45 χρόνια «Πυρετός το Σαββατόβραδο»: H εναρκτήρια σκηνή παραμένει μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών

«Πυρετός το Σαββατόβραδο»: 45 χρόνια μετά, η εναρκτήρια σκηνή παραμένει μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών Facebook Twitter
0

Όπως τονίζεται σε όλα τα σχετικά αφιερώματα για τα 45α γενέθλια  της ταινίας που εξελίχθηκε σε φαινόμενο και έκανε τον πρωταγωνιστή της παγκόσμιο σταρ, η εισαγωγική σεκάνς έχει κατακτήσει ακόμα και την πρωτιά στις λίστες που αναφέρονται στις πιο επιδραστικές σκηνές τίτλων αρχής στην ιστορία του σινεμά.    

Μια πανοραμική ημερήσια λήψη της Νέας Υόρκης του 1977. Ένα τρένο φτάνει σ’ έναν σταθμό του μετρό. Το όνομα “John Travolta” εμφανίζεται με κόκκινα γράμματα στην οθόνη την ώρα ακριβώς που ξεκινά η εισαγωγή του εμβληματικού έκτοτε κομματιού των Bee Gees, ‘Staying Alive’.

Πρώτα βλέπουμε τα πόδια – καμπάνα παντελόνι, μποτάκι με τακούνι – και μετά η κάμερα ανεβαίνει αποκαλύπτοντας τον κεντρικό χαρακτήρα της ταινίας ενώ περπατά αγέρωχος και καμαρωτός, σα να χορεύει, στο πεζοδρόμιο.

Είναι ο 19χρονος (στην ταινία) Τόνι Μανέρο, παιδί της εργατικής τάξης που βρήκε το φως το αληθινό στους ρυθμούς της ντίσκο, ενός είδους που μόλις είχε ξεφύγει από τις υποκουλτούρες των μαύρων και των γκέι για να κατακτήσει το mainstream. Φοράει σφιχτά στον καβάλο τζιν, δερμάτινο μπουφάν και κόκκινο πουκάμισο, ανοιχτό ώστε να φαίνεται ο σταυρός στο στέρνο. Δεν υπάρχουν ακόμα γουόκμαν.

Ο Τόνι χορεύει με τη μουσική που ακούει στο μυαλό του («Μπορείς να καταλάβεις ότι από τον τρόπο που περπατώ / είμαι άνδρας των γυναικών / δεν έχω χρόνο για κουβέντες» τραγουδάνε οι Bee Gees στο αιώνιο κομμάτι). Μοιάζει διαρκώς αεικίνητος ακόμα και όταν σταματάει για να αγοράσει ένα κομμάτι πίτσα.  

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Καζαντζίδης, Ρασούλοφ και Μουφάσα από αύριο στους κινηματογράφους

Η στρωτή μουσική βιογραφία του Στέλιου Καζαντζίδη, η ηχηρή πολιτική δήλωση του Ρασούλοφ, το origin story του βασιλιά των λιονταριών Μουφάσα και τρεις ακόμα προτάσεις εγκαινιάζουν την εορταστική σεζόν στους κινηματογράφους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου στην Berlinale

Πολιτισμός / «Οι άγριες μέρες μας»: Παγκόσμια πρεμιέρα στην Berlinale για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Κεκάτου

Στο διαγωνιστικό τμήμα Generation του 75ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα συμμετάσχει το πολυαναμενόμενο μεγάλου μήκους ντεμπούτο του βραβευμένου Έλληνα σκηνοθέτη.
LIFO NEWSROOM
Αθέατο Μουσείο: «Η μόνη της ζωής του Αφροδίτη» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Πολιτισμός / Το θραύσμα ενός ελληνιστικού αγάλματος της Αφροδίτης εκτίθεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Αθέατο Μουσείο, η επιτυχημένη δράση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου που προβάλλει επιλεγμένες αρχαιότητες από τον κόσμο των αποθηκών, συνομιλεί με τη θεά Αφροδίτη. 
LIFO NEWSROOM
Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Πολιτισμός / Δημήτρης Ήμελλος: Τον αποχαιρετούν στα social - «Τώρα είσαι στην αγκαλιά του Θεού με τον μπαμπά» λέει η αδελφή του

Από τους πιο ταλαντούχους και πολυδιάστατους καλλιτέχνες της ελληνικής θεατρικής σκηνής, υπηρέτησε την τέχνη του με επιμονή, προσήλωση και συνέπεια
LIFO NEWSROOM
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ