Ανακοινώθηκε η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση του Βερμέερ που έγινε ποτέ

Το «κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» και περισσότερα από 23 έργα του Βερμέερ στη μεγαλύτερη αναδρομική του έκθεση που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Γιοχάνες Βερμέερ, Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι, (1665),. Μουσείο Mauritshuis Χάγη
0

Το Rijksmuseum του Άμστερνταμ ανακοίνωσε για το 2023 τη μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση με έργα του Γιοχάνες Βερμέερ που έχει οργανωθεί ποτέ και σκοπεύει να πάρει τα σκήπτρα από το μουσείο Mauritshuis που το 1996 οργάνωσε μια ιστορική έκθεση με τα έργα του Ολλανδού ζωγράφου.

Φυσικά το πιο διάσημο έργο του Βερμέερ θα πρωταγωνιστήσει στην έκθεση και δεν είναι άλλο από το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», ανάμεσα σε περισσότερους από 23 από τους σπάνιους πίνακες του Ολλανδού δασκάλου που θα είναι ένα δάνειο από το Mauritshuis της Χάγης.

Μέχρι τώρα το κορυφαίο Ολλανδικό Μουσείο του Άμστερνταμ έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 24 έργα του Βερμέερ, σύμφωνα με δήλωση του διευθυντή του, από τα 35 έργα που του αποδίδονται και η έκθεση θα είναι η πρώτη μονογραφική για τον καλλιτέχνη  από την ίδρυση του μουσείου τον 19ο αιώνα. Το Rijksmuseum - το ολλανδικό εθνικό μουσείο κατέχει τέσσερα έργα του Βερμέερ και στη συλλογή του πρωταγωνιστούν τα έργα του Ρέμπραντ και η επιβλητική Νυχτερινή Περίπολος, πόλος έλξης εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως.

Το μουσείο προετοιμάζει και οργανώνει αυτή την έκθεση εδώ και χρόνια και ανακοίνωσε και την ημερομηνία διεξαγωγής της από τις 10 Φεβρουαρίου έως τις 4 Ιουνίου 2023.

Παλιότερα, τα δυο διάσημα μουσεία της Ολλανδίας, το Mauritshuis και το Rijksmuseum έβλεπαν πολύ ανταγωνιστικά το ζήτημα των εκθέσεων αλλά η τωρινή διευθύντρια του μουσείου της Χάγης, Μαρτίν Γκόσελινκ υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν να διοργανωθεί μεγάλη έκθεση για τον Βερμέερ που θα υποστηρίζεται με νέα επιμελητικές ερμηνείες και θα θέτει νέα ερωτήματα χωρίς να υπάρχει ανάμεσα στα έργα το «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι», έργο που δάνεισε πρόθυμα παρά το γεγονός ότι είναι το πιο δημοφιλές έργο του μουσείου που διευθύνει.

Το «κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» και περισσότερα από 23 έργα του Βερμέερ στη μεγαλύτερη αναδρομική του έκθεση που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Γιοχάνες Βερμέερ, Η γαλατού, (γύρω στο 1660), Rijksmuseum, Άμστερνταμ

Ανάμεσα στους πίνακες που θα εκτεθούν θα είναι ο «Μικρός δρόμος» και η «Γαλατού», «Το κορίτσι που διαβάζει ένα γράμμα στο ανοιχτό παράθυρο», «Η γυναίκα που κρατά μια ζυγαριά», «Η Γυναίκα που γράφει ένα γράμμα και η καμαριέρα της», και ο «Ο Γεωγράφος».  

Φυσικά από την έκθεση θα απουσιάζει το περίφημο έργο «Το κοντσέρτο» που κλάπηκε από το Μουσείο Isabella Stewart Gardner της Βοστώνης το 1990, και οι ελπίδες να εμφανιστεί είναι πλέον ελάχιστες.

Το ενδιαφέρον για τα έργα του Βερμέερ είναι διαρκές και στην πρόσφατη έκθεση στη Gemäldegalerie της Δρέσδης που θα διαρκέσει έως τις 2 Ιανουαρίου 2022 αποκαλύφθηκε ότι στον πίνακα «Το κορίτσι που διαβάζει ένα γράμμα», έργο πρωταγωνιστικό της έκθεσης, που ανήκε στη συλλογή του μουσείου για περισσότερα από 250 χρόνια αποκαλύφθηκε ένας έρωτας που ήταν κρυμμένος στον φόντο του έργου. Η εμφάνιση του έρωτα στον τοίχο επιφέρει τόσο μεγάλη αλλαγή στη σύνθεση σε έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του Βέρμεερ που το γερμανικό μουσείο αποκάλεσε το έργο «νέο» Βερμέερ, θεωρώντας ότι η κάλυψη ή η απόκρυψη του έρωτα ήταν έργο του ίδιου του ζωγράφου.

Το «κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» και περισσότερα από 23 έργα του Βερμέερ στη μεγαλύτερη αναδρομική του έκθεση που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Γιοχάνες Βερμέερ, Νεαρή γυναίκα που κάθεται σε ένα βιργινάλι, (γύρω στο 1670-2), Συλλογή Leiden, Νέα Υόρκη

Ένας άλλος πίνακας, η «Νέα γυναίκα καθισμένη στο βιργινάλι» αποδίδεται στον Βερμέερ αν και για μεγάλο χρονικό διάστημα του 20ου αιώνα είχε αμφισβητηθεί. Χρονολογήθηκε το 1670 και μια σειρά τεχνικών εξετάσεων από το οίκο Σόθμπις επιβεβαίωσαν την απόδοση του πίνακα στον ολλανδό ζωγράφο. Ανήκει στη συλλογή Leiden στη Νέα Υόρκη και είναι έργο παρόμοιο με το έργο «Νεαρή γυναίκα που κάθεται στο βιργινάλι» και ανήκει στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.

Ο πίνακας έχει εμφανιστεί σε πολλές εκθέσεις τα τελευταία χρόνια, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία, την Ιαπωνία, την Ιταλία και τη Γαλλία. Ενώ άλλοι θεωρούν το έργο αυθεντικό πίνακα του Βερμέερ και τον περιγράφουν ως «μικρό όψιμο έργο» του, άλλοι εξακολουθούν να είναι επιφυλακτικοί. Το μουσείο έχει αρχίσει να εφαρμόζει λεπτομερή τεχνική ανάλυση στα έργα που θα εκτεθούν, προσδοκώντας ίσως οι ειδικοί του να κάνουν και εκείνοι τη δική τους ανακάλυψη και να μάθουν περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο εργάσθηκε ο καλλιτέχνης.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Χαγιάο Μιγιαζάκι: Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από τα viral anime του ChatGPT

Πολιτισμός / Χαγιάο Μιγιαζάκι: Η σουρεαλιστική φαντασία πίσω από τα viral anime του ChatGPT

Οι φωτογραφίες σε στυλ Ghibli κατακλύζουν τα social media με τον 84χρονο εμπνευστή τους, Χαγιάο Μιγιαζάκι, να έχει εκφράσει σκεπτικισμό σχετικά με το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης
ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM