Την απόφαση της Boeing να απομακρύνει τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Ντέιβ Καλχούν μέχρι το τέλος του έτους, ακολουθεί άνοδος της μετοχής της έως και 4%.
Η Boeing προσπαθεί να απορροφήσει τους κραδασμούς από τις τελευταίες απανωτές περιπτώσεις προβλημάτων με αεροσκάφη της και σε αυτό το πλαίσιο ανακοινώθηκε πως ο Διευθύνων Σύμβουλος, Ντέιβ Καλχούν, σκοπεύει να αποχωρήσει μέχρι το τέλος του έτους. Την ανακοίνωση ακολούθησε άνοδος στη μετοχή της εταιρείας κατά 4%, στην αρχή των συνεδριάσεων των χρηματιστηρίων τη Δευτέρα, για να κλείσει τελικά με άνοδο λίγο πάνω από το 1%. Οι μετοχές της Boeing έχουν χάσει περισσότερο από το 26% της αξίας τους από την αρχή του έτους.
Μαζί με τον Καλχούν, από τη Boeing αποχωρεί επίσης ο πρόεδρος Λάρι Κέλνερ και ο επικεφαλής της Boeing Commercial Airplanes, Σταν Ντιλ, ο οποίος συνταξιοδοτείται. Συνολικά, τα προβλήματα με τα αεροπλάνα της Boeing επιδεινώθηκαν με τα δυστυχήματα με Boeing 737 Max το 2018 και το 2019 που οδήγησαν στον θάνατο 346 άτομα, στην Ινδονησία και την Αφρική. Τον περασμένο Ιανουάριο, η αποκόλληση μιας πόρτας αεροσκάφους 737 Max της Alaska Airlines εν πτήση, οδήγησε σε νέο γύρο καχυποψίας έναντι της εταιρείας για ζητήματα ασφάλειας, γεγονός που εκτιμάται ότι αποτιμήθηκε σε πάνω από 31 δισεκατομμύρια δολάρια σε σωρευτικές απώλειες.
Ο Καλχούν ανακοίνωσε στους εργαζόμενους της Boeing την απόφασή του να αποχωρήσει, με μία επιστολή όπου χαρακτήρισε το περιστατικό με το αεροσκάφος της Alaska Airlines ως «στιγμή ορόσημο για την Boeing». «Τα μάτια του κόσμου είναι στραμμένα πάνω μας», έγραψε ακόμα ανακοινώνοντας τα σχέδια αναχώρησής του. «Θα διορθώσουμε ό,τι δεν λειτουργεί και θα επαναφέρουμε την εταιρεία μας στον δρόμο προς την ανάκαμψη και τη σταθερότητα», συμπληρώνει. Μιλώντας στο CNBC, ανέφερε πως η απόφαση να αποχωρήσει ήταν «100%» επιλογή του, ενώ εξηγώντας το γιατί παραμένει μέχρι το τέλος του έτους αντί να φύγει αμέσως, είπε: «Έχουμε άλλο βουνό να ανέβουμε. Ας μην αποφύγουμε αυτό που συνέβη με την Alaska Air. Ας μην αποφύγουμε την έκκληση για δράση. Ας μην αποφύγουμε τις αλλαγές που πρέπει να κάνουμε στα εργοστάσιά μας. Θα το ξεπεράσουμε», είπε.
Εν τω μεταξύ, οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με τους ποιοτικούς ελέγχους της Boeing, αλλά και από το γεγονός ότι η εταιρεία δεν θα μπορέσει να παραδώσει τα αεροπλάνα στα οποία υπολόγιζαν φέτος, καθώς η ζήτηση επιβατών συνεχίζει να αυξάνεται σε επίπεδα ρεκόρ. Χαρακτηριστική της αναστάτωσης, είναι η παραδοχή στο CNN του Michael O'Leary, Διευθύνοντα Συμβούλου της Ryanair, που πετά μόνο με αεροπλάνα Boeing 737, ότι όποτε απαιτούνται παραδόσεις αεροσκαφών Boeing «περνάμε 48 ώρες εξετάζοντας το αεροπλάνο ελέγχοντάς το για σφάλματα, παραλείψεις ή οτιδήποτε άλλο». Η Ryanair εξέδωσε ανακοίνωση τη Δευτέρα λέγοντας: «Χαιρετίζουμε αυτές τις τόσο απαραίτητες αλλαγές διαχείρισης στο Σιάτλ (σσ. έδρα της Boeing)».
Η Boeing είναι αντιμέτωπη με έρευνα από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να της καταλογίσει και ποινικές ευθύνες.