Το συμπέρασμα της τελικής έκθεσης της γαλλικής αρχής πολιτικής αεροπορίας (BEA - Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων), αναφέρει πως η συντριβή του αεροσκάφους της Air France στον Ατλαντικό τον Ιούνιο του 2009 που είχε οδηγήσει στο θάνατο 228 ανθρώπους, οφειλόταν σε τεχνική βλάβη και λανθασμένους χειρισμούς από την πλευρά του πιλότου.
Επίσης σημειώνεται ότι το πλήρωμα δεν αντέδρασε σωστά στις τεχνικές βλάβες που παρουσίασε το Airbus A330 εν ώρα πτήσης.
Το αεροσκάφος είχε χαθεί από τα ραντάρ την 1η Ιουνίου του 2009, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Ρίο Ντε Τζανέιρο. Τα μαύρα κουτιά του βρέθηκαν ύστερα από 23 μήνες, από «αμφίβια» ρομπότ, ενώ τα συντρίμμια του αεροσκάφους είχαν διασκορπιστεί, σε θαλάσσια έκταση που ξεπερνούσε τα 10.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Ο βασικός ερευνητής της BEA, Αλέν Μπουγιάρ, με αφορμή την έκδοση του τελικού πορίσματος, σημειώνει ότι οι πιλότοι δεν είχαν συνείδηση ότι είχαν χάσει σχεδόν απόλυτα τον έλεγχο του αεροσκάφους, ενώ κατά την πτώση του το αεροπλάνο έχανε 3.352 μέτρα ύψους το λεπτό.
Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους βρισκόταν σε διάλειμμα και επικεφαλής ήταν οι συγκυβερνήτες, όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα προβλήματα. Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε στη θέση του, ήταν αργά για να ανατρέψει την κατάσταση.
Όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, όταν οι μηχανές «κάθισαν», το πλήρωμα έστρεψε το εμπρόσθιο μέρος του αεροπλάνου προς τα πάνω, αντί να το στρέψει προς τα κάτω, όπως έπρεπε.
Οι ερευνητές αποδίδουν ευθύνες και στις Airbus και Air France, πυροδοτώντας διαμάχη μεταξύ των δύο εταιρειών για τον καταμερισμό των ευθυνών.
Και οι δύο εταιρείες βρίσκονται στο μικροσκόπιο της γαλλικής δικαιοσύνης, με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας.
σχόλια