Οι Γερμανοί αναρωτιούνται: “Χρωστάμε 70 δις στην Ελλάδα;”

Οι Γερμανοί αναρωτιούνται: “Χρωστάμε 70 δις στην Ελλάδα;” Facebook Twitter
0

Η γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag αναρωτιέται με αφορμή τη δίκη για τις αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων του Διστόμου που ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα στη Χάγη (η απόφαση αναμένεται το Νοέμβριο), για τα χρέη της Γερμανίας στην Ελλάδα.

Η εφημερίδα επισημαίνει ότι στη σημερινή συγκυρία, όπου όλο και περισσότερο ανοίγει η συζήτηση για την πιθανή αφερεγγυότητα της ελληνικής κυβέρνησης, πληθαίνουν και οι φωνές για το τεράστιο χρέος που πρέπει να πληρώσει η Γερμανία στην Ελλάδα, λόγω των πρακτικών του Ναζισμού στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ερώτημα, σύμφωνα με την Welt είναι αν αυτοί οι ισχυρισμοί ανταποκρίνονται στη διεθνή νομολογία.

Στη συνέχεια γίνεται μια αναφορά της καταστρεπτικής δράσης των Γερμανών στη χώρα με την εισβολή τους το 1941, “χωρίς καμία πρόκληση από την πλευρά της Ελλάδας” και το “στυγνό καθεστώς κατοχής” που “έχτισαν” οι Γερμανοί του Χίτλερ. Η γερμανική εφημερίδα γράφει ότι η ελληνική οικονομία λεηλατήθηκε από τη Γερμανία και συνέπεια αυτής της “αφαίμαξης” ήταν ένας καλπάζων πληθωρισμός και μια διαρκώς φθίνουσα πορεία στο βιοτικό επίπεδο των Ελλήνων. Επιπλέον το Τρίτο Ράιχ ανάγκασε την Εθνική Τράπεζα να του δανείσει χρήματα χωρίς τόκο, ποσό που σύμφωνα με έκθεση του γερμανικού Υπουργείου Εξωτερικών έφτασε στα 476 εκατομμύρια Μάρκα το 1945.

Η «Welt am Sonntag»αναφέρει επίσης ότι στο Παρίσι το 1945 η Ελλάδα είχε μερίδιο 4,5% από τις γερμανικές αποζημιώσεις που χορηγήθηκαν αλλά στην πραγματικότητα έλαβε μόνο παροχές σε είδος, κυρίως μηχανήματα συνολικής αξίας 25 εκ. δολαρίων που αντιστοιχούν σήμερα σε δυο δις ευρώ.

Η παρέμβαση των Η.Π.Α πάγωσε τις αποζημιώσεις από την πλευρά των Γερμανών και η ρύθμιση των αποζημιώσεων αναβάλλεται σύμφωνα με τη Συμφωνία Χρέους του Λονδίνου του 1953 ως την σύναψη συνθήκης ειρήνης. Τα χρέη της Γερμανίας αποτέλεσαν έτσι αντικείμενο διαπραγμάτευσης από το 1990 όταν έγινε η επανένωση των δύο Γερμανιών και συμφωνήθηκε με τις τέσσερις νικήτριες δυνάμεις του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου να κλείσει το θέμα με δύο συν τέσσερις συμφωνίες, οι οποίες έγιναν αντί για μια συνθήκη ειρήνης." Αυτό έχει οδηγήσει σε αιτήματα για αποζημιώσεις που πρέπει να δοθούν. Η Ελλάδα δέχθηκε, γράφει η Welt αυτή την συμφωνία.

Το δημοσίευμα επισημαίνει, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το www.tovima.gr ότι «εάν αυτά τα χρήματα τα θεωρήσει κανείς ως κανονικό δάνεια κι όχι ως μια εκ των συμβατικά διευθετημένων πολεμικών ζημιών, τότε θα μπορούσαν θεωρητικά ακόμα και σήμερα αυτές οι απαιτήσεις να έχουν ισχύ. Και σύμφωνα με τη μέθοδο υπολογισμού, θα μπορούσε η σημερινή οφειλή να κυμαίνεται με τα επιτόκια και τους σύνθετους τόκους στα 70 δις. ευρώ».

Για τη Γερμανική εφημερίδα είναι πολιτικά αδύνατο να εξηγηθεί μετά από τόσες δεκαετίες εταιρικής σχέσης η απαίτηση τεράστιων αποζημιώσεων. Οι Γερμανοί εκτιμούν ότι η επιμονή σε αυτές τις αξιώσεις γίνεται από τους Έλληνες πολιτικούς για εσωτερικούς πολιτικούς λόγους. Βεβαίως ο αρθρογράφος δεν παραλείπει να επισημάνει ότι οι ελληνικές αξιώσεις, μπορεί να προκαλέσουν ανάλογα αιτήματα και από άλλες χώρες.

Ενδιαφέρον έχουν και τα σχόλια των αναγνωστών για το άρθρο. Κάποιος γράφει ότι “ακόμη κι αν είναι αλήθεια αυτό, η σημερινή κατάσταση της Ελλάδας δεν έχει σχέση με ό, τι συνέβη τότε” και κάποιος άλλος ότι είναι παράλογες και θρασείς οι αξιώσεις αφού η οικογένεια του δεν ζούσε τότε και “ίσως οι Έλληνες να έχουν παραποιήσει και τα στοιχεία των πολεμικών αξιώσεων, όπως και τα οικονομικά”. Ένας τρίτος αναφέρει ειρωνικά ότι “ με αυτή τη λογική, θα πρέπει κι εμείς να ζητήσουμε αποζημιώσεις από τους Ρωμαίους”.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαρινάκης: Στις 4/3 η προανακριτική για Τριαντόπουλο, στις 5/3 η συζήτηση για τα Τέμπη

Πολιτική / Μαρινάκης: Στις 4/3 η προανακριτική για Τριαντόπουλο, στις 5/3 η συζήτηση για τα Τέμπη

Την απόλυτη εμπιστοσύνη του στη δικαιοσύνη διατύπωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, απαντώντας σε ερώτημα για αν εξετάζεται σοβαρά η υπόθεση των Τεμπών
LIFO NEWSROOM
«Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια για το πολιτικό σύστημα»

LiFO politics / «Πληθαίνουν τα ανησυχητικά σημάδια για το πολιτικό σύστημα»

«Συστημικά κόμματα, που έχουν κυβερνήσει τη χώρα, στην προσπάθεια τους να προσεγγίσουν το αντισυστημικό ακροατήριο, θολώνουν τη γραμμή τους και παθαίνουν ζημιά» αναφέρει στην Βασιλική Σιούτη ο διευθυντής της εταιρείας Δημοσκοπήσεων Opinion Poll, Ζαχαρίας Ζούπης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η Κωνσταντοπούλου καταθέτει μήνυση και αγωγή κατά της Κανέλλη: «Μου ρίχνουν λάσπη οι επαναστάτες του καναπέ»

Πολιτική / Η Κωνσταντοπούλου καταθέτει μήνυση και αγωγή κατά της Κανέλλη: «Μου ρίχνουν λάσπη οι επαναστάτες του καναπέ»

Ανακοίνωσε ότι καταθέτει μήνυση και αγωγή εναντίον της κυρίας Κανέλλη, κατηγορώντας την για συκοφαντικά ψεύδη και επίθεση με σκοπό να αποδυναμώσει την πολιτική της δράση
LIFO NEWSROOM
Εξαιρούνται οι αμυντικές δαπάνες από το Σύμφωνο Σταθερότητας -«Κρίσιμο βήμα για την ασφάλεια της ΕΕ» λέει ο Μητσοτάκης

Πολιτική / Εξαιρούνται οι αμυντικές δαπάνες από το Σύμφωνο Σταθερότητας -«Κρίσιμο βήμα για την ασφάλεια της ΕΕ» λέει ο Μητσοτάκης

«Αυτό θα επιτρέψει στα κράτη-μέλη να αυξήσουν σημαντικά τις αμυντικές τους δαπάνες, αλλά με ελεγχόμενο τρόπο και υπό όρους», ανέφερε η φον ντερ Λάιεν, προσθέτοντας ότι η Επιτροπή θα προτείνει ένα ευρύτερο πακέτο εξατομικευμένων εργαλείων, προσαρμοσμένων στις ανάγκες κάθε χώρας
LIFO NEWSROOM
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης

Πολιτική / Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για τις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης – αποχέτευσης

Στο πλαίσιο των ρυθμίσεων, προβλέπεται επιδότηση έως 70% των ληξιπρόθεσμων οφειλών των Δ.Ε.Υ.Α. προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η θέσπιση κοινού κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας, τιμολογιακής πολιτικής και σχεδίων ασφάλειας τροφοδοσίας νερού
LIFO NEWSROOM
Μητσοτάκης: Σκοπός να έχουμε 900 λεωφορεία έως τα μέσα του 2025 και πιο συχνά δρομολόγια

Πολιτική / Μητσοτάκης: Σκοπός να έχουμε 900 λεωφορεία έως τα μέσα του 2025 και πιο συχνά δρομολόγια

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών ( ΟΣΥ ) στον 'Αγιο Ιωάννη Ρέντη όπου στεγάζονται καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία και λεωφορεία φυσικού αερίου
LIFO NEWSROOM