Η δημοτικότητα των αυτοκινήτων τύπου SUV φαίνεται ότι είναι ανεβασμένη καθώς σύμφωνα με επίσημα στοιχεία τα SUV αποτελούν το 51% της ευρωπαϊκής αγοράς νέων αυτοκινήτων. Λόγος γίνεται διότι παρά την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα, οι καταναλωτές επιλέγουν αμάξια που κατηγορούνται ότι επιβαρύνουν ιδιαίτερα το περιβάλλον.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από την επίσημη ανάλυση της ευρωπαϊκής αγοράς της ACEA και την αξιολόγηση της εταιρείας ερευνών της αγοράς Dataforce, υποδεικνύουν ότι η αύξηση των πωλήσεων των SUV έφθασε πέρυσι σε νέα υψηλά επίπεδα, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το ήμισυ του συνόλου των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων.
Το SUV ήταν πέρυσι ο κυρίαρχος τύπος αμαξώματος σε όλη την Ευρώπη. Τα στοιχεία για το 2023 αποκαλύπτουν ότι τα SUV αντιπροσώπευαν για πρώτη φορά περισσότερες από τις μισές πωλήσεις στην Ευρώπη. Τα SUV πέρυσι σημείωσαν αύξηση πωλήσεων 19% σε σχέση με το 2022, φθάνοντας τα 6,63 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Κατέλαβαν το πρωτοφανές υψηλό επίπεδο 51%, όταν η ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων αυξήθηκε πέρυσι κατά 14%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.
Η αύξηση πωλήσεων συνέβαλε στην επίτευξη ενός ακόμη ρεκόρ: Η κατηγορία των premium μεσαίων SUV πέρασε για πρώτη φορά την κατηγορία των minicar. Τα SUV έχουν επισκιάσει πλέον τα αυτοκίνητα χάτσμπακ, στέσιον βάγκον και σεντάν, στην Ευρώπη.
Η κατηγορία των μικρών SUV ήταν η μεγαλύτερη στην Ευρώπη πέρσι με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις, ακολουθούμενη από τα συμπαγή SUV με περισσότερα από 1,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce.
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στην κατηγορία των SUV πέρσι προήλθε από τις premium κατηγορίες, αναφέρει το Automotive News Europe. Οι πωλήσεις των premium μεσαίων SUV αυξήθηκαν κατά 31% στις 843.939 μονάδες, γεγονός που έκανε αυτή την υποκατηγορία των SUV, την πέμπτη μεγαλύτερη της Ευρώπης.
Επίσης, ισχυρή ανάπτυξη σημείωσε και η κατηγορία των premium compact SUV, που πήρε την έκτη θέση. Αυξήθηκε κατά 27% στις 721.376 μονάδες.
Τόσο η μεσαία όσο και η συμπαγής κατηγορία των premium SUV ξεπέρασαν την κατηγορία αυτοκινήτων minicar, η οποία έπεσε στην έβδομη θέση από την πέμπτη που κατείχε το 2022. Πρόκειται για ένα στοιχείο που δείχνει πόσο έχει στραφεί η ευρωπαϊκή αγορά προς τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ