Living Room: Η Λυρική συμμετέχει στο φετινό Athens Pride

Living Room Facebook Twitter
Στο Living Room, o Γεώργιος Ιατρού, δημιουργός της ντραγκ περσόνας Νίνα Νάη, και η Ανθή Κουγιά δημιουργούν μια σκηνική μεταφορά, βασισμένη στο προσωπικό βίωμα, για την έννοια του χαμαιλεοντισμού που συχνά υιοθετούμε. Φωτ.: Αθηνά Λαμπίρη
0

Η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμμετέχει για πρώτη φορά στο Athens Pride με την πρώτη παρουσίαση της περφόρμανς Living Room, μιας μουσικής παράστασης που δημιούργησαν ο βαρύτονος και drag περφόρμερ Γεώργιος Ιατρού και η εικαστικός και σκηνοθέτις Ανθή Κουγιά και συνδυάζει το drag με το κλασικό τραγούδι, τη μελοποιημένη ποίηση και τις εικαστικές τέχνες.

Το Living Room θα παρουσιαστεί στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023, στις 20.30. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη με δελτία εισόδου, τα οποία θα διανέμονται από τη Δευτέρα 29 Μαΐου 2023, στις 12.00, αποκλειστικά μέσω της ticket services.

Στο Living Room, o Γεώργιος Ιατρού, δημιουργός της drag περσόνας Νίνα Νάη, και η Ανθή Κουγιά δημιουργούν μια σκηνική μεταφορά, βασισμένη στο προσωπικό βίωμα, για την έννοια του χαμαιλεοντισμού που συχνά υιοθετούμε, θάβοντας την πραγματική μας ταυτότητα προκειμένου να προσαρμοστούμε στο περιβάλλον.

Τη Νίνα Νάη συνοδεύει στο πιάνο ο διακεκριμένος αρχιμουσικός και πιανίστας Γιώργος Ζιάβρας, ενώ το σκηνικό υπογράφει ο αρχιτέκτονας Ζακ Λούσπας.

Living Room Facebook Twitter
Το λιντ (Lied) είναι είδος φωνητικής μουσικής που άνθισε κυρίως τον 19ο αιώνα στον γερμανόφωνο χώρο, όπου και, στις απαρχές του, συνηθιζόταν να εκτελείται παραδοσιακά σε σαλόνια της αστικής τάξης. Φωτ.: Αθηνά Λαμπίρη

Λίγα λόγια για το «Living Room»

Η προσωπική εμπειρία των δύο δημιουργών τροφοδοτεί μια περφόρμανς που αντανακλά τις επιταγές που διέπουν τη ζωή και τις ταυτότητές μας. Το έργο χρησιμοποιεί τις πολιτιστικές συμπαραδηλώσεις της έννοιας του χαμαιλέοντα ώστε να εκφράσει την παγίδευση ενός πλάσματος μέσα σε άκαμπτα χωρικά, και κατ’ επέκταση κοινωνικά, όρια και μιλάει για την στασιμότητα του ατόμου που καταπίνεται από το περιβάλλον και την επιθυμία του να απελευθερωθεί από το βάρος των άκαμπτων τρόπων ύπαρξης και τη λυτρωτική αποκάλυψη του εαυτού.

Το λιντ (Lied) είναι είδος φωνητικής μουσικής που άνθισε κυρίως τον 19ο αιώνα στον γερμανόφωνο χώρο, όπου και, στις απαρχές του, συνηθιζόταν να εκτελείται παραδοσιακά σε σαλόνια της αστικής τάξης. Χαρακτηρίζεται από τη μελοποίηση ποιητικών κειμένων όπου το πιάνο και η φωνή βρίσκονται σε ισότιμη καλλιτεχνική σύμπραξη. Κλειδί για το μουσικό ύφος και την ποίηση που επιλέχτηκαν για το έργο αυτό είναι η γερμανική λέξη «Sehnsucht», που σημαίνει «λαχτάρα», «επιθυμία», «καημός», «πόθος» και χρησιμοποιείται από ορισμένους ψυχολόγους για να περιγράψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που κινούνται γύρω από όλες εκείνες τις πτυχές της ζωής που είναι ημιτελείς ή ατελείς.

Η επιλογή του σκηνικού είναι εμπνευσμένη από το πραγματικό σκηνικό μιας βραδιάς λιντ (σαλόνι). Στην προκειμένη περίπτωση, ωστόσο, η ατμόσφαιρα του σαλονιού θυμίζει τα σαλόνια στα οποία μεγαλώσαμε ή στα οποία ζούμε ακόμη. Αναπόφευκτα, η ιδέα της απορρόφησης ενός ανθρώπινου όντος από τους τοίχους και τους καναπέδες του καθώς και η μοναξιά που είναι τόσο παρούσα στο έργο συνδέονται με το πρόσφατο συλλογικό τραύμα της πανδημίας.

Τα τραγούδια που συνθέτουν το μουσικό σύμπαν του Living Room εξερευνούν συνθέτες της ύστερης ρομαντικής περιόδου (τέλη 19ου–αρχές 20ού αιώνα) όπως οι Ρίχαρντ Στράους, Γκούσταφ Μάλερ, Χούγκο Βολφ και Άλμπαν Μπεργκ. Ο πλούτος των μελωδιών, η πολυπλοκότητα της αρμονίας και η νοσηρότητα των ποιητικών κειμένων αντικατοπτρίζουν το παρακμιακό καλλιτεχνικό κίνημα της εποχής. Κλειδί για το μουσικό ύφος και την ποίηση που επιλέχτηκαν είναι η γερμανική λέξη «Sehnsucht», που σημαίνει «λαχτάρα», «επιθυμία», «καημός», «πόθος» και χρησιμοποιείται από ορισμένους ψυχολόγους για να περιγράψουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που κινούνται γύρω από όλες εκείνες τις πτυχές της ζωής που είναι ημιτελείς ή ατελείς.

Το τελευταίο τραγούδι του προγράμματος, «Τα παρήλια» από τον κύκλο τραγουδιών Χειμωνιάτικο ταξίδι, είναι ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο και στον πιο σημαντικό συνθέτη του είδους του λιντ, τον Φραντς Σούμπερτ, που, με τη στροφική του κατασκευή, απηχεί την απλότητα των τραγουδιών της αναγεννησιακής περιόδου.

Living Room Facebook Twitter
Τα τραγούδια που συνθέτουν το μουσικό σύμπαν του Living Room εξερευνούν συνθέτες της ύστερης ρομαντικής περιόδου. Φωτ.: Αθηνά Λαμπίρη

Living Room
Τραγούδια των Χούγκο Βολφ, Γκούσταφ Μάλερ, Άλμπαν Μπεργκ, Φραντς Σούμπερτ, Ρίχαρντ Στράους

Δημιουργία: Γεώργιος Ιατρού, Ανθή Κουγιά

Ερμηνεύουν: Νίνα Νάη, Γιώργος Ζιάβρας

Σκηνικό: Ζακ Λούσπας

Κοστούμια, headpieces: Lara Buffard

Bodysuits: Χριστίνα Σωτηροπούλου

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ