Η μητρική εταιρεία του Facebook, Meta, βρίσκεται σε συζητήσεις για την απόκτηση μεριδίου της τάξης του 5% στην εταιρεία γυαλιών EssilorLuxottica, με την οποία συνεργάζεται για την κατασκευή των έξυπνων γυαλιών Ray-Ban, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Οι συνομιλίες μεταξύ Meta και EssilorLuxottica συνεχίζονται και ενδέχεται να μην καταλήξουν σε συμφωνία, ανέφεραν στη WSJ άνθρωποι που έχουν γνώση των διαπραγματεύσεων.Με βάση την πρόσφατη χρηματιστηριακή αξία της EssilorLuxottica, ένα μερίδιο περίπου 5% θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε περίπου 4,5 δισ. ευρώ, ή λίγο κάτω από 5 δισ. δολάρια. Η επένδυση θα ήταν σχετικά μικρή για τη Meta, δεδομένης της αξίας της αγοράς της που ανέρχεται σε περίπου 1,2 τρισ. δολάρια.
Οι πωλήσεις των τελευταίων έξυπνων γυαλιών Ray-Ban των εταιρειών, που ονομάζονται Ray-Ban Meta, έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες. Οι συσκευές, ένα σημαντικό μέρος της στρατηγικής hardware της Meta, επιτρέπουν στους χρήστες να τραβούν φωτογραφίες και να ακούν μουσική με τους σκελετούς των γυαλιών τους, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών.
Με την απόκτηση μεριδίου στην EssilorLuxottica με έδρα το Παρίσι, η Meta στοχεύει να αξιοποιήσει τη δυναμική της επιτυχίας των Ray-Ban Meta και να κατασκευάσει περισσότερες συσκευές από κοινού, δήλωσαν οι ίδιες πηγές στη WSJ.
Η διατήρηση των δεσμών με τη Luxottica είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των συσκευών έξυπνων γυαλιών και τις φιλοδοξίες της εταιρείας να δημιουργήσει το λεγόμενο metaverse, το οποίο είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους ανθρώπους που αλληλεπιδρούν ταυτόχρονα σε μια τρισδιάστατη έκδοση του διαδικτύου.
Μια τρίτη γενιά των γυαλιών Ray-Ban Meta αναμένεται να είναι έτοιμη για τους καταναλωτές εγκαίρως για την περίοδο αγορών των διακοπών του 2025, δήλωσαν άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Η συσκευή αυτή αναμένεται να περιλαμβάνει μια μικρή οθόνη.
Η γοητεία της μάρκας Ray-Ban της Luxottica είναι σημαντική για την επιτυχία μιας τεχνολογικής συσκευής που οι χρήστες αναμένεται να φορούν στο πρόσωπό τους, είπαν οι άνθρωποι. Επιπλέον, η ιδιοκτησία της Luxottica στην LensCrafters, την εταιρεία λιανικής πώλησης συνταγογραφούμενων γυαλιών, παίζει βασικό ρόλο στην πώληση της Ray-Ban Meta σε χρήστες που χρειάζονται συνταγογραφούμενους φακούς.
Meta και EssilorLuxottica άρχισαν να συνεργάζονται πριν από αρκετά χρόνια για την κυκλοφορία της πρώτης γενιάς έξυπνων γυαλιών Ray-Ban Stories, τα οποία άρχισαν να πωλούνται το 2021. Εκείνη την εποχή, οι δύο εταιρείες είχαν συμφωνήσει να αναπτύξουν δύο συσκευές, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα.
Η αρχική συσκευή δυσκολεύτηκε να γίνει αποδεκτή από τους καταναλωτές και από τα γυαλιά που πωλήθηκαν, μόνο το 10% των Ray-Ban Stories χρησιμοποιήθηκε ενεργά από τους αγοραστές τους, σύμφωνα με ένα εσωτερικό έγγραφο της εταιρείας που είδε η Wall Street Journal. Τα γυαλιά Ray-Ban Meta δεύτερης γενιάς άρχισαν να πωλούνται τον Σεπτέμβριο και τα πήγαν σημαντικά καλύτερα από τους προκατόχους τους.
Τα γυαλιά Ray-Ban Meta λειτουργούν πιο γρήγορα και διαθέτουν καλύτερες κάμερες από τον προκάτοχό τους. Τα Ray-Ban Meta περιλαμβάνουν επίσης μια ανερχόμενη τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει στους χρήστες να ζητούν από τη συσκευή πληροφορίες για τα πράγματα που βρίσκονται μπροστά τους, όπως για παράδειγμα τη ράτσα μιας γάτας.
Τα γυαλιά Ray-Ban Meta έχουν αποδειχθεί δημοφιλή για τους χρήστες που θέλουν να τραβήξουν hands-free βίντεο με τα παιδιά τους να παίζουν και βίντεο πρώτου προσώπου με τον εαυτό τους ενώ κάνουν πράγματα όπως το να ανεβαίνουν σε τρενάκια ή να κάνουν ποδήλατο.
Η Meta δεν έχει ανακοινώσεις τις πωλήσεις των Ray-Ban Meta, αλλά ο διευθύνων σύμβουλος, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, δήλωσε τον Απρίλιο ότι η συσκευή τα πηγαίνει καλά και ότι η αγορά για αυτού του είδους τις συσκευές αναπτύσσεται νωρίτερα από ό,τι θα περίμενε.
Η Meta πουλάει τις δικές της συσκευές στους υπαλλήλους με έκπτωση και προσφέρει τα γυαλιά Ray-Ban Meta με έκπτωση 15% με όριο τρία ζευγάρια ανά υπάλληλο, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα. Τα νέα γυαλιά έχουν αποδειχθεί τόσο δημοφιλή εσωτερικά, ώστε ορισμένοι υπάλληλοι προσπάθησαν να πάρουν επιπλέον ζευγάρια από τους συναδέλφους τους αφού έφτασαν στο όριο των τριών ζευγαριών.
Εν τω μεταξύ, η EssilorLuxottica ανακοίνωσε την Τετάρτη δύο δικές της συμφωνίες: μια συμφωνία ύψους 1,5 δισ. δολαρίων για το εμπορικό σήμα Supreme από τη μητρική εταιρεία Vans και ένα μερίδιο 80% στη γερμανική Heidelberg Engineering.