Η διάσημη Αμερικανίδα φωτογράφος Άννι Λίμποβιτς κατέκτησε μια θέση μεταξύ των «Αθανάτων» στην περίφημη Académie des Beaux-Arts στο Παρίσι.
Η 74χρονη φωτογράφος, γνωστή για τα πορτρέτα της με διασημότητες, πολιτικούς και μέλη της βρετανικής βασιλικής οικογένειας, έχει δημοσιεύσει έργα της σε πολλά περιοδικά και σε φωτογραφικά άλμπουμ. Η Académie des Beaux-Arts, μία από τις πέντε που αποτελούν το Institut de France, την τίμησε ως ξένο μέλος της.
Κατά τη διάρκεια της τελετής στο Palais de l'Institut de France, η διευθύντρια της «Vogue» Άννα Γουίντουρ παρουσίασε τη Λίμποβιτς, δίνοντάς της το ξίφος που συμβολίζει την είσοδό της στην Ακαδημία. Η Λίμποβιτς αποδέχθηκε την τιμή φορώντας το ένδυμα των ακαδημαϊκών, μαύρο βελούδινο σακάκι με περίτεχνα χρυσά κεντήματα, σχεδιασμένο από τον Nicolas Ghesquière του οίκου Louis Vuitton, ενώ καλεσμένοι ήταν οι σχεδιαστές Giambattista Valli, Guillaume Henry και Harris Reed, και η Miren Arzalluz, διευθύντρια του μουσείου μόδας Palais Galliera.
«Είναι πολύ τιμητικό που η Άννα Γουίντουρ μου δίνει το ξίφος μου. Μοιραζόμαστε τις ίδιες αξίες και επαγγελματικές απαιτήσεις. Από εκεί γεννήθηκε η φιλία μας», είπε η Λίμποβιτς σε δήλωσή της που ανέφερε το «Elle». Στην ομιλία της η φωτογράφος απέτισε συγκινητικό φόρο τιμής στη σύντροφό της Σούζαν Σόνταγκ.
«Η Σόνταγκ διαμόρφωσε τη σχέση μου με το Παρίσι και τη γαλλική κουλτούρα και τέχνη. Δεν θα ήμουν σε αυτή την αίθουσα αν δεν ήταν η Σούζαν. Λάτρευε τη Γαλλία», είπε.
Τη Λίμποβιτς παρουσίασε ο διάσημος Βραζιλιάνος φωτογράφος Sebastião Salgado, και τον ακολούθησε στο βάθρο η Patti Smith, η οποία έκανε μια συγκλονιστική απόδοση του «Peacable Kingdom», συνοδευόμενη από την κόρη της, Jesse Paris Smith.
«Το μοναδικό πιο τρομακτικό πράγμα από μια γαλλική επίδειξη μόδας είναι μια γαλλική ακαδημία, οπότε στέκομαι μπροστά σας σήμερα με δέος και κάποιο βαθμό τρόμου», είπε η Άννα Γουίντουρ στην ομιλία της.
«Τώρα, με ένα ξίφος στο χέρι η Άννι μπορεί να μην είναι ο Ντ' Αρτανιάν, είναι αλήθεια, αλλά με μια κάμερα είναι εξίσου επιδέξια, έχοντας μια τρομερή και ασταμάτητη δύναμη. Οι χιλιάδες φωτογραφίες που έχει δημοσιεύσει στη ζωή της δεν είναι απλώς μια απόδειξη της φαντασίας της και του τρόπου με τον οποίο θα επιβιώσει στο μέλλον, είναι το όραμά της και μια έκκληση για έναν καλύτερο κόσμο», συνέχισε.
«Με αυτόν τον τρόπο η Άννι είναι το πιο ουσιαστικό πράγμα που μπορεί να είναι κάθε καλλιτέχνης: Είναι γενναιόδωρη. Οπότε, Άννι, σε χαιρετάμε, έγινες Αθάνατη», κατέληξε η Γουίντουρ συγκινημένη.
Η Λίμποβιτς ξεκίνησε την καριέρα της δουλεύοντας για το περιοδικό «Rolling Stone» το 1970. Έγινε η κύρια φωτογράφος του περιοδικού το 1973 και στα δέκα χρόνια που κράτησε αυτήν τη θέση φωτογράφισε 142 εξώφυλλα.
Μία από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες της για το περιοδικό ήταν το εξώφυλλο του Ιανουαρίου του 1981, που έδειχνε τον Τζον Λένον γυμνό, κουλουριασμένο γύρω από μια ντυμένη Γιόκο Όνο.
Η Λίμποβιτς τράβηξε τη φωτογραφία λίγες ώρες πριν από τον θάνατο του Λένον στη Νέα Υόρκη τον Δεκέμβριο του 1980, καθιστώντας τη την τελευταία φωτογραφία του που τραβήχτηκε ποτέ.
Άλλες διάσημες φωτογραφίες της περιλαμβάνουν το ελικόπτερο που μετέφερε τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ρίτσαρντ Νίξον καθώς έφευγε από τον Λευκό Οίκο και την έγκυο Ντέμι Μουρ για το εξώφυλλο του «Vanity Fair» το 1991.
Το 2007, η Λίμποβιτς ήταν η πρώτη Αμερικανίδα που φωτογράφισε τη βασίλισσα Ελισάβετ Β', και δημιούργησε ένα επίσημο πορτρέτο της. Τη φωτογράφισε ξανά το 2016 προς τιμήν των 90ών γενεθλίων της.
Το τελετουργικό ξίφος που της απένειμε η Άννα Γουίντουρ σημαίνει την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Γαλλίας και την προώθηση των τεχνών και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε όλες τις μορφές της. Η απονομή έγινε υπό το άγρυπνο βλέμμα των αξιωματικών της Φρουράς του πεζικού της Γαλλικής Δημοκρατίας.