Θεσσαλονίκη: Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού εντός του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά σχεδιάζει το ΥΠΠΟΑ

Θεσσαλονίκη: Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού εντός του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά σχεδιάζει το ΥΠΠΟΑ Facebook Twitter
Το κτήριο Β4, πρώτο αριστερά το 1916 - Φωτ.: Γαλλικά Αρχεία Στρατού/ΥΠΠΟΑ
0

Στην αποκατάσταση δύο κτηρίων (Β4 και Δ) εντός του πρώην Στρατοπέδου Παύλου Μελά, προκειμένου να στεγάσει το Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού, προχωρά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Η μελέτη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, αφορά στην ένταξη νέας χρήσης στο εναπομείναν κέλυφος του κτηρίου Β4, πρώην στάβλου ιππικού, και στο κτήριο διοίκησης Δ του π. Στρατοπέδου Παύλου Μελά. Τα κτήρια Β4 και Δ εντάσσονται κεντρικά του Μητροπολιτικού Πάρκου, στο ανατολικό άκρο του «ιστορικού τόπου».

στρατόπεδο Facebook Twitter
Αρχιτεκτονική πρόταση κτηρίου Β4 - Φωτ.: ΥΠΠΟΑ

Γειτνιάζουν με την κεντρική ιστορική πλατεία του στρατοπέδου και μελλοντική πλατεία μνήμης του Μητροπολιτικού Πάρκου, και σε άμεση γειτνίαση με το κτήριο Α3 που θα στεγάσει το Αρχαιολογικό Μουσείο με την έκθεση ευρημάτων από τις ανασκαφές του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου της Θεσσαλονίκης. Τα συγκεκριμένα κτήρια κατασκευάστηκαν μεταξύ 1895 και 1905, μετά την κατασκευή των κτηρίων στρατωνισμού

στρατόπεδο Facebook Twitter
Αρχιτεκτονική πρόταση κτηρίου Δ - Φωτ.: ΥΠΠΟΑ

Η εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης και επανάχρησης των κτηρίων Β4 και Δ, που θα φιλοξενήσουν τη λειτουργία του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού -συνολικού εμβαδού άνω των 1.500 τ.μ. με τους νέους υπόγειους χώρους που δημιουργούνται. 

στρατόπεδο Facebook Twitter
Β4 Νότια Όψη - Φωτ.: ΥΠΠΟΑ

«Με την αποκατάσταση και λειτουργία του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού, στα δύο κτήρια του π. Στρατοπέδου, διατηρούμε ζωντανή και τιμούμε την προσφυγική μνήμη, αλλά και την τεράστια προσφορά των Ελλήνων προσφύγων στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική φυσιογνωμία της σύγχρονης Ελλάδας» ανέφερε η υπουργός, Λίνα Μενδώνη. 

στρατόπεδο Facebook Twitter
Το κτήριο Β4 το 2012, πριν την πυρκαγιά που κατέστρεψε τη στέγη του - Φωτ.: ΥΠΠΟΑ

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε σύγχρονους, επισκέψιμους χώρους, εστίες δημιουργίας και μάθησης, οι οποίοι θα συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός νέου πολιτιστικού τοπίου, με σεβασμό στην ιστορικότητά του» κατέληξε. 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ