Πότε τελειώνουν οι χειμερινές εκπτώσεις

Πότε τελειώνουν οι χειμερινές εκπτώσεις Facebook Twitter
Φωτ. από τις εκπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας / EUROKINISSI
0

Συνεχίζονται μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, οι χειμερινές εκπτώσεις για το 2025.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, οι χειμερινές εκπτώσεις που ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου, συνεχίζονται για περίπου έναν ακόμη μήνα, μέχρι και την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.

Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν από τις τιμές αλλά και τις μεγάλες προσφορές σε αρκετά καταστήματα, προκειμένου να προμηθευτούν με χαμηλότερο κόστος τα προϊόντα που επιθυμούν.

Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις χειμερινές εκπτώσεις

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματά τους, κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών:

  • Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
  • Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
  • Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.
  • Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
  • Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ.
  • Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

Εκπτώσεις 2025: Ψεύτικα e-shop και πώς να τα εντοπίσετε- 7 τρόποι να καταλάβετε ότι είναι απάτη

Τα ψεύτικα e-shop έχουν εξελίξει την δράση τους και ενίοτε έχουν τελειοποιήσει σε τέτοιο βαθμό τις μεθόδους εξαπάτησης που είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο σε πολλούς καταναλωτές να διακρίνουν πως πρόκειται για απάτη.

Η πιο συνηθισμένη τακτική είναι να εξαπατούν τον καταναλωτή να αγοράσει επώνυμα προϊόντα σε απίστευτα χαμηλή τιμή που αποδεικνύεται ότι είναι «μαϊμού» ή ακόμη και προϊόντα που δεν υπάρχουν καν, ενώ πολλοί απατεώνες αγοράζουν μέχρι και ονόματα ιστοσελίδων που καταλήγουν σε .com ή ακόμη και .gr για να φαίνονται πιο αξιόπιστοι.

Πώς να εντοπίσετε τα ψεύτικα ηλεκτρονικά καταστήματα

Δεν είναι μόνο τα γνωστά e-shop, για τα οποία πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί, αλλά τα ηλεκτρονικά καταστήματα γενικότερα, αφού οι απατεώνες του ίντερνετ βελτιώνονται συνεχώς στο πώς να μας ξεγελούν όταν κάνουμε αγορές μέσω διαδικτύου.

Γι' αυτό καλό είναι να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή όταν συναντάτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που δεν έχετε επισκεφθεί ή δει ποτέ στο παρελθόν.

Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να σκέφτεστε διπλά πριν βάλετε αντικείμενα στο καλάθι αγορών και μεταβείτε στη σελίδα πληρωμής.

Αν υπάρχουν πολλά γλωσσικά λάθη στο σάιτ, αν επώνυμα προϊόντα πωλούνται σε ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή αν η εταιρεία πίσω από το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαθέτει φυσική διεύθυνση, τότε ίσως πρόκειται για ψεύτικο e-shop.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως αν εντοπίσετε ένα γλωσσικό λάθος ή το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν έχει φυσική διεύθυνση, τότε είναι οπωσδήποτε απάτη. Αυτό προκύπτει συνήθως από έναν συνδυασμό πολλών διαφορετικών παγίδων.

Ακολουθούν 7 τρόποι για να αποφεύγετε ψεύτικα σάιτ και άλλες διαδικτυακές απάτες και να βεβαιωθείτε ότι ετοιμάζεστε να κάνετε μία ασφαλή αγορά:

1. Δώστε προσοχή στη γλώσσα

Μιλάμε σίγουρα για απάτη όταν η σελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι γεμάτη ορθογραφικά λάθη και προφανή γραμματικά λάθη. Ειδικά οι ξένοι απατεώνες τείνουν να μεταφράζουν το κείμενο χρησιμοποιώντας υπηρεσίες αυτόματης μετάφρασης.

Μπορεί επίσης να συναντήσετε προτάσεις στις οποίες μπλέκονται αγγλικές και λέξεις άλλης γλώσσας, γεγονός που καθιστά την πρόταση ακατανόητη.

2. Εντοπίστε «ακανόνιστες» τιμές

Κάτι που μπορείτε επίσης να ελέγξετε είναι οι τιμές των προϊόντων. Εάν αποτελούνται από ακανόνιστα ποσά όπως 1.462,72 ευρώ ή 1.485,01 δολάρια, πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή. Ελέγξτε επίσης αν εμφανίζονται γενικά σε ολόκληρο το ηλεκτρονικό κατάστημα ή αν πρόκειται μόνο για μεμονωμένα είδη προσφοράς.

3. Ελέγξτε τα στοιχεία επικοινωνίας

Αναζητήστε τα στοιχεία επικοινωνίας του ηλεκτρονικού καταστήματος. Ποιος βρίσκεται πίσω από το κατάστημα; Υπάρχει αριθμός τηλεφώνου, διεύθυνση, email, αριθμός φορολογικού μητρώου κ.λπ.;

Σε πολλά ψεύτικα e-shop, οι συγκεκριμένες πληροφορίες είναι ανύπαρκτες και αν δεν μπορείτε να τις βρείτε, πρέπει να είστε επιφυλακτικοί. 

4. Προσοχή στα πολύ φτηνά επώνυμα προϊόντα

Το βασικό χαρακτηριστικό των περισσότερων ψεύτικων e-shop είναι η πώληση φθηνών επώνυμων προϊόντων.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί αν βρείτε, για παράδειγμα, μια τσάντα Louis Vuitton με έκπτωση 70-80%. Εάν οι τιμές είναι ασυνήθιστα χαμηλές, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πρόκειται για «μαϊμού» προϊόντα ή προϊόντα που δεν υπάρχουν καν.

Καλό θα ήταν να τσεκάρετε τις ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών για να πάρετε μια ιδέα για το επίπεδο τιμών ενός προϊόντος ή την επίσημη ιστοσελίδα του brand.

5. Ελέγξτε την παρουσία του brand στα social media

Τα περισσότερα νόμιμα brand έχουν δραστηριότητα στα social media. Αναζητείστε τα εικονίδια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο σάιτ για να διαπιστώσετε αν όντως συνδέονται με αξιόπιστο λογαριασμό στα social media.

Στη συνέχεια ψάξτε λίγο καλύτερα αν υπάρχουν σχόλια και αξιολογήσεις από πελάτες και τι γράφουν.

6. Πληρώστε με κάρτα

Είναι καλή ιδέα να πληρώνετε πάντα τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο με χρεωστική κάρτα. Εάν δεν παραλάβετε το εμπόρευμα, λόγω αγοράς σε ένα ψεύτικο ηλεκτρονικό κατάστημα, η τράπεζα μπορεί να σας βοηθήσει να αποσύρετε τα χρήματα.

Μια άλλη συμβουλή είναι να ενεργοποιήσετε πρόσθετο κωδικό ασφαλείας, όπως Verified by Visa ή MasterCard SecureCode, όταν πληρώνετε με πιστωτική κάρτα στο ίντερνετ. Πρακτικά σας ζητάει να εισαγάγετε έναν πρόσθετο κωδικό πριν την επεξεργασία της πληρωμής, κάτι που θα σας προστατεύσει από ηλεκτρονικές απάτες, εάν επιτήδειοι κλέψουν τα στοιχεία της κάρτας σας.

7. Αναζήτησε την ηλικία του brand

Είναι εύκολο να αναζητήσεις την ηλικία ενός ιστότοπου. Η επαλήθευση της ηλικίας ενός ιστότοπου σου παρέχει τη σιγουριά ότι λειτουργεί για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα. Οι απάτες και οι ψεύτικοι ιστότοποι έχουν συνήθως μικρή διάρκεια ζωής.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Airbnb: Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 20.000 ευρώ - Η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ με τις νέες προδιαγραφές

Οικονομία / Airbnb: Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμα έως 20.000 ευρώ - Η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ με τις νέες προδιαγραφές

Όταν οι έλεγχοι διενεργούνται από μικτά κλιμάκια υπαλλήλων του υπουργείου Τουρισμού με τη συμμετοχή και ελεγκτών της ΑΑΔΕ, εκτός από τον έλεγχο προδιαγραφών βραχυχρόνιας μίσθωσης θα γίνεται και επιτόπιος φορολογικός έλεγχος
LIFO NEWSROOM
Σκυλακάκης: Προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα»

Οικονομία / Σκυλακάκης: Προσεγγίζει το 1 δισ. ευρώ ο συνολικός προϋπολογισμός για «Εξοικονομώ» και «Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα»

Σε σχέση δε με τις καθυστερήσεις στα προηγούμενα «Εξοικονομώ», είπε ότι δεν οφείλονται στην έλλειψη των πόρων αλλά στις διαδικασίες και τους ελέγχους που εφαρμόζονται από την ΕΕ, παράγοντες που έχουν εξαλειφθεί στα νέα προγράμματα
LIFO NEWSROOM
Υπερωρίες: Σε ποιους κλάδους της οικονομίας αυξήθηκαν μετά την υιοθέτηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας

Οικονομία / Υπερωρίες: Σε ποιους κλάδους της οικονομίας αυξήθηκαν μετά την υιοθέτηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας

«Σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ, οι υπερωρίες στους κλάδους εφαρμογής της αυξήθηκαν αθροιστικά κατά 815.509 σε σχέση με τα έτη πριν την εφαρμογή του μέτρου» ανέφερε ο Παύλος Μαρινάκης
LIFO NEWSROOM
Η Target τερματίζει τις πρωτοβουλίες συμπερίληψης, ακολουθώντας το δόγμα Τραμπ 

Διεθνή / Η Target τερματίζει τις πρωτοβουλίες συμπερίληψης, ακολουθώντας το δόγμα Τραμπ 

Ο γίγαντας της λιανικής στις ΗΠΑ που θεωρούνταν πως υποστηρίζει τα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας, ακολουθεί τις επιταγές Τραμπ για τις πολιτικές DEI και τα προγράμματα διαφορετικότητας
LIFO NEWSROOM