Έρχεται το Dataland, το πρώτο μουσείο τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο

Έρχεται το Dataland, το πρώτο μουσείο τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο Facebook Twitter
Το μουσείο τέχνης AI θα προωθήσει την «ηθική τεχνητή νοημοσύνη» και θα χρησιμοποιήσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Φωτ.: Dataland
0

Ένας εξέχων καλλιτέχνης τεχνητής νοημοσύνης ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει το πρώτο στον κόσμο μουσείο τέχνης ΑΙ στο Λος Άντζελες, το οποίο θα αναδεικνύει την «τομή της ανθρώπινης φαντασίας και του δημιουργικού δυναμικού των μηχανών».

Το μουσείο τέχνης ΑΙ, το Dataland, πρόκειται να ανοίξει στα τέλη του 2025, δίπλα στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Broad Museum και τη Φιλαρμονική του L.A., δημιουργώντας έναν χώρο για την τεχνητή νοημοσύνη δίπλα τους πιο διάσημους πολιτιστικούς χώρους της πόλης.

Ο συνιδρυτής του Dataland, Refik Anadol, 38 ετών, είναι ένας καλλιτέχνης του οποίου τα «ευχάριστα και αμφιλεγόμενα» έργα στα οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη έχουν παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο, μεταξύ άλλων στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, στο Serpentine και, πιο πρόσφατα, στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών.

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Anadol βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων σχετικά με την αξία της τέχνης που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς τα πλήθη συναρπάζονται από τους τεράστιους διαδραστικούς ψηφιακούς καμβάδες του, ενώ ορισμένοι κριτικοί τέχνης τους έχουν χαρακτηρίσει μέτριους και έχουν πει ότι διαφημίζονται υπερβολικά.

Έρχεται το Dataland, το πρώτο μουσείο τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο Facebook Twitter
Ο συνιδρυτής του Dataland, Refik Anadol. Φωτ.: Dustin Downing

Τώρα ο Anadol φιλοδοξεί να δημιουργήσει έναν μόνιμο εκθεσιακό χώρο για καλλιτέχνες σαν τον ίδιο και δεσμεύεται ότι το μουσείο τέχνης AI θα προωθήσει την «ηθική τεχνητή νοημοσύνη» και θα χρησιμοποιήσει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σκοπός του είναι να εφεύρουμε εκ νέου την έννοια του μουσείου και ο ίδιος, μέγας θαυμαστής του «Blade Runner», δεν πιστεύει ότι υπάρχει κάτι δυστοπικό στην απόφασή του. «Αυτό το μουσείο είναι ουτοπικό», λέει.

Με την ομάδα του τονίζουν την καινοτόμο δουλειά των ψηφιακών καλλιτεχνών, τους οποίους αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό τα πιο παραδοσιακά ιδρύματα τέχνης. Εκείνος προσπαθεί να δημιουργήσει έναν νέο, υψηλής τεχνολογίας φυσικό χώρο μουσείου, εξοπλίζοντας το ίδιο το κτίριο «με cloud computing, ειδικούς αισθητήρες και ειδικές δραστηριότητες».

Ενώ ελπίζει να χρησιμοποιήσει το νέο του μουσείο για να απομυθοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη, ο Anadol, ο οποίος έχει συνεργαστεί με την Google, τη Nvidia και άλλους σημαντικούς «παίκτες» του κλάδου, λέει επίσης ότι οι δυνατότητες της τεχνολογίας είναι τεράστιες και θεωρεί το ΑΙ κάτι πέρα από ένα εργαλείο.

Στον απόηχο της περσινής ιστορικής διπλής απεργίας στο Χόλιγουντ, όταν τόσο οι συγγραφείς όσο και οι ηθοποιοί εξέφραζαν ανησυχίες σχετικά με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την αντικατάσταση των καλλιτεχνών, το Λος Άντζελες ίσως είναι μια από τις πόλεις στον κόσμο όπου οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό είναι πιο εχθρικοί στην τεχνητή νοημοσύνη.

Ο Anadol πιστεύει ότι θα ήταν σημαντικό για τους καλλιτέχνες να κατασκευάσουν τα δικά τους εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, να συλλέξουν τα δικά τους δεδομένα, να εκπαιδεύσουν το δικό τους μοντέλο και να συνδημιουργήσουν με τη μηχανή σε κάθε βήμα.

Το μουσείο θα αναδείξει τα «συλλεγμένα δεοντολογικά» σύνολα δεδομένων, όπως το Large Nature Model, ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης ανοιχτού κώδικα που δημιουργήθηκε με δεδομένα που μοιράζονται το Smithsonian, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Ηνωμένου Βασιλείου και άλλα μεγάλα ιδρύματα.

Καθώς η βιομηχανία της τεχνητής νοημοσύνης είναι αντιμέτωπη με έντονη κριτική σχετικά με τις τεράστιες ποσότητες ενέργειας που απαιτεί, ο Anadol είπε ότι στοχεύει να είναι διαφανής σχετικά με τη χρήση ενέργειας πίσω από τα νέα εργαλεία και τις τεχνολογίες του μουσείου. Είπε ότι συνεργάστηκε με την Google για να βρει ένα βιώσιμο ενεργειακό πάρκο στο Όρεγκον που θα τροφοδοτήσει τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία είναι πιο αργή. «Το AI arts είναι μια πολύ νέα μορφή τέχνης. Μόλις αρχίζει», υποστηρίζει.

Ο ίδιος εκθέτει τη δουλειά του παγκοσμίως και πέρυσι το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη απέκτησε το «Anadol's Unsupervised», έναν τεράστιο ψηφιακό καμβά που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει νέες, συνεχώς μεταβαλλόμενες οθόνες βασισμένες σε εικόνες 200 ετών από τη συλλογή του ίδιου του Moma.

Ο Anadol, ο οποίος διδάσκει στο Τμήμα Σχεδιασμού στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, έχει πολλές επαφές με τον κόσμο της τέχνης και των μουσείων της πόλης. Το έργο του παρουσιάζεται στο τρέχον φεστιβάλ τεχνών του Getty στη Νότια Καλιφόρνια και η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Getty, Katherine Fleming, τον αποκάλεσε «πιθανότατα τον πιο διάσημο καλλιτέχνη AI του L.A.».

Με πληροφορίες από Guardian

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, χωρούσε: Η Κέιτ Γουίνσλετ αναπαριστά on air τη σκηνή με την πόρτα από τον Τιτανικό

Πολιτισμός / Κι όμως, χωρούσε: Όταν η Κέιτ Γουίνσλετ έπαιξε ξανά on air τη σκηνή με την πόρτα από τον Τιτανικό

Καλεσμένη στο Late Night Show, το 2018, η ηθοποιός είχε αναπαραστήσει την επίμαχη σκηνή, με τον Στήβεν Κόλμπερτ στον ρόλο του Λεονάρντο ΝτιΚάπριο - Έγινε ξανά viral μετά τις αποκαλύψεις της για τα γυρίσματα της ταινίας
LIFO NEWSROOM
Είναι λύση για το Λούβρο να «διαγράψει» τη «Μόνα Λίζα»;

Πολιτισμός / Είναι λύση για το Λούβρο να «διαγράψει» τη Μόνα Λίζα;

Το μουσείο θέλει να δαπανήσει μισό δισεκατομμύριο για μια νέα αίθουσα, η κυβέρνηση δεν χρηματοδοτεί το έργο, και οι ειδικοί μιλούν για αξιοποίηση των άλλων θησαυρών του με ριζοσπαστικές αφηγήσεις.
LIFO NEWSROOM
ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΩΣ ΤΙΣ 21:00 Νύχτες Πρεμιέρας: 20 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Οθόνες / Νύχτες Πρεμιέρας 2024: Είκοσι ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε

Ο νέος Αλμοδόβαρ, η ταινία τρόμου της χρονιάς, λιγότερο γνωστά αριστουργήματα του Κουροσάβα, κορυφαία βρετανικά φιλμ των '80s και πολλές ακόμα προτάσεις από το φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ