Οι ιαπωνικοί γίγαντες των βιντεοπαιχνιδιών, Nintendo και Sony, οδεύουν στη φετινή κρίσιμη εορταστική περίοδο με λίγες επιλογές για το ευρύ κοινό - η μία βασίζεται στις πωλήσεις μιας επτάχρονης κονσόλας, ενώ η άλλη προσελκύει μόνο τους φανατικούς παίκτες με μια νέα premium προσφορά, την οποία οι κριτικοί χαρακτηρίζουν υπερτιμημένη.
Με τη Sony να κυκλοφορεί το PlayStation 5 Pro στα $700 την περασμένη εβδομάδα, με ανάμεικτες κριτικές, η Nintendo μείωσε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις της γηρασμένης κονσόλας Switch από 13,5 εκατ. σε 12,5 εκατ. για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο. Παραδοσιακά, τα έσοδα της Nintendo διπλασιάζονται κατά το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με το τρίτο.
«Φέτος η κατάσταση είναι μάλλον ζοφερή», δήλωσε ο Gareth Sutcliffe, επικεφαλής των βιντεοπαιχνιδιών στην Enders Analysis. «Θα ήταν δύσκολο να φανταστούμε μια λιγότερο συναρπαστική εορταστική περίοδο όσον αφορά το hardware των παιχνιδιών».
Η εικόνα είναι επίσης απογοητευτική για τις κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών, με καμία σημαντική κυκλοφορία να μην αναμένεται φέτος και πολλούς προγραμματιστές να αναμένουν την κονσόλα επόμενης γενιάς της Nintendo, για την οποία αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις το νέο έτος.
«Για πολλούς λόγους, και κυρίως λόγω των κύκλων των κονσολών PlayStation και Switch, ο τομέας βρίσκεται σε μια μικρή ύφεση», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Robin Zhu. «Το πρόγραμμα κυκλοφορίας νέων παιχνιδιών φαίνεται να παραμένει περιορισμένο μέχρι το τέλος του έτους».
Η τυπική διάρκεια ζωής μιας γενιάς κονσολών είναι πέντε χρόνια, αλλά το Switch διανύει πλέον το όγδοο έτος του και έχει πουλήσει εντυπωσιακά 146 εκατ. μονάδες από την κυκλοφορία του τον Μάρτιο του 2017. Πάνω από 65 εκατ. μονάδες PS5 έχουν αποσταλεί από τον Νοέμβριο του 2020, αλλά και οι δύο κατασκευαστές καθώς και οι προγραμματιστές παιχνιδιών εξετάζουν το μέλλον σε αυτό το μεταγενέστερο στάδιο του κύκλου και προσπαθούν να διαπιστώσουν πού θα υπάρχει ζήτηση.
Οι εκτιμήσεις αυξάνονται ότι το μέλλον θα είναι «μετά το hardware», με τη βιομηχανία να μεταβαίνει στο cloud, τα παιχνίδια να γίνονται ανεξάρτητα από πλατφόρμες και οι μόνες αφιερωμένες κονσόλες για το μαζικό κοινό να είναι εκείνες που διαθέτουν ενσωματωμένο φορητό στοιχείο.
Η Microsoft εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλά περισσότερα από τα δικά της παιχνίδια σε κονσόλες ανταγωνιστών και να προωθεί τη συνδρομητική της υπηρεσία, Game Pass, η οποία παρέχει πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια που μπορούν να παιχτούν στο Xbox, σε υπολογιστή ή να μεταδοθούν στο διαδίκτυο σε άλλες συσκευές με μηνιαία συνδρομή.
Με πληροφορίες από Financial Times