Σε μια σημαντική ανατροπή, η Google τερματίζει ένα σχέδιο για την εξάλειψη των cookies στο πρόγραμμα περιήγησής της Chrome μετά από τέσσερα χρόνια προσπαθειών, καθυστερήσεων και διαφωνιών με τον κλάδο της διαφήμισης.
Η απόφαση να διατηρηθεί η διάχυτη τεχνολογία παρακολούθησης γνωστή ως «cookies» στο Chrome έρχεται μετά από μια σειρά αποτυχιών, καθώς τόσο οι εταιρείες ψηφιακής διαφήμισης όσο και οι ρυθμιστικές αρχές αντιτάχθηκαν στο σχέδιο και στις προτεινόμενες τεχνολογίες αντικατάστασης της Google.
Οι χρήστες του Chrome μπορούν ήδη να επιλέξουν τον αποκλεισμό των cookies στις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης. Τώρα, αντί να τα εξαλείψει, η Google θα παρουσιάσει στους χρήστες μια προτροπή για να αποφασίσουν εάν θα ενεργοποιήσουν ή θα απενεργοποιήσουν τα cookies, δήλωσε η ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εποπτεύει το σχέδιο της Google να αποκλείσει τα cookies.
Η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά την πρόθεσή της να «σκοτώσει» τα cookies, την τεχνολογία που καταγράφει τη δραστηριότητα των χρηστών του Διαδικτύου σε ιστότοπους, ώστε οι διαφημιστές να μπορούν να τους στοχεύουν με σχετικές διαφημίσεις και να παρακολουθούν την αποτελεσματικότητά τους, το 2020. Είπε ότι θα τα καταργήσει σταδιακά έως το 2022.
Οι υποστηρικτές της διατήρησης του απορρήτου χαιρέτησαν την κίνηση, αλλά οι διαφημιστές αντιτάχθηκαν, λέγοντας ότι το σχέδιο της Google να αντικαταστήσει τα cookies θα τους αναγκάσει να μετατοπίσουν τις δαπάνες στα προϊόντα ψηφιακής διαφήμισης του γίγαντα αναζήτησης.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η επικείμενη διάλυση των cookies στο Chrome, το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης ιστού στον κόσμο και το μοναδικό σημαντικό πρόγραμμα περιήγησης που εξακολουθεί να υποστηρίζει cookies, απειλούσε τη βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο. Διαφημιστές, εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων και διαδικτυακοί εκδότες εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι οι επιχειρήσεις τους θα μπορούσαν να αντέξουν την αλλαγή, εν μέρει βιαζόμενοι να συλλέξουν τις δικές τους πληροφορίες για τους καταναλωτές και να δημιουργήσουν εκατομμύρια λεπτομερή προφίλ πελατών.
Εάν τα cookie εξαφανίζονταν, θα ήταν πιο δύσκολο να αξιοποιήσει κάποιος αυτά τα δεδομένα για να στοχεύσει τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Πολλοί ψηφιακοί εκδότες, εταιρείες τεχνολογίας διαφημίσεων και διαμεσολαβητές δεδομένων προετοιμάζονται για μείωση των τιμών των διαφημίσεων μετά την εξαφάνιση των cookies.
Εάν πολλοί καταναλωτές μπλοκάρουν τα cookies, ορισμένα στελέχη του κλάδου είπαν ότι η αναζήτηση της Google και οι επιχειρήσεις διαφημίσεων YouTube θα επωφεληθούν επειδή βασίζονται περισσότερο σε εσωτερικά δεδομένα της εταιρείας παρά στα cookie.
Με πληροφορίες από Wall Street Journal