Μια «ανεύθυνη» διαφήμιση της μάρκας ρούχων Next απαγορεύτηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο επειδή παρουσίαζε ένα μοντέλο που φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο», όπως δήλωσε ένας εποπτικός φορέας.
Ο Οργανισμός Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) αναγνώρισε ότι, ενώ το πρόσωπο του μοντέλου δεν φαινόταν να είναι ισχνό και τα χέρια της δεν εμφάνιζαν προεξέχοντα οστά, η διαφήμιση χρησιμοποίησε τη γωνία λήψης και το styling για να τονίσει τη λεπτότητα των ποδιών της.
Ένας μόνο θεατής παραπονέθηκε για τη διαφήμιση τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Το μοντέλο απεικονιζόταν να κάθεται σε ένα ξύλινο κάθισμα με το ένα πόδι λυγισμένο και το άλλο πόδι ίσιο στη διαφήμιση για τζιν κολάν.
Η Next δήλωσε ότι ο στυλίστας και ο υπεύθυνος προϊόντων της είχαν συναντήσει το μοντέλο προσωπικά κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης και δεν είχαν ανησυχίες για την υγεία της.
Ο λιανοπωλητής δήλωσε ότι δεν είχε αλλάξει ψηφιακά την εμφάνισή της, αλλά το κολάν είχε χαμηλωθεί προς τους αστραγάλους της.
Η ASA εξέφρασε ανησυχίες ότι η πόζα, στην οποία το αριστερό πόδι του μοντέλου ήταν λυγισμένο σε ορθή γωνία, έκανε τον μηρό της να φαίνεται λες και είχε το ίδιο πλάτος με το κάτω μέρος του ποδιού της.
![Αγγλία: Διαφήμιση για ρούχα απαγορεύτηκε επειδή το μοντέλο φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο»](/sites/default/files/styles/main/public/articles/2025-02-12/Jeans-Ad.jpg?itok=0iZiilsE)
«Θεωρήσαμε ότι η οξύτητα της γωνίας τραβούσε την προσοχή στο γόνατο του μοντέλου, το οποίο φαινόταν ξεκάθαρα κάτω από το στενό κολάν», ανέφερε η απόφαση.
Άλλες εικόνες του ίδιου μοντέλου που παρουσιάζονται στην καταχώριση του προϊόντος είχαν ληφθεί σε διαφορετικές γωνίες και με διαφορετικές στάσεις, γεγονός που σήμαινε ότι το μοντέλο δεν φαινόταν «ανθυγιεινά αδύνατο».
Όμως, με τη συγκεκριμένη εικόνα, η ASA δήλωσε ότι «επειδή η πόζα, η γωνία λήψης και το στυλ της διαφήμισης τόνιζαν έντονα τη λεπτότητα των ποδιών του μοντέλου, θεωρήσαμε ότι η διαφήμιση έδινε την εντύπωση ότι το μοντέλο ήταν ανθυγιεινά αδύνατο».
Ως εκ τούτου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ήταν «ανεύθυνη».
Η Next υπερασπίστηκε τη διαφήμιση, λέγοντας ότι δημιουργήθηκε με «έντονο αίσθημα ευθύνης τόσο απέναντι στους καταναλωτές όσο και απέναντι στην κοινωνία» και ότι το μοντέλο, αν και λεπτό, είχε υγιή και γυμνασμένη σωματική διάπλαση που εναρμονιζόταν με τη φύση του προϊόντος της.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι «το στήσιμο επιλέχθηκε για να διατηρηθεί η εστίαση στο προϊόν, αποφεύγοντας παράλληλα οποιαδήποτε υπερβολή του σωματότυπού της».
Η Next ενημερώθηκε ότι η διαφήμιση δεν πρέπει να εμφανιστεί ξανά με την τρέχουσα μορφή της, με την ASA να υπενθυμίζει στην εταιρεία ότι έχει την ευθύνη να διασφαλίζει ότι οι εικόνες προετοιμάζονταν με υπευθυνότητα και «δεν απεικόνιζαν τα μοντέλα ως ανθυγιεινά αδύνατα».
Με πληροφορίες από Sky News