Τα ατέλειωτα προβλήματα των πυρόπληκτων: Από την έκδοση νέας ταυτότητας μέχρι τους λογαριασμούς ρεύματος 

Τα ατέλειωτα προβλήματα των πυρόπληκτων: Από την έκδοση νέας ταυτότητας μέχρι τους λογαριασμούς ρεύματος  Facebook Twitter
154 σπίτια δεν είναι κατοικήσιμα μετά τη φωτιά στην Αττική / Φωτογραφία: Eurokinissi
0

Έχουν περάσει 29 ημέρες από την φωτιά της 11ης Αυγούστου στην Αττική. Το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας καταμέτρησε 154 κατοικίες και επιχειρήσεις ως «κόκκινες» που οφείλουν δηλαδή να κατεδαφιστούν ή «κίτρινες», στις οποίες μπορούν να γίνουν επισκευές για να καταστούν και πάλι λειτουργικές.  

Για την εκταμίευση της πρώτης αρωγής, της κρατικής βοήθειας των 5.000 ευρώ για τα «κίτρινα» και των 10.000 ευρώ για τα «κόκκινα», χρειάστηκαν 20 ημέρες. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα arogi στο gov.gr η διαδικασία ήταν εξαιρετικά απλή για να κάνουν αίτηση αποζημίωσης οι πυρόπληκτοι. Οι μερικές δεκάδες δικαιούχων έμπαιναν στην σελίδα επιβεβαιώνοντας τους κωδικούς τους για το taxis, συνέχιζαν στη σελίδα του Ε9 με τα περιουσιακά τους στοιχεία και επέλεγαν το ακίνητο που καταστράφηκε -μερικώς ή ολικώς- από τη φωτιά. 

Η ψηφιακή διακυβέρνηση προσφέρει όλα τα εργαλεία που είναι απαραίτητα τόσο στον κρατικό μηχανισμό για να ελεγχθεί η ακρίβεια των στοιχείων των οικογενειών που υπέστησαν μεγάλη καταστροφή από τη φωτιά και αναμένουν τη συνδρομή των δημόσιων υπηρεσιών, όσο  και στους πληγέντες που αποφεύγουν μετακινήσεις και θα μπορούσαν να ελπίζουν σε ταχεία διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, προκειμένου να ξαναστήσουν τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά τους το συντομότερο δυνατό. 

Τα ατέλειωτα προβλήματα των πυρόπληκτων: Από την έκδοση νέας ταυτότητας μέχρι τους λογαριασμούς ρεύματος  Facebook Twitter
Φωτογραφία: Eurokinissi

Μέχρι και σήμερα, μερικές δεκάδες από τις οικογένειες που έχασαν τα σπίτια τους στην πυρκαγιά που ξεκίνησε στις 11 Αυγούστου από τον Βαρνάβα και ανακόπηκε στις 12 του προηγούμενου μήνα στα όρια των Βριλησσίων με το Χαλάνδρι συνεχίζουν να φιλοξενούνται σε ξενοδοχεία. Πόσες ακριβώς; Δεν έχει γίνει γνωστό. Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για οικογένειες με παιδιά που μεθαύριο ξεκινούν σχολείο. Κάποιες από τις οικογένειες των πληγέντων επέλεξαν να νοικιάσουν σπίτι προκειμένου τα παιδιά τους να επανέλθουν όσο γίνεται στην καθημερινή ρουτίνα με σκοπό να αρχίσουν να σχεδιάζουν την επιστροφή τους στην κανονικότητα, το συντομότερο δυνατόν. 

Όμως ακόμη το πρόγραμμα επιδότησης ενοικίου για τους πληγέντες δεν έχει ενεργοποιηθεί... Κι αυτό σχεδόν ένα μήνα μετά τη φωτιά. Η καθυστέρηση θα πρέπει να απαντηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Διότι πλέον οι κρατικές υπηρεσίες γνωρίζουν την ταυτότητα των πυροπλήκτων, έχουν τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου τους, έχουν γίνει οι έλεγχοι, οι επανέλεγχοι και οι απαραίτητες διασταυρώσεις των στοιχείων.  

Τα ατέλειωτα προβλήματα των πυρόπληκτων: Από την έκδοση νέας ταυτότητας μέχρι τους λογαριασμούς ρεύματος  Facebook Twitter
Φωτογραφία: Eurokinissi

Παρά την ευχέρεια που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά δίκτυα και η πολυδιαφημισμένη ηλεκτρονική διακυβέρνηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη διευκόλυνση των ανθρώπων που έχασαν τα σπίτια και τις επιχειρήσεις τους, η πραγματικότητα απέχει πολύ. Κανένα στεγαστικό βοήθημα δεν έχει δοθεί ακόμη σε εκείνους που ενοικίασαν διαμέρισμα για να διαμένει η οικογένειά τους. Και βέβαια, είναι προφανές ότι και πάλι οι κρατικές υπηρεσίες γνωρίζουν ποιοι νοίκιασαν σπίτια αφού τα μισθωτήρια ανεβαίνουν σε πραγματικό χρόνο στο taxis. Ενδεχομένως δεν έχει οριστικοποιηθεί το ύψος του επιδόματος ενοικίου, αναλόγως με το αν πρόκειται για οικογένεια με δύο μέλη, οικογένεια με ένα, δύο, τρία ή περισσότερα παιδιά.  

Το επίδομα πρώτης αρωγής καταβλήθηκε μόλις πριν από μία εβδομάδα. Μάλλον οι πυρόπληκτοι θα πρέπει να κάνουν υπομονή για να λάβουν το στεγαστικό επίδομα από το οποίο θα πληρώνουν μέρος του ενοικίου.  

Ο κατάλογος με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πυρόπληκτοι είναι μακρύς. Όπως λένε στη LiFΟ κάτοικοι της Νέας Πεντέλης, οι λογαριασμοί για ηλεκτρικό ρεύμα, νερό και σταθερό τηλέφωνο ταχυδρομήθηκαν (ή εστάλησαν με email) κανονικά, λες και τα σπίτια ή οι επιχειρήσεις των 154 δεν υπέστησαν καταστροφές. Ήταν μερικές ημέρες μετά την πυρκαγιά που αρμόδιοι υπάλληλοι πέρασαν από την περιοχή της φωτιάς για να μετρήσουν την κατανάλωση του προηγούμενου μηνός και προφανώς θεώρησαν ότι πρέπει να προχωρήσουν στην καταμέτρηση και την έκδοση λογαριασμού, ακόμη και για τις περιπτώσεις που η φωτιά κατέστρεψε τα σπίτια. Λίγες ημέρες μετά οι λογαριασμοί είχαν σταλεί... Να έχεις το σπίτι σου κατεστραμμένο και να πρέπει να πληρώνεις ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ και τόσα ακόμη μέχρι να ξεκινήσει επί της ουσίας η υλοποίηση του προγράμματος κρατικής αρωγής... 

Τα ατέλειωτα προβλήματα των πυρόπληκτων: Από την έκδοση νέας ταυτότητας μέχρι τους λογαριασμούς ρεύματος  Facebook Twitter
Φωτογραφία: Eurokinissi

«Υπάρχει και αξιοπρέπεια, δεν μπορούμε να παρακαλούμε» λέει στη LiFO κάτοικος απαντώντας γιατί δεν επικοινώνησε με τις εταιρείες για να γνωστοποιήσει ότι το σπίτι του καταστράφηκε μερικώς από τη φωτιά και δεν είναι κατοικήσιμο προτού επισκευαστεί. Και το ερώτημα είναι για ποιο λόγο δεν προχωρούν ηλεκτρονικά οι αναστολές πληρωμής λογαριασμών για τα κατεστραμμένα σπίτια και τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από την πυρκαγιά αφού οι ΑΦΜ των πληγέντων είναι γνωστοί και έχουν διπλο-τριπλο τσεκαριστεί. 

Ίσως είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο οι πληγέντες που έχασαν τα νομιμοποιητικά τους έγγραφα δεν είχαν καμία βοήθεια για την επανέκδοση των στοιχείων που κάηκαν στην πυρκαγιά της 12ης Αυγούστου. Όσοι έχουν επιχειρήσει να κλείσουν ηλεκτρονικά ραντεβού για έκδοση αστυνομικής ταυτότητας γνωρίζουν ότι η μεγαλύτερη πιθανότητα -αν βρεις- είναι να κλείσεις ραντεβού σε ένα μήνα από σήμερα. Και σύμφωνα με συγκεκριμένες καταγγελίες, τα οικεία τμήματα ασφαλείας της ευρύτερης περιοχής δεν έχουν δείξει διάθεση να εξυπηρετήσουν κατά προτεραιότητα οικογένειες με ανήλικα παιδιά που χρειάζονται νέο δελτίο αστυνομικής ταυτότητας γιατί τα προηγούμενα κάηκαν από τη φωτιά... 

 

 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ