e-learning: Προοπτικές και προβλήματα μιας νέας διδακτικής σχέσης

e-learning: Προοπτικές και προβλήματα μιας νέας διδακτικής σχέσης Facebook Twitter
0
Η διάδοση των νέων τεχνολογιών ανοίγει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση. Το e-learning, που μπορεί να περιλαμβάνει εκπαιδευτικές εμπειρίες τόσο εντός της αίθουσας διδασκαλίας όσο και έξω από αυτήν, έχει πλέον μια δυναμική που αυξάνει με γεωμετρική πρόοδο, καθώς προσφέρει δυνατότητες διασποράς της γνώσης με πολύ λιγότερες ή και καθόλου μετακινήσεις, ακόμη και σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων από την πηγή της.
Υπολογίζεται ότι στις ΗΠΑ ο 1 στους 4 φοιτητές λαμβάνει πλέον πλήρη ηλεκτρονική εκπαίδευση, ενώ οι εγγραφές στις αντίστοιχες σχολές αυξάνουν με ρυθμό άνω του 10% το χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι η εξ αποστάσεως και, γενικότερα, η ηλεκτρονική εκπαίδευση, σε ό,τι αφορά το μεταλυκειακό επίπεδο, φεύγει από το περιθώριο και τείνει να γίνει δεσπόζουσα τάση.

Αλλά και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η παρουσία του e-learning γίνεται όλο και πιο αισθητή, αφενός διότι προσφέρει πρόσθετες δυνατότητες εκπόνησης εργασιών και ελέγχου των εργασιών αυτών πέραν του σχολικού ωραρίου, και αφετέρου επειδή εξυπηρετεί ειδικές περιστάσεις, όπως είναι οι ασθενείς μαθητές, οι μαθητές απομονωμένων περιοχών, ενίοτε και τα δύσκολα στο χειρισμό σχολικά περιβάλλοντα με φαινόμενα μαθητικής βίας.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το Ίντερνετ και οι τεχνολογίες πολυμέσων γίνονται απαραίτητα εργαλεία μάθησης. Το μεγάλο ζητούμενο είναι αν αυτά τα εργαλεία μπορούν να υποκαταστήσουν το ρόλο του δασκάλου, αν δηλαδή η εξ αποστάσεως μάθηση μπορεί –και σε ποιο βαθμό ή σε ποιες ηλικίες– να καταργήσει, τουλάχιστον έως ένα βαθμό, τη σχέση δάσκαλου και μαθητή στην οποία βασίστηκε η εκπαιδευτική διαδικασία για χιλιάδες χρόνια. Το ερώτημα γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο, αν ληφθεί υπόψη ότι μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες όχι μόνο για λόγους διεύρυνσης των εκπαιδευτικών εργαλείων, αλλά και για μείωση του κόστους.

Τις πολλές πτυχές αυτών των νέων προκλήσεων αναλύουν δύο εκπαιδευτικοί ειδικευμένοι στις νέες τεχνολογίες και το e-learning, φέρνοντάς μας σε επαφή τόσο με τον αγγλοσαξονικό κόσμο όπου το τοπίο της μάθησης έχει ήδη γίνει ηλεκτρονικό, όσο και με την πιο διστακτική ελληνική εμπειρία, όπου επίσης όμως η εκπαίδευση στρέφει σταδιακά το βλέμμα της προς ένα ψηφιακό μέλλον.

Ομιλητές:

Grainne Conole: Καθηγήτρια Μαθησιακής Καινοτομίας στο Πανεπιστήμιο του Leicester, διευθύντρια του Beyond Distance Research Alliance, πρώην κάτοχος της έδρας E-Learning στο Institute of Educational Technology, The Open University
Δημήτρης Λάππας: Φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση, ειδικός σε θέματα νέων τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Συντονιστής:

Μανώλης Πιμπλής: Δημοσιογράφος


Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Έργου «Η Ελληνική Σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης», το οποίο εντάσσεται στην Πράξη «Ακαδημία Πλάτωνος: Η Πολιτεία και ο Πολίτης». Το Έργο σχεδιάστηκε από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης - Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από Εθνικούς Πόρους. 

  • Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις του Κύκλου «Λέξεις & Σκέψεις» είναι δωρεάν και τηρείται σειρά προτεραιότητας.
  • Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν από κάθε εκδήλωση.
  • Για τις ομιλίες των ξένων προσκεκλημένων υπάρχει ταυτόχρονη διερμηνεία.
Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δεινόσουχος: Ο γιγάντιος πρόγονος των κροκοδείλων που κυνηγούσε δεινόσαυρους και άντεχε το αλμυρό νερό

Τech & Science / Δεινόσουχος: Ο γιγάντιος πρόγονος των κροκοδείλων που κυνηγούσε δεινόσαυρους και άντεχε το αλμυρό νερό

Ο Δεινόσουχος, ένας τεράστιος προϊστορικός συγγενής των κροκοδείλων, μπορούσε να τρώει δεινόσαυρους και να διασχίζει θάλασσες χάρη στην ανοχή του στο αλμυρό νερό. Νέα μελέτη ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για την εξέλιξή του.
LIFO NEWSROOM
Πρωτοποριακή μελέτη: Ενήλικες με αλλεργία στα φιστίκια μπορούν να μειώσουν την ευαισθησία τους σε αυτά

Τech & Science / Πρωτοποριακή μελέτη: Ενήλικες με αλλεργία στα φιστίκια μπορούν να μειώσουν την ευαισθησία τους σε αυτά

Νέα έρευνα δείχνει ότι η καθημερινή έκθεση σε μικρές δόσεις φιστικιού μπορεί να μειώσει τις αλλεργικές αντιδράσεις σε ενήλικες με σοβαρή αλλεργία - Ελπίδες για νέα θεραπευτική προσέγγιση
LIFO NEWSROOM
Σεισμοί βαθιά κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα αποκαλύπτουν πώς σχηματίζονται οι ήπειροι

Τech & Science / Σεισμοί βαθιά κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα στην Καλιφόρνια αποκαλύπτουν πώς σχηματίζονται οι ήπειροι

Ασυνήθιστοι σεισμοί σε βάθη έως και 40 χλμ. κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα δείχνουν ότι η λιθόσφαιρα της Γης αποκολλάται. Μια σπάνια ματιά σε μια διαδικασία που δημιουργεί ηπείρους
LIFO NEWSROOM
Φαρμακευτική κάνναβη: Η μεγαλύτερη μελέτη μέχρι σήμερα αναδεικνύει τις θεραπευτικές της δυνατότητες στον καρκίνο

Τech & Science / Φαρμακευτική κάνναβη: Η μεγαλύτερη μελέτη μέχρι σήμερα αναδεικνύει τις θεραπευτικές της δυνατότητες στον καρκίνο

Η ανάλυση αποσκοπεί στην εδραίωση της συμφωνίας σχετικά με τις δυνατότητες της κάνναβης ως θεραπεία του καρκίνου, λέει ο επικεφαλής της έρευνας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Περιπλανώμενη μαύρη τρύπα, επτά φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, εντοπίστηκε στον γαλαξία μας

Τech & Science / Περιπλανώμενη μαύρη τρύπα, επτά φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, εντοπίστηκε στον γαλαξία μας

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η μαύρη τρύπα σχηματίστηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια από την κατάρρευση ενός τεράστιου άστρου και έκτοτε ταξιδεύει μόνη στον Γαλαξία
LIFO NEWSROOM