Από αύριο, Τετάρτη 22 Μαρτίου επανεκκινούν σταδιακά τα δρομολόγια σε τρένα και προαστιακό, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων θα γίνει σε πέντε φάσεις και στο πλαίσιο των μέτρων ασφαλείας που θα τεθούν σε ισχύ, όλοι οι σταθμοί θα στελεχωθούν με δύο σταθμάρχες.
Επιπλέον, τα τρένα θα κυκλοφορούν με μειωμένη ταχύτητα, σε τμήματα του σιδηρόδρομου όπου δεν υπάρχει σηματοδότηση.
Το χρονοδιάγραμμα για τα δρομολόγια προαστιακού και τρένων
Σύμφωνα με το ertnews.gr, τα δρομολόγια που επανεκκινούν από την Τετάρτη 22 Μαρτίου είναι:
- Ο προαστιακός Πειραιάς – Αεροδρόμιο – Λιόσια – Χαλκίδα
- Το τμήμα Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- ο προαστιακός Πάτρα – Ρίο
Παράλληλα, θα ξεκινήσουν δύο ζεύγη εμπορικών αμαξοστοιχιών.
Τρένα και προαστιακός: Κλειστοί σταθμοί, μειωμένη ταχύτητα
Μέχρι την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, θα εφαρμοστούν επιπλέον μέτρα ασφαλείας.
Πιο αναλυτικά:
- Άμεση ενίσχυση ασφάλειας
- Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
- Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
- Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
- Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
- Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
- Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
- Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.
Επίσης, νέα μέτρα ασφάλειας αποφασίστηκαν στη χθεσινή δεύτερη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων στο Μέγαρο του ΟΣΕ στην Καρόλου που αφορούν στην ασφαλή διέλευση των τρένων.
Αποφασίστηκε οι αμαξοστοιχίες να κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.
Επίσης, το ειδικό κλιμάκιο συζήτησε ζητήματα που αφορούν στην πυρασφάλεια και της πυρανίχνευση στις σήραγγες, στις ραδιοεπικοινωνίες και στον φωτισμό στις σήραγγες.
Ακόμα, αποφασίστηκε να γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας επί χάρτου, αλλά και στο πεδίο με σενάρια αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών στα οποία θα συμμετέχουν αστυνομία, πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ.
Το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων από εδώ και πέρα θα συνεδριάζει στο ΣΚΑ στην ειδική αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αχαρνών.
Το κλιμάκιο θα ασχολείται με θέματα τεχνικής φύσεως αναφορικά με τον τρόπο διαχείρισης της ασφάλειας του δικτύου.