Οι δέκα μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις έκλεβαν τους Έλληνες καταναλωτές για δεκαπέντε χρόνια

Οι δέκα μεγαλύτερες πτηνοτροφικές επιχειρήσεις έκλεβαν τους Έλληνες καταναλωτές για δεκαπέντε χρόνια Facebook Twitter
4

Έκλεβαν τους καταναλωτές για 15 συνεχόμενα χρόνια οι 10 μεγαλύτερες ελληνικές πτηνοτροφικές επιχειρήσεις που ελέγχουν το 70% της συνολικής αγοράς, καθώς συντονισμένα καθόριζαν και ανέβαζαν τις τιμές στο νωπό και κατεψυγμένο κοτόπουλο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους τη σοβαρότερη για τα ελληνικά δεδομένα υπόθεση καρτέλ, ακόμη και μετά του γάλακτος, αποκάλυψε η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η ανεξάρτητη διοικητική αρχή, η οποία (σύμφωνα με πηγές) ενημέρωσε και τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ανακοίνωσε χθες την εισήγηση της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού, μετά τους αυτεπάγγελτους ελέγχους που έκανε στις πτηνοτροφικές επιχειρήσεις. Γνωστοποίησε ταυτόχρονα την έναρξη εκδίκασης της υπόθεσης στις αρχές Οκτωβρίου.Το κουβάρι του καρτέλ άρχισε να ξετυλίγεται τον Σεπτέμβριο του 2010. Τότε στο υπουργείο Ανάπτυξης ήρθε η πληροφορία πως οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις ετοιμάζονταν για αυξήσεις με πρόσχημα την άνοδο των ζωοτροφών.

Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός ενημέρωσε την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Κλιμάκιά της προχώρησαν σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους στα γραφεία του Συνδέσμου τους αλλά και των επιχειρήσεων.

Πηγές αναφέρουν ότι βρέθηκαν έγγραφα που αποδεικνύουν ότι εκπρόσωποι τουλάχιστον 10 πτηνοτροφικών επιχειρήσεων συναντιόντουσαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα στα γραφεία του Συνδέσμου και ενυπόγραφα συμφωνούσαν τον καθορισμό των τιμών πώλησης του νωπού και κατεψυγμένου κοτόπουλου:


«Μεγάλος αριθμός πτηνοτροφικών επιχειρήσεων συντόνιζε την επιχειρηματική του δράση αναφορικά τόσο με τον καθορισμό τιμών πώλησης των προϊόντων τους (νωπού και κατεψυγμένου κοτόπουλου) προς το επόμενο επίπεδο της αλυσίδας εφοδιασμού (χονδρέμποροι, σούπερ μάρκετ, ψησταριές, κρεοπώλες) όσο και με την κατανομή της πελατείας τους», λέει η εισήγηση της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις συμφωνούσαν ότι δεν θα πουλάνε κάτω από μία καθορισμένη τιμή στα κρεοπωλεία, κάτω από μία άλλη στα σούπερ μάρκετ κ.ο.κ.

Ταυτόχρονα συμφωνούσαν πως δεν θα πωλούσε η μία επιχείρηση στους πελάτες της άλλης.

Οι 10 από τις συνολικά 25 επιχειρήσεις του κλάδου έκαναν τζίρο με την πρακτική των καθορισμένων τιμών, αλλά και μοιράζοντας τους πελάτες τους, τουλάχιστον 400 εκατ. ευρώ ετησίως.

Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι την πρακτική αυτή οι πτηνοτροφικές επιχειρήσεις που κατηγορούνται για καρτέλ ακολουθούσαν αυτή την τακτική από το 1996 έως το 2010.

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM
Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων

Οικονομία / Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων

Θα συγκεντρώνει, συστηματοποιεί και ενσωματώνει ψηφιακή πληροφορία που τηρείται από διαφορετικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και αφορά συνολικά στα στοιχεία των ακινήτων της χώρας
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων - Βήμα βήμα η διαδικασία

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Άνοιξε η πλατφόρμα των αιτήσεων - Βήμα βήμα η διαδικασία

Ποιοι δικαιούνται voucher μέχρι και 600 ευρώ - Τι προβλέπεται για συνταξιούχους, τρίτεκνους και πολύτεκνους, μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία και γονείς τέκνων με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο

Οικονομία / Προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων στο Ιόνιο

Η προκήρυξη όπως σημειώνει το ΥΠΕΝ έρχεται σε συνέχεια της αποδοχής της σχετικής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για περιοχές της Πελοποννήσου από τις εταιρείες Chevron και HELLENiQ Energy
LIFO NEWSROOM