Χωρίς ίντερνετ και τηλέφωνο έμειναν σήμερα τουλάχιστον 10 εκατομμύρια Αυστραλοί πολίτες, εξαιτίας βλάβης του δεύτερου μεγαλύτερου παρόχου τηλεπικοινωνιών της χώρας.
Η βλάβη εντοπίστηκε περίπου στις 4 τα ξημερώματα στην Αυστραλία, και μπορεί μέχρι το απόγευμα να είχε αποκατασταθεί, όμως κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε προκληθεί χάος σε μεταφορές, πληρωμές, και το κυριότερο, στο σύστημα υγείας.
Συγκεκριμένα τις περισσότερες ώρες της ημέρας, περίπου το περίπου το 40% της Optus δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει smartphones, ίντερνετ αλλά ούτε και σταθερές γραμμές.
«Τίποτα δεν υποδεικνύει» ότι η βλάβη είναι αποτέλεσμα πειρατείας ή κυβερνοεπίθεσης, δήλωσε η Κέλι Μπάγιερ Ρόσμαριν γενική διευθύντρια της εταιρείας στο κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC. «Η ομάδα μας εξακολουθεί να εξετάζει όλα τα πιθανά ενδεχόμενο.
Έχουμε κάνει έναν αριθμό εικασιών και καμία από αυτές, τις οποίες ελέγξαμε και για τις οποίες ενεργήσαμε, δεν επέτρεψε να επιλυθεί το βασικό πρόβλημα», συμπλήρωσε.
Ωστόσο σημαντικότερο πρόβλημα αποτέλεσε το θέμα που προέκυψε στο σύστημα υγείας, καθώς δεκάδες νοσοκομεία δεν δεχόντουσαν τηλεφωνικές κλήσεις, και τα σταθερά τηλέφωνα του δικτύου της Optus δεν μπορούσαν να καλέσουν τις υπηρεσίες παροχής έκτακτης βοήθειας.
Τα τηλέφωνα του κέντρου δηλητηριάσεων της Νέας Νότιας Ουαλίας επίσης δεν λειτουργούσαν, ενώ στην Μελβούρνη η βλάβη επηρέασε και την κυκλοφορία των τρένων, σύμφωνα με τη εταιρεία διαχείρισης, τη Metro Trains Melbourne.
Have to go back home from Flinders St station, Melbourne due to no trains running atm. No bus replacement either. Can’t hire Uber ride as I’m on #Optus network. #optusoutage #Melbourne #Australia #nointernet pic.twitter.com/MvR9dapl4g
— Cher Canda (@CherCanda) November 7, 2023
«Οι ομάδες μας προσπαθούν να αποκαταστήσουν τις υπηρεσίες το συντομότερο δυνατό. Η Optus ζητεί ειλικρινά συγνώμη από τους πελάτες της», δήλωσε εκπρόσωπος της Optus.
Η Αυστραλή υπουργός Επικοινωνιών Μισέλ Ρόουλαντ δήλωσε ότι τα προβλήματα προκλήθηκαν λόγω της «σοβαρή βλάβης» σε «θεμελιώδες» κομμάτι του δικτύου της Optus.
Η βλάβη «έχει τεράστιες επιπτώσεις στις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και τις υπηρεσίες διαδικτύου των πελατών της Optus», υπογράμμισε, ζητώντας από την εταιρεία «να αντιδράσει ανάλογα» με την κατάσταση. Το αυστραλιανό συνδικάτο εργαζομένων στις τηλεπικοινωνίες έκανε λόγο για «απόλυτη ντροπή», υπονοώντας ότι η βλάβη συνδέεται με τις πρόσφατες καταργήσεις θέσεων εργασίας από την εταιρεία.
Το περιστατικό αυτό σημειώθηκε περίπου ένα χρόνο μετά την κλοπή προσωπικών δεδομένων περισσότερων από εννέα εκατομμυρίων πελατών της Optus σε κυβερνοεπίθεση.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ / AFP / Reuters