Η μοιραία ταχεία που εκτροχιάστηκε στις 24 Ιουλίου στη βόρειο Ισπανία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 79 άνθρωποι, όφειλε να έχει προηγμένο σύστημα αυτόματης πέδησης, ανακοίνωσε ο Γκονθάλο Φέρε, πρόεδρος της διαχειρίστριας εταιρείας του δικτύου, Adif.
Ο πρόεδρος της Adif, μαζί με τον ομόλογό του της Renfe, Χούλιο Γκόμεθ-Πόμαρ, έδιναν επί πέντε ώρες απαντήσεις στην κοινοβουλευτική επιτροπή Υλικοτεχνικών Υποδομών, με αφορμή τον εκτροχιασμό που σημειώθηκε κοντά στον σταθμό Σαντιάγο δε Κομποστέλα.
«Η γραμμή είχε σχεδιαστεί εν πρώτοις βάσει των κανονισμών UIC για τους συρμούς υψηλής ταχύτητας AVE και με σύστημα ασφαλείας ERTMS, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που συμπεριλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης για τις περιπτώσεις που ο μηχανοδηγός δεν τηρεί το όριο ταχύτητας», ανέφερε ο Φέρε.
Ωστόσο, προκρίθηκε το συμβατικό σύστημα Asfa.
Να σημειωθεί ότι η Ισπανία συμμετέχει σε δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια συρμών υψηλής ταχύτητας στη Βραζιλία.