Baszucki απάντησε: «Το μέλλον της επικοινωνίας».
Με πληροφορίες από BBC