Η νέα όψη του Ηρωδείου - ΕΙΚΟΝΕΣ

Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Η νέα εξωτερική όψη του Ηρωδείου.
0

Τα τελευταία τριάντα χρόνια το σταθερό κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών και του Ηρωδείου με το που έφτανε στον χώρο του ρωμαϊκού θεάτρου για να παρακολουθήσει μία εκδήλωση το πρώτο που αντίκριζε μπροστά από το μνημείο ήταν τον χαρακτηριστικό υπερμεγέθη λευκό κύβο - προστατευτικό «παραβάν» που έκρυβε τη δραστηριότητα της σκηνής από τα μάτια των προσερχόμενων.

Όσοι είχαν τη δυνατότητα να περάσουν μέσα σε αυτό από τις δύο εκατέρωθεν πόρτες, αριστερά και δεξιά, είτε προτού αρχίσει η εκδήλωση είτε στο τέλος της, ήξεραν ότι έκρυβε την είσοδο που οδηγούσε στα υπόγεια καμαρίνια.

Από φέτος ο κύβος - «παραβάν» αποτελεί παρελθόν. Στην πανηγυρική έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου την 1η Ιουνίου με την πρεμιέρα της όπερας «Μαντάμα Μπατερφλάι» του Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία του Ολιβιέ Πι από την Εθνική Λυρική Σκηνή, το κοινό θα αντικρίσει μια εντελώς νέα προσθήκη, μια ευχάριστη ανανέωση του χώρου. 

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και η καλλιτεχνική του διευθύντρια Κατερίνα Ευαγγελάτου αποφάσισαν να αναθέσουν στην αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Εύα Μανιδάκη και τους συνεργάτες της στο Flux Office να δημιουργήσουν μια σειρά νέων λυόμενων κατασκευών που θα πάρουν τη θέση των παλαιότερων, αλλάζοντας την όψη του προαύλιου χώρου του Ηρωδείου.

«Όλος ο σχεδιασμός αποπνέει μυρωδιά Άρη Κωνσταντινίδη. Στα Ξενία έφτιαχνε παρόμοια pavilions που ήταν εφήμερα. Αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω και την ιαπωνικότητα, στην οποία πάντα επιστρέφω». 

Η εντελώς καινούργια κεντρική κατασκευή, η οποία έχει ήδη τοποθετηθεί, θα περιβάλλεται από τρία περίπτερα - «δορυφόρους»: το νέο εκδοτήριο εισιτηρίων, το νέο μπαρ και για πρώτη φορά ένα πωλητήριο για προγράμματα, αφίσες, εκδόσεις και άλλα αναμνηστικά των παραστάσεων και των συναυλιών του φεστιβάλ. 

Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Το νέο εκδοτήριο εισιτηρίων.

Ως γνωστόν, οι κατασκευές αυτές είναι εφήμερες και κάθε χειμώνα με το τέλος των εκδηλώσεων αποσύρονται σε ασφαλή χώρο μέχρι το επόμενο καλοκαίρι. Ως εκ τούτου, ένα κύριο ζητούμενο είναι η ελαφρότητά τους ώστε να μπορούν εύκολα να συναρμολογηθούν και να αποσυναρμολογηθούν. Με αυτό στο σκεπτικό προχώρησε και η συλλογική δουλειά του αρχιτεκτονικού γραφείου Flux Office. Η κ. Μανιδάκη μας εξηγεί:

«Ακουμπάμε στα ίχνη που υπήρχαν και στις προηγούμενες κατασκευές γιατί ούτως ή άλλως αυτό έχει περάσει από το ΚΑΣ για έγκριση παμψηφεί.

Από εκεί και πέρα, να πούμε ότι η κεντρική ιδέα του σχεδιασμού εκτός από την ελαφρότητα, συμπληρώνεται και από τη διαμπερότητα και από τον ρυθμό που μας δίνει το μνημείο. Όταν κάποιος κάνει ένα αρχιτεκτόνημα δίπλα σε ένα μνημείο, πόσο μάλλον δίπλα σε αυτό το μνημείο, έχει πολλή μεγάλη σημασία να αντλήσει στοιχεία για να μπορεί να είναι αυτό ο πυρήνας του σχεδιασμού.

Επιλέξαμε για τις όψεις το ξύλο, ένα φυσικό υλικό που γερνάει πολύ ωραία και συνδιαλέγεται πολύ καλά με την πέτρα, ενώ η κατασκευή χαρακτηρίζεται από μια καθετότητα. Υπάρχουν κατακόρυφες πτυχώσεις οι οποίες αφήνουν διάκενα ώστε να περνάει το βλέμμα –όχι στην ορατότητα του εσωτερικού χώρου– και κυρίως το φως. Αυτό έχει να κάνει τόσο με την επιθυμητή διαμπερότητα όσο και με την ελαφρότητα. Θέλαμε να δίνει την αίσθηση του αέρινου».

Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Το πωλητήριο κλειστό.

Η κύρια κατασκευή που καλύπτει το μετασκήνιο του θεάτρου, εκτός της διαμπερότητας του «τοίχου» επάνω στο οποίο θα τοποθετηθούν οι φωτογραφίες που κοσμούσαν και παλιότερα το ίδιο σημείο, δεν ακουμπάει στο δάπεδο ενώ η οροφή αφενός έχει κενό, το οποίο βοηθά στον αερισμό, αφετέρου βοηθάει στο να μη θυμίζει η κατασκευή συμπαγή όγκο.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι, εκτός από το ξύλο, το οποίο ταιριάζει με την πέτρα, το μέταλλο που είναι ο στατικός φορέας και για το οποίο επιλέχθηκε ένα χρώμα που επίσης ταιριάζει με την απόχρωση της πέτρας, και το υλικό πλήρωσης, το πολυκαρβονικό, ένα γαλακτερό υλικό που θυμίζει πλέξιγκλας και το οποίο διαπερνάται από φως χωρίς να είναι διαμπερές. 

Οπότε, τι ακριβώς νέο φέρνει αυτή η κατασκευή; Το ύφος και το στυλ, τη νέα προσθήκη του πωλητηρίου, το οποίο θα καλύπτεται από πολυπτυχωτά πάνελ που θα ανοίγουν και θα κλείνουν, ανανεωμένο μπαρ και το εκδοτήριο με πρόσβαση για ΑμεΑ.

Οι μακέτες και οι πρώτες φωτογραφίες δίνουν μια αίσθηση δεκαετίας του ’70. Η Εύα Μανιδάκη το παραδέχεται με μια ειδική αναφορά: «Όλος ο σχεδιασμός αποπνέει μυρωδιά Άρη Κωνσταντινίδη. Στα Ξενία έφτιαχνε παρόμοια pavilions που ήταν εφήμερα. Αλλά δεν μπορώ να μην αναφέρω και την ιαπωνικότητα, στην οποία πάντα επιστρέφω». 

Η μελέτη του έργου έγινε από τους Εύα Μανιδάκη, Θανάση Δεμίρη, Ευθύμη Δούγκα και Ραμίν Αντωνιάδη.

Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Το πωλητήριο ανοιχτό.
Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Το νέο μπαρ.
Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Η πρόσοψη τη νύχτα.
Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Πλάγια Όψη.
Η νέα όψη του Ηρωδείου Facebook Twitter
Λεπτομέρεια της εσωτερικής όψης.
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / Σύγχρονος χορός στην Πειραιώς 260

H Πειραιώς 260 παίρνει φωτιά με όλες τις εκφάνσεις του σύγχρονου χορού, από χιπ-χοπ και street dance μέχρι πειραματικές χορογραφίες με έντονο ρυθμό και corps de ballet, που τονίζει τη δύναμη της διαφορετικότητας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντάμα Μπατερφλάι: Σεξισμός, βία και η λατρεία του χρήματος στην ανάγνωση του Ολιβιέ Πι στο Ηρώδειο

Θέατρο / Μαντάμα Μπατερφλάι: Σεξισμός, βία και η λατρεία του χρήματος στην ανάγνωση του Ολιβιέ Πι στο Ηρώδειο

Ο διάσημος σκηνοθέτης και επί σειρά ετών διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν, Ολιβιέ Πι, έρχεται στο Ηρώδειο με τη σκηνοθεσία της εμβληματικής όπερας του Πουτσίνι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ