Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ο Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε σε τιμή ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια

Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε για ποσό ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Diego y Yo, Frida Kahlo. Courtesy of Sotheby’s
0

Το 2021, το "Diego y yo" πωλήθηκε έναντι 30,8 εκατομμυρίων ευρώ σε δημοπρασία του οίκου Sotheby's στη Νέα Υόρκη. Το αγόρασε ο Eduardo F. Costantini, ένας διάσημος Αργεντινός συλλέκτης που έχει δεσμευτεί για την υποστήριξη της λατινοαμερικανικής τέχνης και ιδρυτής του Μουσείου Λατινοαμερικανικής Τέχνης (MALBA) στο Μπουένος Άιρες.

Με αξία άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ, είναι το ακριβότερο πορτρέτο Λατινικοαμερικανού καλλιτέχνη όλων των εποχών. Η πώληση θεωρείται ιστορική αφού όχι μόνο ξεπέρασε κάθε εκτίμηση, αλλά πουλήθηκε και σε πολύ υψηλότερη τιμή από κάθε άλλο έργο της. Το προηγούμενο ρεκόρ υψηλής πώλησης το είχε σημειώσει ο σύζυγος της Κάλο, Ντιέγκο Ριβέρα, με τον πίνακα "Los Rivales" του 1931, ο οποίος πωλήθηκε έναντι 9,76 εκατ. ευρώ σε δημοπρασία το 2018. Το προηγούμενο ρεκόρ της Φρίντα Κάλο είχε δημιουργηθεί το 2016, όταν ο πίνακας "Two Nudes in the Forest" πωλήθηκε για 6,8 εκατομμύρια ευρώ, επίσης στη Νέα Υόρκη.

Στην έκθεση στο Malba, ο Αργεντίνος συλλέκτης θα εκθέσει περισσότερα από 240 έργα, πολλά από τα οποία έχουν να παρουσιαστούν στο κοινό εδώ και σχεδόν 30 χρόνια. Η τελευταία φορά που το "Diego y yo" εκτέθηκε δημόσια ήταν το 1998.

Η αυτοπροσωπογραφία ήταν το πιο επαναλαμβανόμενο είδος στη σύντομη αλλά έντονη εικαστική παραγωγή της Φρίντα Κάλο: ζωγράφισε τον εαυτό της τρεις φορές τη δεκαετία του 1920, είκοσι φορές την επόμενη δεκαετία, άλλες είκοσι φορές τη δεκαετία του 1940 και τέλος πέντε φορές τα χρόνια πριν από το θάνατό της το 1954.

Το εμβληματικό έργο της Φρίντα Κάλο «Ντιέγκο και εγώ» που πωλήθηκε για ποσό ρεκόρ, θα εκτεθεί για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια Facebook Twitter
Η Φρίντα Κάλο και ο Ντιέγκο Ριβέρα το 1939.

Συνολικά, το ένα τρίτο του συνόλου του έργου της είναι αυτοπροσωπογραφίες -παρά τις πολλές άλλες στις οποίες η παρουσία της, αν και όχι ρητή, ήταν είτε μεταφορική είτε συμβολική. Σε αντίθεση με τον συχνά επαναλαμβανόμενο μύθο, η Φρίντα δεν έγινε ζωγράφος επειδή ήταν κατάκοιτη μετά από ένα καταστροφικό ατύχημα στα νιάτα της. Η καλλιτεχνική κλίση της Κάλο προέκυψε στην παιδική της ηλικία και γαλουχήθηκε στους κόλπους της πυρηνικής της οικογένειας, με την υποστήριξη ενός πατέρα που ήταν διάσημος φωτογράφος και ερασιτέχνης ζωγράφος.

Το έργο «Ο Ντιέγκο και εγώ» είναι η τελευταία αυτοπροσωπογραφία που ολοκλήρωσε η Κάλο πριν από το θάνατό της το 1954. Ο πίνακας ολοκληρώθηκε το 1949 και τη δείχνει δακρυσμένη με το πρόσωπο του Ντιέγκο στο μέτωπό της - σαν τρίτο μάτι. Τα δάκρυα στα μάτια της πιστεύεται ότι αντιπροσωπεύουν τα συναισθήματά της για την σχέση του Ριβέρα με τη Μεξικανή ηθοποιό Μαρία Φελίξ εκείνη την εποχή.

Η σχέση των δυο κορυφαίων καλλιτεχνών υπήρξε πάντα θυελλώδης. Παντρεύτηκαν και χώρισαν δυο φορές και είχαν σύντομες σχέσεις με άλλους που στην ουσία ενδυνάμωναν την δύσκολη σχέση τους. Οι δύο τους παντρεύτηκαν το 1929. Χώρισαν το 1940, αλλά συμφιλιώθηκαν και ξαναπαντρεύτηκαν την ίδια χρονιά.

Η Κάλο εξέθεσε με τόλμη της προσωπική της ζωή στα έργα της, την αναπηρία της και τα πάθη του έρωτα, ενώ ο Ντιέγκο συμπεριέλαβε την Κάλο στην μεγάλη εμβληματική του τοιχογραφία γνωστή και ως «Παναμερικανική Ενότητα».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φρίντα Κάλο: Ο μετά θάνατον «πόλεμος» τιμών σε ένα έργο που συναγωνίζεται το ρεκόρ του Ντιέγκο Ριβέρα

Πολιτισμός / Φρίντα Κάλο: Ο μετά θάνατον «πόλεμος» τιμών σε ένα έργο που συναγωνίζεται το ρεκόρ του Ντιέγκο Ριβέρα

Ο Πίνακας  «Diego y yo» δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου στον δεύτερο γάμο τους όταν ο Ριβέρα είχε ερωτική σχέση με την σταρ του κινηματογράφου Μαρία Φελίξ, που ήταν φίλη της Κάλο.
THE LIFO TEAM
Φρίντα Κάλο: Τα άγνωστα και χαμένα έργα της αποκαλύπτονται σε μια νέα έκδοση

Εικαστικά / Φρίντα Κάλο: Άγνωστα και χαμένα έργα της αποκαλύπτονται σε μια νέα έκδοση

Ένα νέο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Taschen περιλαμβάνει τον πλήρη κατάλογο των έργων της Μεξικανής σούπερ σταρ ζωγράφου, ανάμεσά στα οποία και κάποια άγνωστα στο ευρύ κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ