Σάλο έχει προκαλέσει στην Κίνα ένα βιντεοπαιχνίδι, που οι δημιουργοί προσδοκούσαν να σηματοδοτήσει μία νέα εποχή για το gaming στην χώρα, αλλά κατηγορείται για έντονη κουλτούρα σεξισμού.
Πρόκειται για το Black Myth: Wukong, το οποίο κυκλοφόρησε τον Αύγουστο και έχει ήδη προλάβει να διχάσει εκατομμύρια gamers. Για κάποιους, πρόκειται για ένα αξιέπαινο τεχνολογικό επίτευγμα, με το οποίο η Κίνα μπορεί επιτέλους να υψώσει το ανάστημά της απέναντι στους κολοσσούς της Δύσης.
Αλλά παρά την αδιαμφισβήτητή εμπορική επιτυχία, η κυκλοφορία του συνοδεύτηκε και από μία σειρά σεξιστικών σχολίων και μνημάτων, που αναρτήθηκαν στα social media από την κατασκευάστρια εταιρεία του παιχνιδιού, Game Science και τον ιδρυτή της.
Οι επικριτές του παιχνιδιού εξέφρασαν τα παράπονα τους στο Weibo, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης γνωστό και ως το «Κινεζικό twitter», κάνοντας αναρτήσεις που προβάλουν τα προβληματικά σχόλια που έγιναν. Σε μία από αυτές, ο Feng Ji, ο οποίος φαίνεται να είναι ο ιδρυτής της Game Science, κάνει μία γραφική παρομοίωση για τον στοματικό έρωτα, θέλοντας να περιγράψει τα θετικά σχόλια για το παιχνίδι του. Σε ένα άλλο παράδειγμα, κάποιες από τις διαφημιστικές αφίσες για το παιχνίδι χρησιμοποιούν χυδαίες εικόνες.
Η κατακραυγή που ακολούθησε στα social media δεν είναι μεμονωμένο φαινόμενο, αλλά περισσότερο έκρηξη του συσσωρευμένου θυμού που διακατέχει τις gamers από την Κίνα, αλλά όχι μόνο.
Ο κόσμος του gaming είναι συντριπτικά ανδροκρατούμενος σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί άλλο έναν χώρο όπου η ισότητα των φύλων δεν έχει ακόμη επιτευχθεί, τουλάχιστον όχι στην πράξη. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως παρότι οι γυναίκες απαρτίζουν σχεδόν το 50% των gamers παγκοσμίως, μόλις 22% είναι οι γυναίκες που εργάζονται στην βιομηχανία.
Μιλώντας στο Associated Press, η Skylar Hu, το μοναδικό μέλος μίας 20μελής ομάδας μηχανικών παιχνιδιών, δηλώνει πως ο σεξισμός αποτελεί καθημερινότητα για την ίδια, καθώς οι συνάδελφοι της συχνά προσθέτουν μερικά σεξιστικά αστεία στις επαγγελματικές τους επικοινωνίες. Παρότι έχει εκφράσει τα παράπονα της, οι διαμαρτυρίες της δεν είχαν αποτέλεσμα.
Βέβαια, παρά την έντονη κριτική στην Game Science, το Black Myth: Wukong έχει ήδη γράψει ιστορία, ξεπερνώντας τα 10 εκατομμύρια σε πωλήσεις μόλις σε τρεις ημέρες.
Feng Ji spent $70M developing China's first AAA game from scratch. Everyone called it a bold experiment by idealists.
— Willie Chou (@WillieChou) September 8, 2024
But Feng saw something others didn't.
6.5 years later, Black Myth: Wukong became one of the fastest-selling games in history.
Here’s his game-changing story: pic.twitter.com/Rwz7WnVHIL
Όμως, πώς αντιμετωπίζει το θέμα η κινεζική κυβέρνηση, που πριν από περίπου 12 μήνες έβαλε αυστηρά όρια στη χρονική διάρκεια που οι ανήλικοι Κινέζοι μπορούν να αφιερώνουν παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια; Περιέργως, οι κινεζικές αρχές, τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο, όχι μόνο δεν ενοχλούνται από την κυκλοφορία ενός νέου, φαντασμαγορικού παιχνιδιού, αλλά το υποστηρίζουν! Μάλιστα, οι τοπικές αρχές στην επαρχία Σανσί συνεργάστηκαν με την Game Science με στόχο την προώθηση του τουρισμού στην περιοχή, ενώ κρατικά μέσα ενημέρωσης αναπάραγουν διθυραμβικά άρθρα για το παιχνίδι.
Όσο για τον ισότητα των φύλων στην βιομηχανία των παιχνιδιών, φαίνεται πως υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη. Μπορεί μία από της αναρτήσεις-καταγγελίες για την συμπεριφορά της Game Science να συγκέντρωσε 400.000 likes αλλά παράλληλα, 2.400.000 διαφορετικά άτομα έπαιζαν το Black Myth: Wukong στην (Αμερικανική) πλατφόρμα Steam, κάνοντας νέο ρεκόρ.
Με πληροφορίες από Associated Press