«Νόμιμη και νομότυπη» ήταν σύμφωνα με τον πρώην αναπληρωτή διευθύνων σύμβουλο του ΟΣΕ, Θανάση Κοτταρά, η μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, όπως είπε σήμερα στην Εξεταστική για τα Τέμπη.
Σε ερώτηση για το εάν υπήρχε όριο ηλικία στα 48 χρόνια, για τη μετάταξη στον ΟΣΕ, ο Θανάσης Κοτταράς, νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, απάντησε ότι αυτό δεν προβλεπόταν στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών, δεν προβλεπόταν, ούτε από τη νομοθεσία ούτε από κάποια κανονιστική πράξη, ούτε από υπουργική απόφαση, ούτε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, ούτε καν από απόφαση από κάποια διεύθυνση του ΟΣΕ, όπως κατέθεσε κατά την Εξεταστική για τα Τέμπη.
Πρόσθεσε, δε ότι «ήταν ένα αυθαίρετο όριο ηλικίας, που μπήκε εκ παραδρομής από την υπάλληλο ή τον υπάλληλο, που συμπλήρωσε τη συγκεκριμένη αίτηση στην πλατφόρμα για τον ΟΣΕ». Ο ίδιος συνεχίζοντας την κατάθεσή του, επισήμανε ότι υπάρχουν γνωμοδοτήσεις που έχει λάβει ο ΟΣΕ το 2023 από καθηγητές Νομικής του Δημοσίου Δικαίου, και οι οποίοι «λένε ότι η μετάταξη ήταν καθόλα νόμιμη. Επίσης, αυτές οι γνωμοδοτήσεις λένε ότι εάν η επιτροπή έπαιρνε υπόψη της το όριο ηλικίας, θα είχε κάνει παρατυπία, γιατί αυτό το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο».
«Ως μέλος της επιτροπής (για την Κινητικότητα), στη συνεδρίαση που έγινε, δεν έγινε καμιά κουβέντα για το όριο ηλικίας, και δεν ήταν σε γνώση μου, καν, ότι υπήρχε τέτοιο όριο στην αίτηση που έκανε ο οργανισμός στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών για την κινητικότητα» πρόσθεσε ο ίδιος.
Σε ό,τι αφορά στις θέσεις που ζητούσε ο ΟΣΕ από την «Κινητικότητα», ο Θανάσης Κοτταράς είπε ότι ήταν 113, και για τις οποίες κατατέθηκαν 4 αιτήσεις. Πρόσθεσε πως «για την επιθεώρηση της Λάρισας υπήρχαν 4 θέσεις και έγιναν 2 αιτήσεις».
Ο Θανάσης Κοτταράς ρωτήθηκε και αν ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι η μετάταξη ήταν εκτός από παράνομη και «εκδούλευση» ή «ρουσφέτι», «Εμένα δεν με ενόχλησε κανείς» είπε χαρακτηριστικά ενώ σημείωσε ότι «Δεν νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί «ρουσφέτι», όταν είναι δύο υποψήφιοι για τέσσερις θέσεις».
Πρόσθεσε ακόμα ότι και επί υπουργίας Σπίρτζη, έγιναν μετατάξεις μέσω Κινητικότητας και μάλιστα για πρόσωπα που ήταν και πάνω από 57 ετών, και ότι ήταν (και αυτές) νόμιμες.
Ερωτηθείς για τα λάθη που έγιναν, και για το εάν υπήρχαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, πρόσθεσε ότι όλα τα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι, και, ότι όσα περισσότερα (συστήματα) υπάρχουν τόσο ελαχιστοποιείται η πιθανότητα τραγικού συμβάντος. Αναφέρθηκε επίσης σε συγκεκριμένα λάθη του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, σημειώνοντας ότι δεν τηρήθηκε ο κανονισμός κυκλοφορίας.
Για τη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων με ΔΠΥ (μπλοκάκια) κατά το διάστημα που βρισκόταν στον ΟΣΕ, υποστήριξε ότι εδράζονταν σε εισηγήσεις των αρμόδιων διευθύνσεων του ΟΣΕ, ότι αφορούσαν κυρίως σε νέους που έκαναν πρακτική μαθητείας ΟΑΕΔ, και ότι υπήρχαν επιτροπές που έκαναν την αξιολόγηση των αιτήσεων.
Με πληροφορίες του ΑΠΕ