Φρέσκο ψωμί, θαλασσινή αύρα, κανέλα: Αγαπημένες μυρωδιές που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε συνδυάσει με παιδικές αναμνήσεις, «γεννώντας» έντονα συναισθήματα.
Η τάση που έχουν οι άνθρωποι να συνδυάζουν όμορφες εμπειρίες με τις μυρωδιές αποτελεί ισχυρό «όπλο» για κάποιους επιχειρηματικούς κλάδους, οι οποίοι προσφέρουν προϊόντα εστιάζοντας στις οσμές, προκειμένου να γίνουν δελεαστικά στο αγοραστικό κοινό. Χαρακτηριστικές είναι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αρωματικά κεριά, αρώματα γενικότερα και άλλα είδη που έχουν να κάνουν καθαρά με την αίσθηση της όσφρησης.
Στη εποχή μας έχουν παρατηρηθεί κι άλλοι κλάδοι που στην προσπάθειά τους να «ξυπνήσουν» όμορφες αναμνήσεις στο καταναλωτικό κοινό που απευθύνονται χρησιμοποιούν προϊόντα με έντονα αρώματα. Όπως η τουριστική βιομηχανία, με αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία να «πλημμυρίζουν» τους χώρους με διάφορες μυρωδιές, προκειμένου οι πελάτες να ζήσουν μία ξεχωριστή «τουριστική εμπειρία», όπως αναφέρει το Fast Company.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει να κάνει με τις εμπειρίες. Ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν πολλά χρήματα για να επισκεφτούν νέα μέρη είναι για να διεγείρουν τις αισθήσεις τους με νέα αξιοθέατα, ήχους, γεύσεις και μυρωδιές, όπως η αρωματική λεβάντα της νότιας Γαλλίας.
Για παράδειγμα, ένας πολύ απλός τρόπος για να συνδέσει ένα ξενοδοχείο την εμπειρία με μία μυρωδιά είναι να πουλήσει τα δικά του αφρόλουτρα ή σαπούνια, τα οποία μπορούν να πάρουν μαζί τους οι πελάτες κατά την επιστροφή τους στο σπίτι. Χρησιμοποιώντας τα προϊόντα αυτά στο σπίτι τους, θα τους «ξυπνήσουν» μνήμες από την όμορφη ταξιδιωτική εμπειρία τους. Κάτι, που ενδεχομένως, να τους φέρει πάλι πίσω στο ξενοδοχείο για μία νέα εμπειρία σε έναν γνωστό και φιλόξενο γι' αυτούς χώρο.
Οι μυρωδιές και τα συναισθήματα που «ξυπνούν»
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2019 έχει δείξει πως συνεχώς περισσότεροι παράγοντες του τουριστικού κλάδου θέλουν να χρησιμοποιούν διαφορετικές μυρωδιές στην κάθε υπηρεσία που προσφέρουν. Μάλιστα, ειδικοί πλέον δημιουργούν χιλιάδες «γνωστές» στον κόσμο μυρωδιές προς εμπορική χρήση.
Ενδεικτικά, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών είναι η χρήση αρωμάτων στον περιβάλλοντα χώρο. Στα στα λόμπι των αεροδρομίων ή στις τουαλέτες χρησιμοποιείται άρωμα λεμονιού ή κίτρου, τα οποία χάρη στην ευρεία χρήση τους στα καθαριστικά, έχουν συνδυαστεί με την καθαριότητα.
Επίσης, ορισμένες μυρωδιές έχουν συνδυαστεί με το αίσθημα της «ζεστασιάς» (κανέλα και βανίλια για παράδειγμα) ή του «κρύου» (όπως μέντα ή ευκάλυπτος).
Μάλιστα, όπως εξηγεί η Δρ. Adriana V. Madzharov, λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Bath στον τομέα του management, με ορισμένες μυρωδιές αλλάζει ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το χώρο.
Υπάρχουν επίσης μυρωδιές που μπορούν να επηρεάσουν ακόμα και τις συνήθειές μας. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει το Fast Company, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν κάποιες μυρωδιές μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση των θερμίδων που καταναλώνουμε. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι όσο περισσότερο εκτίθεται κανείς στο άρωμα γλυκών, όπως τα μπισκότα σοκολάτας, τόσο λιγότερο πιθανό είναι ότι θα θέλει να τα φάει.
Με πληροφορίες από Fast Company