Η Uptown είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που από το 1974 γεμίζει με χριστουγεννιάτικα δέντρα την Νέα Υόρκη.
Η επιχείρηση με έδρα το Χάιντ Παρκ του Βερμόντ μεταφέρει τα δέντρα μίλια νοτιοδυτικά για να τα πουλήσει στις γωνιές των δρόμων της Νέας Υόρκης. Η CEO της Uptown, Σίρι Νας, κόρη των συνιδρυτών, εκτιμά ότι η εταιρεία θα πουλήσει 17.000 δέντρα στους Νεοϋορκέζους, που μεταφράζεται σε περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια σε έσοδα αυτήν την εορταστική περίοδο.
Πέρυσι ήταν η καλύτερη χρονιά του Uptown μέχρι σήμερα: Η εταιρεία ξεπούλησε και στις 19 τοποθεσίες στις 21 Δεκεμβρίου, τέσσερις ολόκληρες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα. Φέτος, μετά την αύξηση των αποθεμάτων, η Νας αναμένει τα δέντρα να εξαντληθούν λίγο πριν την παραμονή των Χριστουγέννων.
Μέρος του μυστικού, όπως λέει είναι ότι χρησιμοποιεί το Slack για να εκσυγχρονίσει την 47 ετών εταιρεία της οικογένειάς της. Τα τελευταία χρόνια η Uptown βασίστηκε στο εργαλείο επικοινωνίας για την παρακολούθηση του αποθέματος και των πωλήσεων. Η ομάδα Slack της εταιρείας έχει 60 μέλη, που κυμαίνονται από μια μικρή ομάδα υπαλλήλων στα κεντρικά γραφεία της Uptown έως περισσότερους από 50 υπεύθυνους τοποθεσίας και νυχτοφύλακες.
Η Νας υποστηρίζει ότι βασίζεται στο εργαλείο για ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τη δημοτικότητα των δέντρων σε διάφορες περιοχές της πόλης. «Έχουμε τοποθεσίες σε πιο πλούσιες ή εργατικές γειτονιές και κάθε σημείο πουλάει διαφορετικό αριθμό διαφορετικών ειδών δέντρων», λέει. «Θα πουλήσουμε λιγότερα δέντρα 3 μέτρων στο Μπρονξ από ό,τι στο Άπερ Ιστ Σάιντ επειδή οι άνθρωποι δεν έχουν διαμερίσματα αυτού του μεγέθους».
Ο Μπεν Πέρι, ένας εργαζόμενος της Uptown εδώ και πέντε χρόνια πούλησε περίπου 870 δέντρα σε έναν πάγκο στο Χάρλεμ πέρυσι, λέει ότι η ομαδική επικοινωνία είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη διαχείριση του αποθέματος και τη διατήρηση των πελατών.
«Έχω μια πελάτισσα που έρχεται κάθε χρόνο και λέει ότι χρειάζεται ένα αδύνατο δέντρο άνω των 3,5 μέτρων με δυνατά κλαδιά για να κρατά κεριά μέχρι την επόμενη μέρα», αναφέρει. «Θα χτυπήσω το Slack, θα δω σε ποια τοποθεσία έχει αυτό το δέντρο και θα το φέρω μέσα στη νύχτα», προσθέτει.
Ο συντονισμός είναι πιο σημαντικός αυτές τις μέρες: Σύμφωνα με τον Τιμ Ο΄Κόνορ - εκτελεστικό διευθυντή της Εθνικής Ένωσης Χριστουγεννιάτικων Δέντρων, ενός εμπορικού οργανισμού που εκπροσωπεί περισσότερες από 4.000 επιχειρήσεις - η ζήτηση για χριστουγεννιάτικα δέντρα έχει εκτοξευθεί στα ύψη μετά το χτύπημα της πανδημίας Covid-19. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη νοσταλγία που προκαλείται από την πανδημία, λέει, και εν μέρει στην πανδημική πλήξη.
Η Νας υπολογίζει ότι θα μπορούσε να είχε πουλήσει άλλα 1.000 δέντρα πέρυσι, αν είχε το απόθεμα. Η ζήτηση ήταν απροσδόκητη και είναι δύσκολο να μαζέψεις γρήγορα περισσότερα δέντρα. «Τα χριστουγεννιάτικα δέντρα χρειάζονται τουλάχιστον επτά χρόνια για να μεγαλώσουν».
Φέτος, η πρόκληση είναι οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα: η Uptown βασίζεται σε πολλές φάρμες για τα δέντρα του και αυτές οι φάρμες χρεώνουν περισσότερα ανά δέντρο για να αντισταθμίσουν τις αυξανόμενες τιμές σε λιπάσματα, καύσιμα φορτηγών, μηχανήματα και εξοπλισμό.
«Όλα ήταν πολύ πιο ακριβά φέτος», υποστηρίζει. «Ακόμα κι αν πουλάμε περισσότερα δέντρα, δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε μεγαλύτερο κέρδος», εξηγεί η Νας.
Με πληροφορίες CNBC