Ο Μπιλ Γκέιτς αποκάλυψε ότι, στα πρώτα χρόνια της Microsoft, προσπάθησε να βρει κάποιον να αναλάβει τα ηνία της εταιρείας, ώστε να μπορέσει να επιστρέψει στο Χάρβαρντ και να ολοκληρώσει τις σπουδές του.
Ο συνιδρυτής της Microsoft, ο οποίος εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο το 1975 για να δημιουργήσει την εταιρεία μαζί με τον Πολ Άλεν, είχε μεγάλο δίλημμα: αγαπούσε το ακαδημαϊκό περιβάλλον του Χάρβαρντ, αλλά πίστευε πως η ευκαιρία να πρωτοστατήσει στην τεχνολογική επανάσταση δεν μπορούσε να περιμένει.
Όλα άλλαξαν όταν ο Άλεν του έδειξε ένα τεύχος του περιοδικού Popular Electronics, το οποίο παρουσίαζε τον πρώτο «μίνι υπολογιστή» της εταιρείας MITS, τον Altair 8800. Οι δυο τους συνειδητοποίησαν ότι η εποχή των προσωπικών υπολογιστών είχε φτάσει και πως, αν δεν αναλάμβαναν δράση άμεσα, κάποιος άλλος θα τους προλάβαινε.
Ωστόσο, ο Γκέιτς δεν ήθελε να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο αμέσως. Προσπάθησε να διευθύνει τη Microsoft εξ αποστάσεως, καθώς επέστρεψε στο Χάρβαρντ για δύο εξάμηνα το 1976. Μάλιστα, επιχείρησε να αφήσει τον Ρικ Γουέιλαντ, έναν από τους πρώτους προγραμματιστές της Microsoft, να αναλάβει την εταιρεία, ώστε να μπορέσει ο ίδιος να επιστρέψει στις σπουδές του.
Τελικά, συνειδητοποίησε ότι κανείς δεν είχε την ίδια αποφασιστικότητα για να οδηγήσει την εταιρεία μπροστά, οπότε πήρε την οριστική απόφαση να μείνει στη Microsoft.
Μπιλ Γκέιτς: «Δεν προτείνω σε κανέναν να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο»
Παρότι η απόφασή του να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο τον έκανε δισεκατομμυριούχο και η Microsoft αξίζει σήμερα πάνω από 3 τρισεκατομμύρια δολάρια, ο ίδιος δεν συστήνει στους νέους να κάνουν το ίδιο.
«Δεν είμαι κάποιος που προωθεί την εγκατάλειψη του πανεπιστημίου. Είμαι μεγάλος υποστηρικτής της γνώσης και θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά σπάνιο να υπάρχει τόση ανάγκη για δράση που να διακόψει κανείς τις σπουδές του», δήλωσε.
Παρά το γεγονός ότι δεν πήρε ποτέ πτυχίο, ο Γκέιτς τόνισε πως όσα έμαθε στο Χάρβαρντ – από ψυχολογία μέχρι οικονομικά και ιστορία – τον βοήθησαν σημαντικά στη μετέπειτα καριέρα του. «Πάντα ενθαρρύνω τους ανθρώπους να μαθαίνουν ένα ευρύ φάσμα πραγμάτων», κατέληξε.