Τι είναι η «τεχνική του fake χλοοτάπητα, Astroturfing» που ανέδειξε η υπόθεση Λάιβλι - Μπαλντόνι

Τι είναι η «τεχνική του χλωροτάπητα» Astroturfing που ανέδειξε η υπόθεση Λάιβλι - Μπαλντόνι Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Η διαμάχη ανάμεσα στην Μπλέικ Λάιβλι και τον Τζάστιν Μπαλντόνι έφερε στην επιφάνεια την αμφιλεγόμενη τακτική, «astroturfing» που συναντάται συχνά στο Χόλιγουντ.

Η ηθοποιός κατηγορεί τον συμπρωταγωνιστή της και σκηνοθέτη του «It ends with us» για σεξουαλική παρενόχληση και ισχυρίζεται ότι η ομάδα δημοσίων σχέσεων που συνεργάζεται μαζί του, οργάνωνε στοχευμένα, εκστρατεία δυσφήμισης για να υπονομεύσει τη φήμη της και να διαταράξει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες.

Τι είναι το Dr. Chico Camargo

Το Astroturfing πήρε το όνομά του από τον τεχνητό χλοοτάπητα ή γρασίδι και ουσιαστικά, συσσωματώνει τη δημιουργία μιας ψευδαίσθησης πως μια άποψη, έχει ευρεία υποστήριξη από το κοινό, ενώ στην πραγματικότητα είναι κατασκευασμένη.

Τι είναι η «τεχνική του χλωροτάπητα» Astroturfing που ανέδειξε η υπόθεση Λάιβλι - Μπαλντόνι Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το «It ends with us»

Η Dr. Joan Donovan, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Βοστώνης και ειδικός σε ζητήματα παραπληροφόρησης, εξήγησε τον όρο στο People, ως εξής:

«Πρόκειται για την προσποίηση του πλήθους. Όταν οι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -είτε ψεύτικοι είτε πραγματικοί- συντονίζονται για να προωθήσουν μια αφήγηση, πρόκειται για astroturfing. Αυτές οι εκστρατείες δεν είναι οργανικές. Είναι σχεδιασμένες για να μοιάζουν με τη γνήσια κοινή γνώμη, αλλά είναι εντελώς κατασκευασμένες».

Η σύνδεση του Astroturfing με τον μισογυνισμό

Στην περίπτωση της Λάιβλι, η καταγγελία υποστηρίζει ότι η ομάδα του Μπαλντόνι χρησιμοποίησε αυτή την τακτική για να την παρουσιάσει στη δημόσια σφαίρα, ως «ελεγκτική» και «δύσκολη» στη συνεργασία, «εκμεταλλευόμενη θέσεις εξουσίας».

Ο Dr. Chico Camargo, επιστημονικός συνεργάτης στο Ινστιτούτο Διαδικτύου της Οξφόρδης, επισημαίνει την εξέλιξη του astroturfing, παράλληλα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Δεν πρόκειται πλέον μόνο για bots. Υπάρχουν άνθρωποι που συχνά πληρώνονται για να δημοσιεύουν συντονισμένο περιεχόμενο. Αυτό δυσκολεύει τη διάκριση της γνήσιας δέσμευσης από τις κατασκευασμένες καμπάνιες» λέει.

«Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων ξέρουν πώς να εκμεταλλεύονται τα στερεότυπα» εξηγεί η Donovan. «Στην προκειμένη περίπτωση, πρόκειται για το τροπάριο "γυναίκες με εξουσία που είναι ελεγκτικές ή απαιτητικές".

Αυτές οι αφηγήσεις βρίσκουν απήχηση στο κοινό που είναι προδιατεθειμένο να τις πιστέψει, και το astroturfing τις ενισχύει με συχνά, καταστροφικό αποτέλεσμα» σχολιάζει και έκανε ιδιαίετερη αναφορά στις όμοιες τακτικές που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της δίκης Τζόνι Ντεπ και Άμπερ Χερντ, όπου οι συντονισμένες αφηγήσεις στόχευσαν δυσανάλογα τη Χερντ. «Ο μισογυνισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ανεξέλεγκτος. Οι εταιρείες δημοσίων σχέσεων το γνωρίζουν αυτό και το χρησιμοποιούν προς όφελός τους, στηριζόμενες σε αυτές τις προκαταλήψεις» κατέληξε η καθηγήτρια, Donovan.

Με πληροφορίες από People

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ΕΕ προωθεί έκτακτο σχέδιο για την παροχή αμυντικών δανείων ύψους 150 δισ. ευρώ στις κυβερνήσεις

Διεθνή / Η ΕΕ προωθεί έκτακτο σχέδιο για την παροχή αμυντικών δανείων ύψους 150 δισ. ευρώ στις κυβερνήσεις

Σε ομιλία της σήμερα – μόλις 48 ώρες πριν από τη σύνοδο κορυφής των 27 ηγετών της ΕΕ στις Βρυξέλλες – η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε ότι τα κράτη-μέλη θα μπορούν να αντλήσουν αυτά τα δάνεια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια
LIFO NEWSROOM
Τζέι Ντι Βανς: 20.000 στρατιώτες από μία τυχαία χώρα δεν θα διασφαλίσουν την ειρήνη στην Ουκρανία

Διεθνή / Τζέι Ντι Βανς: 20.000 στρατιώτες από μία τυχαία χώρα δεν θα διασφαλίσουν την ειρήνη στην Ουκρανία

«Αν θέλεις να διασφαλίσεις ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν δεν θα εισβάλει ξανά στην Ουκρανία, η καλύτερη εγγύηση ασφαλείας είναι να προσφέρεις στους Αμερικανούς οικονομικό όφελος στο μέλλον της Ουκρανίας» υποστήριξε ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
«Βοηθήστε το κορίτσι»: Πώς τα παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα βγάζουν κέρδος προωθώντας τον μισογυνισμό

Διεθνή / «Βοηθήστε το κορίτσι»: Πώς τα παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα βγάζουν κέρδος προωθώντας τον μισογυνισμό

Οι διαφημίσεις παιχνιδιών για κινητά φαίνεται να χρησιμοποιούν θέματα ενδοοικογενειακής κακοποίησης, εξευτελισμού και μισογυνισμού για να προωθήσουν τα downloads
LIFO NEWSROOM