Γιάννης Σπανός: Ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του «πίσω απ' την μαρκίζα»

Γιάννης Σπανός: Η ζωή και το έργο του «πίσω απ' την μαρκίζα» Facebook Twitter
Φωτ: Eurokinissi
0

Σε επιλεγμένες κινηματογραφικές αίθουσες κάνει πρεμιέρα από την Πέμπτη 30 Μαΐου το ντοκιμαντέρ για την ζωή και το έργο του αξέχαστου συνθέτη Γιάννη Σπανού, «Πίσω από την μαρκίζα».

Ο Γιάννης Σπανός, η μουσική ιδιοφυία πίσω από κλασικά τραγούδια και αειθαλείς μελωδίες που επέλεξε να μείνει μακριά από τα φώτα, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ «Γιάννης Σπανός: Πίσω απ’ τη μαρκίζα».

Μέσα από δικά του λόγια, αλλά και τις αναμνήσεις και διηγήσεις δεκάδων επώνυμων συνεργατών και φίλων του, σκιαγραφείται από το σκηνοθέτη Άρη Δόριζα η ζωή και η σχεδόν 60ετής καλλιτεχνική πορεία του ανθρώπου που καθόρισε την ελληνική μουσική, δημιούργησε το Νέο Κύμα και γοήτευσε με το ταλέντο του μέχρι και την Brigitte Bardot, του οποίου όμως το έργο παραμένει σε ασυμφωνία με τη φήμη του.

Πρόκειται για ένα ταξίδι στην τεράστια πορεία του Γιάννη Σπανού από το παιδικό σπίτι στο Κιάτο ως τις μεγάλες συνεργασίες στο Παρίσι και την επιτυχία στην Ελλάδα, με σπάνια ντοκουμέντα και συνεντεύξεις. Ο Γιάννης Σπανός επιχειρεί να εξηγήσει γιατί ο δημιουργός δεν μπορεί τελικά να είναι σπουδαιότερος από το έργο του και γιατί ο ίδιος επέλεξε να μένει πίσω από τα φώτα, αφήνοντας το έργο του να μιλήσει.

To σπάνιο ντοκουμέντο που είναι πλημμυρισμένο από μουσική περιλαμβάνει τις τελευταίες συνεντεύξεις του Γιάννη Σπανού στον Άρη Δόριζα, μαρτυρίες  σπουδαίων καλλιτεχνών που μιλούν για τον αξέχαστο συνθέτη όπως οι Αλεξίου, Κόκοτας, Σαββόπουλος, Νταλάρας, Γαλάνη, καθώς επίσης σπάνιες εικόνες-ντοκουμέντα.

Ο Γιάννης Σπανλος ήταν παιδί αστικής οικογένειας, γεννήθηκε στο Κιάτο Κορινθίας το 1934 και ξεκίνησε να παίζει πιάνο σε πολύ μικρή ηλικία. Πέρασε στη Νομική, αλλά η αγάπη του για την μουσική τον οδήγησε σε ένα μεγάλο ταξίδι στην Ευρώπη. Πήγε τρεις μήνες στη Ρώμη, στο Λονδίνο, στη Γερμανία και τέλος στο Παρίσι. Αρχίζει να παίζει πιάνο σε μπουάτ. Λίγο μετά γράφει τα πρώτα τραγούδια με γαλλικούς στίχους, για φωνές όπως η Μπριζίτ Μπαρντό – και κάποια στιγμή αρχίζει να πηγαινοέρχεται στην Ελλάδα. Γνωρίζει τον Αλέκο Πατσιφά και ξεκινούν μαζί το Νέο Κύμα στη ΛΥΡΑ.

Η καριέρα του ήταν γεμάτη επιτυχίες και σημαντικές συνεργασίες, αν και ο ίδιος ποτέ δεν θεώρησε ότι έκανε κάτι σπουδαίο. «Οδός Αριστοτέλους», «Σπασμένο καράβι», «Άνθρωποι Μονάχοι», «Άσπρα Καράβια», «Θα με θυμηθείς», «Σαν με κοιτάς», «Μια Κυριακή» και πολλά ακόμα έμειναν για πάντα χαραγμένα στις αυλακιές των βινυλίων και στις καρδιές των ακροατών.

Η συνεργασία του με την Κατερίνα Κούκα στο τραγούδι «Ρίξε στο κορμί μου» είναι μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες του, η οποία όμως αποτέλεσε την αφορμή για να δεχθεί και πολλές επιθέσεις. Όχι φυσικά από το κοινό που το αγκάλιασε αμέσως.

Το «νεοκυμαντέρ», όπως το χαρακτηρίζει ο δημιουργός του, «Γιάννης Σπανός: Πίσω απ’ τη μαρκίζα» ήταν η ταινία λήξης του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, στις 17/3.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM