Αττική Οδός: Το Δημόσιο εισέπραξε το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ για την παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Αττική Οδός: Το Δημόσιο εισέπραξε το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ για την παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI
0

Ολοκληρώθηκε η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος ύψους 3,27 δισ. ευρώ από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προς το ελληνικό Δημόσιο, για την παραχώρηση της Αττικής Οδού.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 έτη, κατέβαλε εφ' άπαξ το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο, μετά την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή των Ελλήνων.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 έτη θα τεθεί σε ισχύ την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου 2024 και σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών θα έχει πολλαπλά οφέλη για τους χρήστες του οδικού άξονα και το δημόσιο συμφέρον. Ειδικότερα:

  • Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ, που αποτελεί το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, μειώνοντας το δημόσιο χρέος κατά περίπου 1,5% του ΑΕΠ.
  • Εκτός από το εφάπαξ τίμημα, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης, που θα ανέλθει τελικά σε 9,3% των συνολικών πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Υπενθυμίζεται ότι στη σύμβαση παραχώρησης προβλεπόταν Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης ύψους 7,5% επί των πάσης φύσεων εσόδων με τη δυνατότητα αναπροσαρμογής ανάλογα με το ύψος των επιτοκίων κατά την ημέρα έναρξης της παραχώρησης. Σε συνέχεια της σημερινής διαδικασίας προσαρμογής της χρηματοδότησης της σύμβασης στις τρέχουσες τιμές επιτοκίων (rebalancing), τελικώς η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης διαμορφώνεται σε 9,3%.
  • Στη νέα σύμβαση, η Ετήσια Αμοιβή Παραχώρησης υπολογίζεται επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας που θα λειτουργεί την Αττική Οδό και όχι επί των καθαρών κερδών όπως ισχύει στην υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης.
  •  Με βάση τις προβλέψεις της νέας σύμβασης παραχώρησης, από την Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, το αντίτιμο των διοδίων ανά διέλευση για οχήματα κατηγορίας 2, μειώνεται από 2,80 ευρώ σε 2,50 ευρώ.
  • Για πρώτη φορά απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων στην Αττική Οδό επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.
  • Σε συνεννόηση με τον νέο Παραχωρησιούχο, απαλλάσσονται από την καταβολή διοδίων τα ΑμεΑ, ακόμη και αν το όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά τους δεν ανήκει κατά πλήρη κυριότητα στους ίδιους. Το ίδιο ισχύει και για τα ημιφορτηγά (βανάκια) για τη μεταφορά ΑμεΑ, ανεξάρτητα από το εάν ανήκουν σε ιδρύματα.
  • Ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο των συμβατικών του υποχρεώσεων οφείλει να εκτελεί εργασίες για την ελαφριά και βαριά συντήρηση του οδικού άξονα, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τουλάχιστον 380 εκατ. ευρώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.
  • Ο Παραχωρησιούχος θα αξιολογείται για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα κάθε δύο έτη, αλλά και μεμονωμένα επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις, ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.
 
Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου: Άνοιξε η πλατφόρμα, ποιοι μπορούν να κάνουν αίτηση σε α' φάση

Οικονομία / Καταπατημένα ακίνητα Δημοσίου: Άνοιξε η πλατφόρμα, ποιους αφορά, ποιοι δικαιούνται έκπτωση μέχρι και 80%

Αφορά στην εξαγορά 90.000 καταπατημένων ακινήτων - Βήμα προς βήμα η διαδικασία - Απαραίτητη προϋπόθεση η δήλωση του ακινήτου στο Ε9 τουλάχιστον 5 χρόνια πριν την αίτηση
LIFO NEWSROOM
Στουρνάρας για «κόκκινα δάνεια»: Δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού

Οικονομία / Στουρνάρας για «κόκκινα δάνεια»: Δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού

Μπορεί να καταγράφεται πρόοδος στη διαχείριση των «κόκκινων δανείων» όμως εξακολουθούν να υφίστανται κίνδυνοι για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα, δήλωσε ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος
LIFO NEWSROOM