Το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας αποδίδει στην Ευρωπαία εισαγγελέα και Ευρωπαία ανακρίτρια που ερευνούν τη Σύμβαση 717, μία εκ των κατηγορουμένων της υπόθεσης.
Συγκεκριμένα, μία εκ των κατηγορουμένων για τα συστήματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και τη Σύμβαση 717, κατέθεσε μήνυση, πειθαρχική αναφορά και αγωγή κακοδικίας σε βάρος της Ευρωπαίας εισαγγελέως και της Ευρωπαίας ανακρίτριας της υπόθεσης, Πόπης Παπανδρέου και Χριστίνας Σαλάππα, αποδίδοντάς τους το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας.
Όπως αναφέρει η δικηγορική εταιρίας«Θρασύβουλος Θ. Κονταξής και Συνεργάτες» που εκπροσωπεί την κατηγορουμένη, «όσοι θεσμικοί φορείς εργαλειοποιούν, κατ’ επανάληψη, το δίκαιο, παραβιάζοντας τον νόμο, θα διωχθούν με κάθε νόμιμο τρόπο μέχρι να “πατήσουν μαύρο χιόνι”».
«Σήμερα, η εντολίδα μας κ. Λ.Τ. υπέβαλε σε βάρος της Ευρωπαίας Εντεταλμένης Εισαγγελέως και της Ανακρίτριας για τις εκκρεμείς Ευρωπαϊκές υποθέσεις, (οι οποίες χειρίζονται τη γνωστή Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ, την οποία, μόλις προχθές το Δικαστήριο του Ελεγκτικού Συνεδρίου έκρινε για πολλοστή φορά ότι ήταν απόλυτα νόμιμη), Έγκληση/Μήνυση για το κακούργημα της κατάχρησης εξουσίας, Πειθαρχική Αναφορά, Αίτηση Εξαίρεσης και Αγωγή Κακοδικίας. Δικαστική ανεξαρτησία δεν σημαίνει δικαστική αυθαιρεσία. Οι αθώοι νεκροί των Τεμπών δεν θα αποτελέσουν άλλοθι και εφαλτήριο για τη σκοπιμότητα κανενός» σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση.
Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας ξεκίνησε λίγους μήνες πριν τη σιδηροδρομική τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη και αφορά εγκλήματα σχετιζόμενα με την εκτέλεση συμβάσεων για τα συστήματα ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και τη Σύμβαση 717, διώκοντας 23 πρόσωπα.
Ο εφέτης ανακριτής, Σωτήρης Μπακαΐμης, που διενεργεί την κύρια ανάκριση για το έγκλημα στα Τέμπη έχει ζητήσει τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος, εκτιμώντας ότι εάν η Σύμβαση 717 «είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους».